Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kompletta svenska dubbningar av långfilmer från andra bolag

Startat av Disneyfantasten, 5 november 2020 kl. 17:40:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Jag dör lite inombords av garv varje gång ni säger "huvuden" istället för smileys <'''3

Steffan Rudvall

Citat från: Lilla My skrivet 31 maj 2021 kl. 09:29:00
Jag dör lite inombords av garv varje gång ni säger "huvuden" istället för smileys <'''3
Det heter väl arg emoji?

MOA

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 31 maj 2021 kl. 16:44:58
Oj,bara för onödig använding av arga smileys

Ingen fara, det har jag inte gjort, jag försökte bara få honom att sluta...

Lilla My

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 maj 2021 kl. 16:43:41
Det heter väl arg emoji?

Haha vänta va? Gud jag känner mig gammal ibland...

"Emoji" fanns inte som (svenskt) ord fören Iphone's började bli populära. Smiley har å andra sidan funnits som ord ända sedan 60-talet.

Steffan Rudvall

Citat från: Lilla My skrivet 31 maj 2021 kl. 16:50:39
Haha vänta va? Gud jag känner mig gammal ibland...

"Emoji" fanns inte som (svenskt) ord fören Iphone's började bli populära. Smiley har å andra sidan funnits som ord ända sedan 60-talet.
Jag tänkte mest att en smiley är en sådan som ler.

Lilla My

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 maj 2021 kl. 16:56:01
Jag tänkte mest att en smiley är en sådan som ler.

Nej nej, den hade den definition från början som en gul leénde figur men kom sedan att betyda alla sorters ansiktsuttryck.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2021 kl. 21:46:11
>:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Hur många gånger ska jag behöva säga det, sluta genast med dina arga huvuden, alla kan inte tycka om samma saker som du så du behöver inte hetsa upp dig, det är inte vidare trevligt att se dig använda arga huvuden i onödan hela tiden, jag förstår att det är jobbigt för dig men du måste rycka upp dig!

Det bästa du kan göra om du är upprörd att gå och ställa dig i en vrå eller i en garderob och göra dig av med din vrede, då tycker jag att du agerar som en stark person!  ;)

Disneyfantasten

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 maj 2021 kl. 22:26:04
Jag syftar på gula arga huvuden!

... Höll på att göra ett smått rasistiskt skämt här, men nää sånt ska vi inte göra.

Har seriöst aldrig någon kalla smileys/emojis för "huvuden" förut, jag dör varje gång <''3

Disneyfantasten

Lilla My

Disneyfantasten