Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Steffans egna "Vem är bäst?"

Startat av Steffan Rudvall, 26 juli 2020 kl. 20:34:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Så vad tycker resten av er om Mathildas förslag?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juni 2021 kl. 23:06:21
Så vad tycker resten av er om Mathildas förslag?

Jag är lite kluven, det är givetvis upp till dig, jag ser inga hinder för det, men å andra sidan är Looney Tunes symbol för Warner Bros då kaninen Snurre brukar vara med på loggan;

www.youtube.com/watch?v=6ZXQYd0mlXM

Men trots det tror jag ändå att det ska gå, jag är väldigt nyfiken!  :)

Sen är ju både Looney Tunes och Batman (i likhet med Scooby-Doo) väldigt stora franschiser så jag tror det kan vara bra att köra dem först innan man fortsätter med Disney!  :)

Jag väntar först på att få se Daphne, Velma, Fred, Scrappy och Scooby-Dum färdiga, sedan kanske du skulle kunna släppa karaktärerna från Looney Tunes och Batman, sedan övergå till Disney genom att gripa dig an resten av karaktärerna från Nalle Puh och Ankeborg, sedan kan du fortsätta med restrerande Disney-karaktärerna med start av Dvärgarna, efter Disney skulle du kunna övergå till DreamWorks, Don Bluth, Warner Bros långfilmer, Svanprinsessan, Blue Sky Studios (+ andra 20th Century Fox), Illumination Entertainment (+ andra Universal)...  :)

Steffan Rudvall

Problemet är dock att jag själv inte minns min barndoms Snurre Sprätt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juni 2021 kl. 15:28:48
Problemet är dock att jag själv inte minns min barndoms Snurre Sprätt.

Tekniskt sett gör jag inte heller det, men jag har ändå under min uppväxtid bildat mig uppfattningar om röster för karaktärer...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2021 kl. 15:31:05
Tekniskt sett gör jag inte heller det, men jag har ändå under min uppväxtid bildat mig uppfattningar om röster för karaktärer...
Jag vet vem det är, men jag minns inte hur han låter.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juni 2021 kl. 15:33:22
Jag vet vem det är, men jag minns inte hur han låter.
Vem är det? Hur kan du veta vem det är men inte minnas personens insats?

MOA

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  2 juni 2021 kl. 17:36:17
Vem är det? Hur kan du veta vem det är men inte minnas personens insats?
De e säkert Steve Kratz

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  2 juni 2021 kl. 18:17:38
De e säkert Steve Kratz
Ja det är det, jag kan omöjligen komma ihåg hur han lät.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juni 2021 kl. 18:42:15

Jag minns inte om jag någonsin hört Steve i rollen som Snurre, om jag har det så har jag mest troligt glömt det och var antagligen så liten att jag då inte hade någon kunskap alls om dubbning, men idag (d.v.s. sedan sommaren 2019) har jag kläm på Steve Kratz röst och han gör många bra roller inom dubbning, så jag förutsätter att han är bra även i denna roll... (enligt mig gjorde Mikael Roupé och Staffan Hallerstam också mycket bra tolkningar)

Jag vet således att Steve Kratz sjunger introsången till TV-serien Smurfarna (i vilken han också spelar Gargamel, Buttersmurfen, m.fl.) samt att han är speakerrösten i spelet "Gnugga med geniklövarna" i bonusmaterialet på DVD-utgåvan av Björnbröder 2!  :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juni 2021 kl. 18:51:36
Jag minns inte om jag någonsin hört Steve i rollen som Snurre, om jag har det så har jag mest troligt glömt det och var antagligen så liten att jag då inte hade någon kunskap alls om dubbning, men idag (d.v.s. sedan sommaren 2019) har jag kläm på Steve Kratz röst och han gör många bra roller inom dubbning, så jag förutsätter att han är bra även i denna roll... (enligt mig gjorde Mikael Roupé och Staffan Hallerstam också mycket bra tolkningar)

Jag vet således att Steve Kratz sjunger introsången till TV-serien Smurfarna (i vilken han också spelar Gargamel, Buttersmurfen, m.fl.) samt att han är speakerrösten i spelet "Gnugga med geniklövarna" i bonusmaterialet på DVD-utgåvan av Björnbröder 2!  :)
När han är med i röstskådespelarna i så kommer du också få höra hans naturliga röst.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juni 2021 kl. 18:59:40
När han är med i röstskådespelarna i så kommer du också få höra hans naturliga röst.

Liksom med Andreas Nilsson när han var med där också!

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juni 2021 kl. 18:42:15
Ja de var så längesen

Steffan Rudvall

Scrappy-Doo

I original spelas Scrappy av följande

Lennie Weinrib (1979–1980)
Don Messick (1980–1988)
Scott Innes (1999–)

Peter Lundblad

Denna insats kommer från en lp-skiva som jag tyvärr inte har tillgång till och inte har hört.

Staffan Hallerstam

Staffan gör samma typ av röst som han använder för knattarna dock helt utan teknisk modifikation. Denna röst funkar bra till scrappy-doo Staffan talar med bra inlevelse och passar originalrösterna.

Okänd

Denna personen lyckas låta som en liten feminin pojke det är inte riktigt en röst som passar Scrappy. Jag tycker inte heller att hon är särskilt lik orginalrösterna.

Håkan Mohede

I Sun Studios dubbningar så spelas Scrappy av Håkan Mohede som gör en bra tolkning av karaktären och är lik både Staffan och originalrösterna.

Harry Goldstein

Harrys insats är inte så bra då han inte lyckas låta som någon av originalrösterna

Andreas Rothlin Svensson;

Andreas är hyfsat lik originalrösterna men han låter för gammal.

Jag tror att Acke Svensson skulle passa som Scrappy-Doo!

Min personliga Scrappy-Doo topplista
1.   Staffan Hallerstam
2.   Håkan Mohede
3.   Andreas Rothlin Svensson
4.   Okända rösten
5.   Harry Goldstein
Ej tillämpbart: Peter Lundblad

MOA

Men Steffan va e de som gör att du glitchar?

Erika

Har återställt Steffans inlägg, så Daniel kan kolla upp vad som har hänt...