Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juli 2021 kl. 19:35:03
Jag vet inte om den har försvunnit, eller om den aldrig funnits med...? ???

Med hjälp av archive.org har jag tittat på flera versioner av indexsidan från juli 2017 och framåt, och vad jag har kunnat se har den aldrig funnits där.

gstone

Nästa söndag har hela säsong 3 av DuckTales gott i sverige.

Skulle du då kunna få fram credits till den säsongen ?

Jag undrar särskilt vilka som spelar Poe De Spell,Gosalyn Waddlemeyer ,Taurus Bulba May, June, Jultomten,Matilda McDuck,Emma Glamour och Pepper,
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Daniel, kommer du kunna få credits till Biet Maya och det gyllene ägget om två veckor när den kommer ut ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2021 kl. 14:25:09
Daniel, kommer du kunna få credits till Biet Maya och det gyllene ägget om två veckor när den kommer ut ?
Jag kommer kontakta distributören Noble Entertainment i veckan och försöka få fram creditlista. Jag kan förstås inte veta med säkerhet att det kommer att lyckas, men tidigare har i alla fall Noble Entertainment varit hjälpsamma. :)

Dock är det ju semestertider nu, så det finns förstås en viss risk att min presskontakt kan vara på semester; och i så fall är det oklart om jag lyckas få tag i någon annan på företaget som kan hjälpa till...

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2021 kl. 14:25:09
Nu har jag fått tag i creditlista till Biet Maya och det gyllene ägget, så den publiceras vid nästa uppdatering. :)

Märkligt nog är det inte samma dubbningsstudio som senast, utan den här gången är dubben gjord av IYUNO Media Group istället för KM Studio... :(

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2021 kl. 13:11:06
Nu har jag fått tag i creditlista till Biet Maya och det gyllene ägget, så den publiceras vid nästa uppdatering. :)

Märkligt nog är det inte samma dubbningsstudio som senast, utan den här gången är dubben gjord av IYUNO Media Group istället för KM Studio... :(
Trevligt!  :)
Houba !

gstone

IYUNO Media Group är ändå bättre.

gstone

Vem spelar Biet Maya ?

Steffan Rudvall

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 juli 2021 kl. 17:20:43
Antagligen är det Amy Deasismont.
Nej, tyvärr inte - nu är det Anna Isbäck som spelar Maya istället. :(

Missförstå mig rätt nu - det är inget fel på Anna Isbäck, som är en utmärkt skådespelerska - men röstbyten är ju sällan av godo, och Amy Deasismont var ju suverän i den här rollen...

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 juli 2021 kl. 21:31:26
Nej, tyvärr inte - nu är det Anna Isbäck som spelar Maya istället. :(

Missförstå mig rätt nu - det är inget fel på Anna Isbäck, som är en utmärkt skådespelerska - men röstbyten är ju sällan av godo, och Amy Deasismont var ju suverän i den här rollen...
Åh, va tråkigt.  :-[
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 15 juli 2021 kl. 00:16:51
Åh, va tråkigt.  :-[
Jag håller med. Dessutom är ju Amy Deasismont i allra högsta grad fortfarande aktiv i dubbningar, varför det känns märkligt att byta ut henne. Fast det är förstås möjligt att hon hade förhinder vid dubbningstillfället, eller att hon inte hann med det (om hon har mycket för sig just nu).

Man kan också ställa sig frågan när dubbningen egentligen gjordes, då creditlistan anger IYUNO Media Group som studio - står det fel, eller är dubbningen gjord för flera månader sedan innan uppköpet av SDI Media gick igenom...? Filmen hade väl premiär i några länder i världen redan i januari, så det är förstås inte omöjligt att dubbningen kan ha gjorts under tidiga våren och att det bara är den svenska premiären som är sen...