Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2021 kl. 23:44:06
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en "synlig" häxa som tar med sig en professor och tre föräldralösa barn på en magisk sängresa till en värld med tecknade klädda djur!

Vilken film är det jag söker?

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en "synlig" pojke med ett tecknat fantasidjur som just här finns på riktigt men ofta är osynlig!

De enda människor som är snälla mot honom är en kvinna, hennes pappa och hennes pojkvän!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2021 kl. 23:52:20
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en "synlig" pojke med ett tecknat fantasidjur som just här finns på riktigt men ofta är osynlig!

De enda människor som är snälla mot honom är en kvinna, hennes pappa och hennes pojkvän!

Peter och draken. Peter är en pojke som är vän med en tecknad drake. De enda som är snälla emot Peter är Nora och Lampie.

Steffan Rudvall

Detta är en långfilm!

Fyra personer och ett djur avslutar sitt gäng. Några år senare har två av dem fått jobb på en tv-station en som programledare och den andra som kameraman. Det är programledarens födelsedag så kameramannen återförenar gänget och de ger sig ut på en resa genom USA.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2021 kl. 23:54:47
Peter och draken. Peter är en pojke som är vän med en tecknad drake. De enda som är snälla emot Peter är Nora och Lampie.

Alldeles riktigt! (och Paul också som är Noras pojkvän)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 juli 2021 kl. 23:55:55
Detta är en långfilm!

Fyra personer och ett djur avslutar sitt gäng. Några år senare har två av dem fått jobb på en tv-station en som programledare och den andra som kameraman. Det är programledarens födelsedag så kameramannen återförenar gänget och de ger sig ut på en resa genom USA.

Tankarna lutar åt någon Scooby-Doo film då de fyra personerna är Shaggy, Daphne, Velma och Fred och djuren är hunden Scooby-Doo... (att döma av de tidigare meningarna lutar tankarna åt Scoob från 2020)

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en fransk tjej som har en uppfinnande pappa och förälskar sig i en förtrollad prins och får vänner i form av förtrollade föremål!

En macho-kille har utsett henne mot sin fästmö men hon vill inte...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 00:01:45
Tankarna lutar åt någon Scooby-Doo film då de fyra personerna är Shaggy, Daphne, Velma och Fred och djuren är hunden Scooby-Doo... (att döma av de tidigare meningarna lutar tankarna åt Scoob från 2020)
Fast du har ju sett filmen Scoob det finns ingen tv-station med i den och inte heller går gänget isär. Det är dock en Scooby Doo film från 1998 mer än det kan jag nog inte säga.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 00:06:47
Fast du har ju sett filmen Scoob det finns ingen tv-station med i den och inte heller går gänget isär. Det är dock en Scooby Doo film från 1998 mer än det kan jag nog inte säga.

Scooby-Doo På Zombieön?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 00:03:20
Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en fransk tjej som har en uppfinnande pappa och förälskar sig i en förtrollad prins och får vänner i form av förtrollade föremål!

En macho-kille har utsett henne mot sin fästmö men hon vill inte...

Skönheten och odjuret.

Huvudrollen är en fransk tjej som har en uppfinnande pappa och förälskar sig i en förtrollad prins och får vänner i form av förtrollade föremål! = Belles pappa är uppfinnare och hon och hon blir kär i prins Adam och blir vän med hans anställda på slottet.

En macho-kille har utsett henne mot sin fästmö men hon vill inte... = Gaston ville gifta sig med henne men det vill inte väl. (Det ska väl ändå vara till och inte mot.)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 00:09:26
Skönheten och odjuret.

Huvudrollen är en fransk tjej som har en uppfinnande pappa och förälskar sig i en förtrollad prins och får vänner i form av förtrollade föremål! = Belles pappa är uppfinnare och hon och hon blir kär i prins Adam och blir vän med hans anställda på slottet.

En macho-kille har utsett henne mot sin fästmö men hon vill inte... = Gaston ville gifta sig med henne men det vill inte väl. (Det ska väl ändå vara till och inte mot.)

Jo det skulle stå "till" men jag råkade visst skriva fel i hastigheten...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juli 2021 kl. 00:09:00
Scooby-Doo På Zombieön?
Ja, det stämmer Scooby-Doo på Zombieön alltså den första Scooby-Doo filmen med hela gänget istället för bara Shaggy, Scooby och Scrappy.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 juli 2021 kl. 00:09:26
Skönheten och odjuret.

Prinsen heter Odjuret!  >:(

Disneyfantasten

Detta är en långfilm!

Huvudrollen är en 10-årig pojke som växer upp i vildmarken och får vänner i form av en Björn, en svart leopard, en röd apa, en liten elefant och fyra fåglar!

Hans huvudfiender är ett randigt kattdjur och en benlös replik!

Så småningom blir han förtrollad av en flicka i hans ålder!

De svenska rösterna är riktigt välkända bland svenska folket!