Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Citat från: Samlaren skrivet  8 maj 2021 kl. 00:57:44
Synd att inte H2O inte har svenska undertexter. Sedan förstår jag inte varför de flesta tjänster ska ta in samma serier.

H2O: Tillsätt bara vatten har svenska undertexter i säsong 3, men tyvärr inte i säsong 1 och 2. Det är lite underligt, för jag har för mig att alla tre säsongerna hade svensk text när serien senast fanns på Netflix i Sverige. Över huvud taget tycks Netflix ha ställt till med en riktig röra när det gäller språk, bildkvalité och dubbningscredits i den serien.

Det skadar väl inte om bra serier finns på mer än en streamingtjänst. Då slipper man ju teckna abonnemang på så många tjänster. Sen kan Netflix få ha sina originalserier (som ofta är rent utfyllnadsskräp) för sig själva...

Samlaren

Tycker dock att tjänsterna ska köpa in andra serier också coh lite oft så förstår jag inte Netflix satsning på Reality serier när de skulle kunna bli ledande i Norden när det gäller anime, då ingen annan tjänst har svensktext (men jag kollar alltid med engelsk text, men vet många som föredrar swesub)

Sedan borde de och alla andra tjänster lyssna mer på önskemål.

Erik Friman

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Friman skrivet 17 maj 2021 kl. 09:07:41
Det går en rykte om att HBO Max och Discovery+ skulle kunna slås ihop.
https://www.moviezine.se/nyheter/streamingkriget-hbo-max-och-discovery-ryktas-sla-ihop-sina-foretag
Nu är det inte längre ett rykte utan bekräftat, även om det nog kommer dröja ett år innan det faktiskt går igenom - uppköp av så stora företag brukar inte gå snabbt, och kan också kräva godkännande av myndigheter och så vidare.

Ett förståeligt beslut, framförallt för Discoverys del. För ärligt talat har Discovery+ ett mediokert utbud; framförallt för oss som är måttligt intresserade av dokusåpor och realityserier. De har ett ganska stort utbud vad gäller sådant, och även bland dokumentärer och naturprogram finns det mycket att hämta. Men i övrigt är det mer begränsat, och jag lyckas knappt hitta en enda långfilm på Discovery+ - allt som verkar finnas är ett fåtal TV-filmer, men mer än så hittar jag inte. Och inga barnprogram överhuvudtaget. Att ta 79 kr per månad för basutbudet på Discovery+ (minus sport) känns nästan som höjden av fräckhet, då både Disney+ och Amazon Prime Video (som båda kostar ungefär lika mycket) har minst 10 gånger så mycket att erbjuda i utbudet.

Annars är väl Discovery+ i Sverige främst användbart för de som brukar se mycket på Kanal 5 och Kanal 9 och som inte har inspelningsbar digitalbox, i och med att ganska mycket på de linjära kanalerna sänds vid sådana sändningstider att de flesta inte kan eller vill se det live. Men 79 kr per månad är ganska mycket pengar för att kunna se på en del TV-sända program från Kanal 5 mer flexibelt och slippa reklamen...

Samtidigt kompletterar Discovery och HBO varandra ganska bra, för HBO har väldigt få dokumentärer och naturprogram, och inga dokusåpor/realityserier. Därför känns det logiskt om HBO Max och Discovery+ slås ihop, så att utbudet på Discovery+ hamnar hos HBO - då får de som tycker om sådana program tillgång till det, och utbudet blir avsevärt bredare. Kort sagt är Discovery bra på det som HBO är mindre bra på och vice versa.

Discovery inser säkerligen också att det just nu börjar finnas väldigt många streamingtjänster på marknaden i de allra flesta länder, och på sikt är det nästan omöjligt för alla dessa tjänster att överleva då ytterst få har råd eller vilja att abonnera på 6 - 7 samtidiga streamingtjänster. Och med det ganska nischade utbudet som Discovery+ erbjuder lär den tjänsten vara den första som folk slutar abonnera på... Därför tror jag inte att Discovery+ kan överleva som fristående tjänst hur länge som helst, åtminstone inte utan att ha lika mycket pengar som Apple att leka med, så att få bra betalt för att bli uppköpta av WarnerMedia är nog en riktigt bra affär för dem.

Erik Friman

Lanseringen av HBO Max i Sverige kan istället dröja till början av 2022.
https://www.moviezine.se/nyheter/lanseringen-av-hbo-max-i-sverige-kan-droja-till-2022

Daniel Hofverberg

Väldigt tråkigt... :( Jag som verkligen hade hoppats på att HBO Max skulle vara i nära antågande nu...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 juli 2021 kl. 23:00:02
Väldigt tråkigt... :( Jag som verkligen hade hoppats på att HBO Max skulle vara i nära antågande nu...

Hoppas dom har Familjen Flinta och Batman the animated seriers !

Båda på svenska !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 juli 2021 kl. 23:01:57
Hoppas dom har Familjen Flinta och Batman the animated seriers !

Båda på svenska !
Det hoppas jag med, men det ser ut som att vi kommer få vänta ett halvår till med att få svar på det.. :(

gstone

Kommer du ha Ko och Kyckling och I am weasel  ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2021 kl. 12:45:21
Kommer du ha Ko och Kyckling och I am weasel  ?
Det kan ingen annan än Warner Bros. svara på i dagsläget, och jag betvivlar att du kommer få några bra svar från dem...

Samlaren

Citat från: Erik Friman skrivet 23 juli 2021 kl. 10:14:45
Lanseringen av HBO Max i Sverige kan istället dröja till början av 2022.
https://www.moviezine.se/nyheter/lanseringen-av-hbo-max-i-sverige-kan-droja-till-2022

Om man tänker då här det är kanske bättre om man jämnför med Paramnount+ så stressade Paramount med lanseringen i Hela EU+UK utbudet skiljer sig inte så mycket mellan Sverige och resten av EU+UK och man kan inte använda sitt svenska konto i USA testa med vpn men det krävs att man betalar för ett konto där med amerikanskt betalkort. Samma med Prime Video....

Mathilda Gustafsson

Om HBO Max kommer till Sverige vad händer då med HBO Nordic?

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  6 augusti 2021 kl. 23:27:42
Om HBO Max kommer till Sverige vad händer då med HBO Nordic?
Såvitt jag kunnat läsa mig till verkar det som att HBO Nordic ska döpas om till HBO Max, och i samband med det utökas med ett större utbud.

Vad som dock händer med de serier som i dagsläget finns på HBO Nordic och som inte finns på HBO Max eller ägs av Warner Bros. (exempelvis H2O: Just Add Water) är dock oklart - och likaså hur priset kommer påverkas av den "nya" tjänsten. Jag gissar att månadskostnaden kommer bli högre än nuvarande HBO Nordic, men hur mycket högre...?

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 augusti 2021 kl. 15:49:10
Är det någon som har information om dubbningen för framtidens batman? Om HBO kommer använda samma dubbning som visades på tv i Sverige?

Nej det har jag inte.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 augusti 2021 kl. 18:27:51
Nej det har jag inte.
Har man inte det behöver man inte svara på inläggen.