Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney VHS

Startat av moviefan, 29 juni 2017 kl. 22:09:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 augusti 2021 kl. 18:55:35
Hon menar Belles hand.

Jag kan inte se någonting fult med någon av hennes händer...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 augusti 2021 kl. 18:59:24
Jag kan inte se någonting fult med någon av hennes händer...
Inte jag heller, Jag bara konstaterade att det är det hon måste mena.

Mathilda Gustafsson

Finns det någon som har någon utgåva av Pinocchio?

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 augusti 2021 kl. 23:22:10
Finns det någon som har någon utgåva av Pinocchio?
Jag äger 2003-års utgåva den som har följande omslag.

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet  8 augusti 2021 kl. 00:53:33
Den här! Men det är synd att den inte finns.

Kreativt med en konstgjord utgåva...

Skulle någon kunna fixa konstgjorda sådana utgåvor till Pinocchio, Törnrosa, Pongo och De 101 Dalmatinerna, AristoCats, Bernard och Bianca, Micke och Molle, Mästerdetektiven Basil Mus och Oliver och Gänget?

(Pinocchio gavs ut på hyr-VHS av Select i Sverig 1987 med originaldubbningen, dock ej på köp-VHS av Egmont)

(Törnrosa gavs ut på hyr-VHS av Egmont i Sverige 1988, dock ej på köp-VHS av Egmont)

(Bernard och Bianca gavs ut på hyr-VHS av Egmont i Sverige 1990, dock ej på köp-VHS av Egmont)

(1995-års utgåvor av AristoCats och Mästerdetektiven Basil Mus använder "Disney Videos (1995-2001)" på själva kassetten trots att etiketten på kassetten anger "Walt Disney Home Video (1986-1995)")

(1996-års utgåvor av Micke och Molle och Pongo och De 101 Dalmatinerna har på omslaget "Walt Disney Klassiker" med vit text medan både kassettens etikett och innehåll anger "Disney Videos (1995-2001)")

Då återstår Oliver och Gänget, som liksom Taran och Den Magiska Kitteln fick nya svenska röster vid första försäljningen!

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 augusti 2019 kl. 23:31:57

Dubbcredits för "Musse Piggs Julsaga (Mickey's Christmas Carol) (1983)";

>Joakim Von Anka (som "Ebenezer Scrooge") = Johannes Brost

>Musse Pigg (som "Bob Cratchit") = Sven-Erik Vikström

>Kalle Anka (som "Fred") = Per-Erik Hallin

>Långben (som "Jakob Marley") = Hans Lindgren

>Benjamin Syrsa (som "Förflutna Julens Ande") = Bert-Åke varg

>Kajsa Anka (som "Isabel") = Gunilla Norling

>Jätten Ville (som "Nuvarande Julens Ande") = Stephan Karlsén

>Vattenråttan (som "Insamlare") = Olof Lundström

>Mullvaden (som "Insamlare") = Jan Sjödin

>Vesslorna (som "Dödgrävare") = Stephan Karlsén, Olof Lundström

>Stora Stygga Vargen = ?

>Tiggare = ?

>Kör: ?

Regi: Doreen Denning

Producent: Mari-Anne Barrefelt

Översättning och sångtexter: Doreen Denning

Inspelningsstudio: Europafilm, Stockholm, 1982-1983 (till biopremiären 20 maj 1983)

Nu var det visserligen ett tag sedan du skrev detta, men ser jag fel eller har du glömt Petter (Björn Gedda) i listan?  ???
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 21 augusti 2021 kl. 17:16:41
Nu var det visserligen ett tag sedan du skrev detta, men ser jag fel eller har du glömt Petter (Björn Gedda) i listan?  ???

Jag måste ha missat det i hastigheten...

Tids nog kommer jag också att ändra i listorna och rätta till credit-fel och annat som jag missat samt skriva in rätt speaker i respektive reklamer...

Steffan Rudvall

Idag inskaffade jag Walt Disneys julfavoriter.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2021 kl. 17:28:25

Skulle någon kunna fixa konstgjorda sådana utgåvor till Pinocchio, Törnrosa, Pongo och De 101 Dalmatinerna, AristoCats, Bernard och Bianca, Micke och Molle, Mästerdetektiven Basil Mus och Oliver och Gänget?

(Pinocchio gavs ut på hyr-VHS av Select i Sverig 1987 med originaldubbningen, dock ej på köp-VHS av Egmont)

(Törnrosa gavs ut på hyr-VHS av Egmont i Sverige 1988, dock ej på köp-VHS av Egmont)

(Bernard och Bianca gavs ut på hyr-VHS av Egmont i Sverige 1990, dock ej på köp-VHS av Egmont)

(1995-års utgåvor av AristoCats och Mästerdetektiven Basil Mus använder "Disney Videos (1995-2001)" på själva kassetten trots att etiketten på kassetten anger "Walt Disney Home Video (1986-1995)")

(1996-års utgåvor av Micke och Molle och Pongo och De 101 Dalmatinerna har på omslaget "Walt Disney Klassiker" med vit text medan både kassettens etikett och innehåll anger "Disney Videos (1995-2001)")

Då återstår Oliver och Gänget, som liksom Taran och Den Magiska Kitteln fick nya svenska röster vid första försäljningen!

Någon som såg denna?

Adam Larsson

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2021 kl. 17:28:25

Jag kommer tyvärr inte göra någon av dessa för det är alldeles för svårt och tar för lång tid.

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 17 september 2021 kl. 14:53:52
Jag kommer tyvärr inte göra någon av dessa för det är alldeles för svårt och tar för lång tid.

Det verkade iallafall gå med Taran och Den Magiska Kitteln...

Jag får väl på något sätt försöka själv i höst även om det är solklart svårare och tar solklart längre tid för mig som är tämligen ovan vid att göra det...