Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Katten Gustaf

Startat av TonyTonka, 23 september 2008 kl. 19:58:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 26 augusti 2020 kl. 08:44:48
Det är Johan Carlberg som gör Gustaf i Garfield Show.
Den serie är inspelad hos BTI Studios (Fd Eskimo Avenue).

Är det han du menar ?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_Karlberg_(sk%C3%A5despelare)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Will Siv

Citat från: TonyTonka skrivet  7 oktober 2008 kl. 21:05:56
Jag har sett en dubbning där rösterna var så här:

Gustaf: Reine Bylofsson
Jon: Andreas Nilsson
Orson: Joakim Jennefors
Holger: Andreas Nilsson
Plumse: Eric Donnel
Fåret(vad han nu heter): Peter Sjöqvist
Egge & Kycklingen: Okänd
Fåret heter Lulle ( och i vissa avsnitt spelas han istället av Anders Öjebo )

Kycklingen heter Ettan ( Booker på engelska ) och spelas av Peter Sjöquist.

Egge spelas av Linus Wahlgren.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 december 2021 kl. 12:02:37Ursäkta sent svar men vilka spelar då resten av karaktärerna i den serien? (Jon, Vito, Nermal, Arlene, Liz, m.fl.)

Någon som vet?

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2022 kl. 21:24:44Någon som vet?
Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 december 2021 kl. 12:02:37Ursäkta sent svar men vilka spelar då resten av karaktärerna i den serien? (Jon, Vito, Nermal, Arlene, Liz, m.fl.)
jag vet att Nermal spelas av Anders Backham.
- what.

gstone

Sterling Holloway gjord audtion för rollen som Gustaf. Men han fick den inte.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet  2 oktober 2022 kl. 13:33:27jag vet att Nermal spelas av Anders Backham.
Tror du ? ???

Han är väl en känd skådspelare ???

Borde han inte dubba i stockholm ?

Oskar

Citat från: Will Siv skrivet  2 oktober 2022 kl. 13:33:27jag vet att Nermal spelas av Anders Backham.
Gustaf spelar av Johan Carlberg. Cartoon Network version är inspelad i Göteborg. Då är Mathias Henning eller Johan Carlberg är ansvarig. Är inspelad hos bti Studios Göteborg innan dom flyttar dubbning till Stockholm efter samma slag med dubberman.

gstone

Citat från: Oskar skrivet  3 november 2023 kl. 07:56:06Gustaf spelar av Johan Carlberg. Cartoon Network version är inspelad i Göteborg. Då är Mathias Henning eller Johan Carlberg är ansvarig. Är inspelad hos bti Studios Göteborg innan dom flyttar dubbning till Stockholm efter samma slag med dubberman.
Bra att veta 👍

gstone

Ett avsintt av Garfield Show nämns något som heter Gärdfillsås Jag vet inte om det finns på riktigt.

Men vad hete det på engelska ?

Det var i avsinttet där Gustaf hjälper en pyssling och får en massa tur till följde aav det ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 13 november 2023 kl. 23:14:42Ett avsintt av Garfield Show nämns något som heter Gärdfillsås Jag vet inte om det finns på riktigt.

Men vad hete det på engelska ?

Det var i avsinttet där Gustaf hjälper en pyssling och får en massa tur till följde aav det ;)
Visst finns gräddfilssås går bra att äta till till exempel lax...

Will Siv

Citat från: gstone skrivet  5 juli 2023 kl. 22:11:56Sterling Holloway gjord audtion för rollen som Gustaf. Men han fick den inte.
Kunde Hans Lindgren då blivit den svenska rösten.
- what.

TonyTonka

Gammalt ämne, men jag undrar när dubbningen av serien gjordes?

Jag minns nämligen att jag brukade kolla på Barntrean som liten, och om jag minns rätt var alltid första programmet efter Barntreans slut Katten Gustaf, fast textad på engelska. Jag minns att jag blev så konfunderad över att en tecknad serie visades på engelska. 

Och jag blev också förvirrad när jag såg serien på svenska som lite äldre och den inte var en vuxenserie. xD

Detta var alltså innan jag visste att serier som Simpsons och South Park fanns. ^^
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Oskar

Citat från: TonyTonka skrivet 24 oktober 2024 kl. 20:43:44Gammalt ämne, men jag undrar när dubbningen av serien gjordes?

Jag minns nämligen att jag brukade kolla på Barntrean som liten, och om jag minns rätt var alltid första programmet efter Barntreans slut Katten Gustaf, fast textad på engelska. Jag minns att jag blev så konfunderad över att en tecknad serie visades på engelska.

Och jag blev också förvirrad när jag såg serien på svenska som lite äldre och den inte var en vuxenserie. xD

Detta var alltså innan jag visste att serier som Simpsons och South Park fanns. ^^
det kan vara så att dubbstudio var upptagen med annat då beslutet tv3 att texar istället för dubb istället för väntar med visning. om det var dubbar på tv3 skulle mediadubb international/sdi media dubbar katten Gustaf.

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 24 oktober 2024 kl. 20:43:44Gammalt ämne, men jag undrar när dubbningen av serien gjordes?

Den svenska dubbningen gjordes 1996 med en dubbningsomgång till 2005.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 oktober 2024 kl. 21:01:59Den svenska dubbningen gjordes 1996 med en dubbningsomgång till 2005.
Och endast på SVTs kanaler - när serien sändes på TV3 var den uteslutande i textad originalversion.