Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Tjuren Ferdinand (Ferdinand the Bull, 1938)

Startat av Daniel Hofverberg, 10 november 2010 kl. 03:15:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 26 december 2021 kl. 12:50:29
Will Stewart pratar om en äldre dubbning från 30-talet.

Precis, den som används på VHS & DVD!

Marcusen

Vem är det som spelar Ferdinands mamma i juldubbningen med Hans Lindgren?

Steffan Rudvall

Citat från: Marcus R skrivet  3 januari 2022 kl. 19:40:05
Vem är det som spelar Ferdinands mamma i juldubbningen med Hans Lindgren?
Jag är inte säker men jag antar att det skulle kunna vara Jan Sjödin som ju använder en ganska lik röst som hästen Frou-Frou i Aristocats.       

Goliat

Jag funderar lite på 
Bertil Uggla också. Fast den jag menade som gör gymnastik är inte samma person dock.

TonyTonka

Citat från: Adam Larsson skrivet 27 augusti 2022 kl. 16:06:33Berättarrösten i denna är faktiskt Steffans farfar
Om det stämmer så ska jag äta min signerade MonteFjanton t-shirt. :P
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Goliat

Citat från: Adam Larsson skrivet 27 augusti 2022 kl. 16:06:33Berättarrösten i denna är faktiskt Steffans farfar
Varför har ingen nämnt detta tidigare?

Steffan Rudvall

Ovanliga dubbningar

Efter flertalet dagars intensiva uppstartförsök har min dator startat igen, så jag har kunnat färdigställa den andra planerade kortfilmen - närmare bestämt den första omdubbningen av Tjuren Ferdinand från 1971:
https://archive.org/details/tjuren-ferdinand-1971

Nu är det visserligen bara ungefär 10 - 20 sekunder av kortfilmen som är riktigt sällsynt, men det är väl ändå intressant att kunna se kortfilmen i sin helhet utan censurklipp och innan klåfingriga SVT-medarbetare satte saxen i den. :)

Och är ni uppmärksamma på vilka kortfilmer jag lagt upp tidigare, så förstår ni nog min tanke och motivation bakom att synka och lägga upp Tjuren Ferdinand trots att dubbningen inte är den allra mest sällsynta på vår jord...

Om datorn håller sig vid liv ska jag försöka få färdig ytterligare en kortfilm. Efter det är det nog troligt att datorn inte startar mer, så jag får nog börja se mig om efter en ny dator. Så om jag plötsligt lyser med min frånvaro, så vet ni orsaken, då jag inte vant mig vid att använda mobiltelefonen för att surfa runt på nätet.

Lillefot

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 10 oktober 2022 kl. 15:34:55Efter flertalet dagars intensiva uppstartförsök har min dator startat igen, så jag har kunnat färdigställa den andra planerade kortfilmen - närmare bestämt den första omdubbningen av Tjuren Ferdinand från 1971:

Nu är det visserligen bara ungefär 10 - 20 sekunder av kortfilmen som är riktigt sällsynt, men det är väl ändå intressant att kunna se kortfilmen i sin helhet utan censurklipp och innan klåfingriga SVT-medarbetare satte saxen i den. :)

Och är ni uppmärksamma på vilka kortfilmer jag lagt upp tidigare, så förstår ni nog min tanke och motivation bakom att synka och lägga upp Tjuren Ferdinand trots att dubbningen inte är den allra mest sällsynta på vår jord...

Om datorn håller sig vid liv ska jag försöka få färdig ytterligare en kortfilm. Efter det är det nog troligt att datorn inte startar mer, så jag får nog börja se mig om efter en ny dator. Så om jag plötsligt lyser med min frånvaro, så vet ni orsaken, då jag inte vant mig vid att använda mobiltelefonen för att surfa runt på nätet.
Ovanlig eller inte så var det en mycket trevlig överraskning att få se. Nu behöver vi inte längre vänta på julafton för att få uppleva den (i mina och troligen många andras ögon) bästa dubbningen av den fina kortfilmen.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Racnar

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 10 oktober 2022 kl. 15:34:55Efter flertalet dagars intensiva uppstartförsök har min dator startat igen, så jag har kunnat färdigställa den andra planerade kortfilmen - närmare bestämt den första omdubbningen av Tjuren Ferdinand från 1971:

Och är ni uppmärksamma på vilka kortfilmer jag lagt upp tidigare, så förstår ni nog min tanke och motivation bakom att synka och lägga upp Tjuren Ferdinand trots att dubbningen inte är den allra mest sällsynta på vår jord...

Råkar du möjligtvis ha Tjuren Ferdinand dubbningen med Roger Storm? Jag undrar på grund av att du refererar till dubbningen från 1971 som den första omdubbningen.

Disneyfantasten

Citat från: Racnar skrivet 10 oktober 2022 kl. 16:30:50Råkar du möjligtvis ha Tjuren Ferdinand dubbningen med Roger Storm? Jag undrar på grund av att du refererar till dubbningen från 1971 som den första omdubbningen.

På tal om det, kan ni kanske också lägga upp Doreen Dennings dubbning av Tjuren Ferdinand med originaldubbningen?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 10 oktober 2022 kl. 17:06:57På tal om det, kan ni kanske också lägga upp Doreen Dennings dubbning av Tjuren Ferdinand med originaldubbningen?
Hur menar du? Det är ju Doreen Dennings version som har lagts upp.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 10 oktober 2022 kl. 20:35:07Är original dubbningen med tjuren Ferdinand med i samlingen eller är det bara denna dubbning som är tillgänglig?
Disney har ju gjort ett fel så det är originaldubbningen från 1930-talet som officiellt används av de förutom på julafton då. Det Ovanliga dubbningar har lagt upp är dubbningen från 1971 som används varje år på julafton.