Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Vize skrivet 14 februari 2022 kl. 13:33:40
Vi har ännu inte hört någon ESC-konkurrenskraftig låt.

Jo det har vi, Cornelia Jakobs låt är det. :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Goliat

Haha, jag tycker de flesta är "escape"-låtar. (Fly när jag hör) 😂😂😂 Inte hört något jag skulle kunna tänka mig lyssna på i min musiklista alls. 😉

Elios

Vize

Cornelias låt finns inte att köpa eller streama (i studioformat) ännu, när och vart kan man det?

Daniel Hofverberg

Citat från: Vize skrivet 14 februari 2022 kl. 14:00:01
Cornelias låt finns inte att köpa eller streama (i studioformat) ännu, när och vart kan man det?
Enligt reglerna i Melodifestivalen får inga bidrag som går vidare till final eller semifinal tillgängliggöras på något sätt förrän efter den sista deltävlingen (så att man har fått höra alla låtar, så att inte bidrag från tidigare deltävlingar ska få någon fördel inför finalen gentemot senare deltävlingar). Så den låten borde gå att streama och sannolikt även köpa direkt efter den fjärde deltävlingen - d.v.s. sent på kvällen den 26 februari eller tidigt den 27 februari. :)

Jag tycker absolut att Cornelia Jakobs låt skulle hålla i Eurovision Song Contest. Om inget bättre dyker upp under den tredje och fjärde deltävlingen, så borde hon faktiskt ha vinstchans. :) Egentligen det enda som står henne i fatet är att hon inte är särskilt känd, samtidigt som svenska folket helt klart tycks föredra kändisar...

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 februari 2022 kl. 14:34:50
Enligt reglerna i Melodifestivalen får inga bidrag som går vidare till final eller semifinal tillgängliggöras på något sätt förrän efter den sista deltävlingen
Nej det är endast FINAL-låtarna som inte släpps förrän efter deltävling 4. Semifinal-låtarna som gått dit har redan släppts

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 14 februari 2022 kl. 13:57:24
Är hon snygg? ❤️

Jag vet inte vad det har med något att göra, men jo, jag skulle säga att hon är snygg. Men snygghet är ju en väldigt subjektiv sak, så det finns säkert de som inte tycker att hon är snygg.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 14 februari 2022 kl. 14:34:50
Enligt reglerna i Melodifestivalen får inga bidrag som går vidare till final eller semifinal tillgängliggöras på något sätt förrän efter den sista deltävlingen (så att man har fått höra alla låtar, så att inte bidrag från tidigare deltävlingar ska få någon fördel inför finalen gentemot senare deltävlingar). Så den låten borde gå att streama och sannolikt även köpa direkt efter den fjärde deltävlingen - d.v.s. sent på kvällen den 26 februari eller tidigt den 27 februari. :)

Vad jag läst funderar de väl, i och med alla läckor på TikTok och liknande, på att skrota den regeln?
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

MOA

TonyTonka

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 februari 2022 kl. 15:02:55
Vad jag läst funderar de väl, i och med alla läckor på TikTok och liknande, på att skrota den regeln?

Det var också intrycket jag fick, men de sa att det i så fall blir nästa år.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Lilla My

Tycker än så länge bara Tones låt varit värd att skicka till Eurovision. Dock har jag fortfarande inte hört någon från första deltävlingen haha

Förstår verkligen inte vad folk gillar med John Lundviks låt, tycker den var sjukt trist.

Daniel Hofverberg

Citat från: Lilla My skrivet 15 februari 2022 kl. 00:11:06
Tycker än så länge bara Tones låt varit värd att skicka till Eurovision. Dock har jag fortfarande inte hört någon från första deltävlingen haha
Själv tycker jag att Tones låt inte håller på långa vägar att skicka till Eurovision Song Contest. Missförstå mig inte nu - jag tycker om henne och hon är en bra artist, men låten var alldeles för ooriginell - precis den sortens gammaldags schlager som sedan länge har passerat bäst före-datum och som nästan aldrig har vinstchans i ESC nuförtiden.

Cornelia Jakobs däremot tror jag faktiskt skulle kunna ha vinstchans i Eurovision, som verkligen stack ut ur mängden.

Citat från: E skrivet 14 februari 2022 kl. 14:36:35
Nej det är endast FINAL-låtarna som inte släpps förrän efter deltävling 4. Semifinal-låtarna som gått dit har redan släppts
Jaså, har de ändrat på reglerna tills i år då...? För ifjol var det i alla fall även låtarna till Andra Chansen som inte fick släppas förrän efter den fjärde deltävlingen.

Citat från: Simon Axelsson skrivet 14 februari 2022 kl. 15:02:55
Ja, precis - men det blir ju i så fall tidigast till nästa år.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 februari 2022 kl. 01:08:55
Jaså, har de ändrat på reglerna tills i år då...? För ifjol var det i alla fall även låtarna till Andra Chansen som inte fick släppas förrän efter den fjärde deltävlingen.
Ja, precis - men det blir ju i så fall tidigast till nästa år.

Nej, den regeln är inte ny, Andra Chansen bidragen har släppts fria efter varje deltävling i minst 4-5 års tid.

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 februari 2022 kl. 01:08:55
Själv tycker jag att Tones låt inte håller på långa vägar att skicka till Eurovision Song Contest. Missförstå mig inte nu - jag tycker om henne och hon är en bra artist, men låten var alldeles för ooriginell - precis den sortens gammaldags schlager som sedan länge har passerat bäst före-datum och som nästan aldrig har vinstchans i ESC nuförtiden.

Håller inte med, tycker den var svängig och minnesvärd - blev fäst vid den efter första genomlyssningen. Kan vara kul att släppa en schlager vidare till ESC också! Måste det vara purfärskt och modernt?