Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Detektiv-arbete; gräva upp källor inom dubbningar

Startat av Disneyfantasten, 4 mars 2022 kl. 17:40:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 maj 2022 kl. 21:48:05
Troligen ca 2003-2004 i något Hos Musse avsnitt...
Om Benke Skogholt började först i Musse Piggs Klubbhus är de ju ganska troligt att Stephan blivit utbytt på grund av ändringarna i karaktären.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 maj 2022 kl. 21:51:17
Om Benke Skogholt började först i Musse Piggs Klubbhus är de ju ganska troligt att Stephan blivit utbytt på grund av ändringarna i karaktären.

Fast han byttes ut redan i De Tre Musketörerna...

Steffan Rudvall

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 maj 2022 kl. 21:14:55
Sen undrar jag vilka versioner av Peter Pan, Robin Hood, Skönheten och Odjuret, Aladdin och Herkules som han syftar på...?

Förresten så har han väl överhuvudtaget inte alls med i varesig Pongo och De 101 Dalmatinerna, Pelle Svanslös i Amerikatt, Resan Till Amerika (utöver 2an), Rock-A-Doodle, Lejonkungen, Jafars Återkomst, Madagaskar eller WALL-E...?

Han var ju helt klart med i någon roll.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Jag tror att Stephan Karlsén kan vara med i Belle...

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2022 kl. 22:04:43
Han var ju helt klart med i någon roll.

Det tror jag inte för då skulle jag känna igen honom...

Jag tror inte att Stephans barnbarn avsiktligt farit med felinformarion...

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 maj 2022 kl. 22:24:49
Jag syftar på sången.

Det kan då stämma vid det här laget, då han dubbat hos Barrefelt...

Disneyfantasten

I Jafars Återkomst medverkar endast Peter Jöback, Myrra Malmberg, Dan Ekborg, Anders Öjebo, Bo Maniette, Nils Eklund, Roger Storm, Hasse Andersson, Thomas Banestål, Bertil Engh och Monica Forsberg.

Vad gäller Pongo och De 101 Dalmatinerna så släpptes den 1961 och Stephan var ju inte aktiv förräns 1968... (i omdubbningen från 1995 så medverkar endast Anders Öjebo, Jasmine Wigartz-Göthman, Ulf Källvik, Monica Forsberg, Birgitta Fernström, Mona Seilitz, Michael Börstell, Hasse Andersson, Calle Börstell, Victoria Börstell, Hanna Storm-Nielsen, Mia Kihl, Mariam Wallentin, Ulf Peder Johansson, Bo Maniette, Gunnar Uddén, Ingemar Carlehed, Christel Körner, Bertil Engh, Acke Svensson, Kerstin Andeby och Helen Karlin)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 maj 2022 kl. 22:38:49
I Jafars Återkomst medverkar endast Peter Jöback, Myrra Malmberg, Dan Ekborg, Anders Öjebo, Bo Maniette, Nils Eklund, Roger Storm, Hasse Andersson, Thomas Banestål, Bertil Engh och Monica Forsberg.

Vad gäller Pongo och De 101 Dalmatinerna så släpptes den 1961 och Stephan var ju inte aktiv förräns 1968... (i omdubbningen från 1995 så medverkar endast Anders Öjebo, Jasmine Wigartz-Göthman, Ulf Källvik, Monica Forsberg, Birgitta Fernström, Mona Seilitz, Michael Börstell, Hasse Andersson, Calle Börstell, Victoria Börstell, Hanna Storm-Nielsen, Mia Kihl, Mariam Wallentin, Ulf Peder Johansson, Bo Maniette, Gunnar Uddén, Ingemar Carlehed, Christel Körner, Bertil Engh, Acke Svensson, Kerstin Andeby och Helen Karlin)
Han kanske menar 101 dalmatiner eller dess uppföljare.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 maj 2022 kl. 22:19:26
Det tror jag inte för då skulle jag känna igen honom...

Jag tror inte att Stephans barnbarn avsiktligt farit med felinformarion...

Han skrev ju det själv  >:(

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 maj 2022 kl. 22:38:49

Du har fel

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 maj 2022 kl. 22:41:00
Han kanske menar 101 dalmatiner eller dess uppföljare.

Spelfilmerna menar du? Han medverkar inte alls i dessa heller... (inte i den tecknade uppföljaren heller förresten)

Däremot KAN han vara med i TV-serien... (samma med Aladdin och Herkules)