Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2022 kl. 12:34:10
Kan du lägga upp credits till Baby Bossen Ingen Liten Comeback vid nästa uppdatering ?

Det är en serie på Netflix.
Jag har skrivit av alla utsatta dubbcredits till alla avsnitt av Baby-bossen - Ingen liten comeback, och kommer publicera den så snart jag färdigställt administrationsskriptet så att jag kan uppdatera Svenska röster och credits igen. :)
(fortfarande är det inte färdigt så att det går att lägga upp nya creditlistor, efter att jag gjort om databasstrukturen för att möjliggöra norska, danska och finska credits)

Tyvärr finns inga utsatta "Övriga röster" för den här serien, men då det är olika rollfigurer utsatta för varje avsnitt blir det nog sammanlagt ändå hyfsat fullständiga credits; även om någon eller några skådespelare möjligtvis ändå kan tänkas saknas. :(

gstone

Kan du lägga up Credits till Netflix serien Spy Kids: På viktigt uppdrag ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 31 maj 2022 kl. 22:49:00
Kan du lägga up Credits till Netflix serien Spy Kids: På viktigt uppdrag ?
Jag skrev faktiskt av dubbcreditsen till Spy Kids: På viktigt uppdrag redan i april 2020, d.v.s. för över två år sedan, men av någon märklig anledning verkar jag helt ha missat att lägga ut den... :-[

Jag ordnar det snarast. :)

Dock är det tyvärr bara för säsong 2 det står utsatt övriga röster, medan säsong 1 saknar creditering av fler än de fem största rollerna - därför vet jag inte om det kan förekomma fler övriga röster i säsong 1 som aldrig stått utsatt... :(

gstone

Kan du lägga up credits för Barbie It Takes two som kom ut idag på Netflix  ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 juni 2022 kl. 13:57:20
Kan du lägga up credits för Barbie It Takes two som kom ut idag på Netflix  ?
Det ordnar jag. :)

Sabelöga

Jag skulle vilja ha credits till Niko 2: Flygarbröderna :) Jag har försökt leta efter vilka som är distributör, men inte hittat något.
Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga skrivet  4 juni 2022 kl. 16:20:44
Jag skulle vilja ha credits till Niko 2: Flygarbröderna :) Jag har försökt leta efter vilka som är distributör, men inte hittat något.
I Danmark distribueras den av Nordisk Film men ingen aning om samma gäller för Sverige.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 juni 2022 kl. 16:23:47
I Danmark distribueras den av Nordisk Film men ingen aning om samma gäller för Sverige.
Jag är faktiskt heller inte säker, i och med att filmen bara verkar ha släppts digitalt i Sverige till skillnad från Danmark. Men i och med att filmen finns på SF Anytime med både svensk och dansk dubbning, så borde det väl vara Nordisk Film som distribuerar filmen även i Sverige - det förefaller osannolikt att SF Anytime skulle ha bemödat sig med att licensiera film och dubbning från två olika distributörer bara för att få med även dansk dubbning...

Jag kan höra med Nordisk Film och fråga. :)

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 juni 2022 kl. 17:20:26
Tror du kan få credits till  Tassar av stål i October ?

https://www.filmstaden.se/film/NCG338594/tassar-av-stal
Jag vet ärligt talat inte vilken distributör som ska distribuera Tassar av stål...? MovieZine uppger att det är UIP, men filmen finns inte med på UIPs lista över kommande filmer; trots att den sträcker sig ända fram till nästa vår... ???

gstone

När tror du får credits till Lightyear.

Tror du du kommer få dom innan den nittonde Juni +

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 juni 2022 kl. 12:07:23
När tror du får credits till Lightyear.

Tror du du kommer få dom innan den nittonde Juni +
Det är tyvärr väldigt besvärligt att få credits från Disney nuförtiden, så i stort sett är man beroende av att någon ser filmen på bio och fotograferar eller dylikt, så att man kan skriva av de utsatta dubbcreditsen. :(

Utan det räknar jag inte med att få svar på minst några månader, då jag fortfarande inte har fått svar på de mail jag skickat till Disney Character Voices i höstas och julas... Så om inte jag själv eller någon annan kan ordna credits från bioduken, så är det nog tveksamt om jag hinner få de dubbcreditsen före jul...! :o

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 juni 2022 kl. 14:32:40
Det är tyvärr väldigt besvärligt att få credits från Disney nuförtiden, så i stort sett är man beroende av att någon ser filmen på bio och fotograferar eller dylikt, så att man kan skriva av de utsatta dubbcreditsen. :(

Utan det räknar jag inte med att få svar på minst några månader, då jag fortfarande inte har fått svar på de mail jag skickat till Disney Character Voices i höstas och julas... Så om inte jag själv eller någon annan kan ordna credits från bioduken, så är det nog tveksamt om jag hinner få de dubbcreditsen före jul...! :o

Ända till jul borde vi väl inte behöva vänta. Tror du inte att filmen kommer på DVD, Blu-ray och/eller Disney+ efter sommaren?

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 10 juni 2022 kl. 15:12:51
Ända till jul borde vi väl inte behöva vänta. Tror du inte att filmen kommer på DVD, Blu-ray och/eller Disney+ efter sommaren?
Jo, det borde man väl förutsätta att den kommer att göra. Svårt att säga när i dagens läge dock, då ju DVD/Blu-Ray-releaser kan variera alltifrån en månad till ett halvår efter biopremiären...

Men åtminstone till Disney+ skulle jag väl ärligt talat bli förvånad om det dröjer längre än till augusti - september.

Sen är det ju dock inte alltid som det finns utsatt dubbcredits på Disney+, och ibland klantar de sig ju med ofullständiga och/eller felaktiga dubbcredits; nu senast med Ice Age: Buck Wilds äventyr. DVD/Blu-Ray brukar vara mer tillförlitligt med utsatta dubbcredits, där det bara i enstaka undantagsfall blivit fel.

gstone

Nu blir jag ledsen :(

Jag vill ju h credits till Lightyear i veckan :'(