Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som inte fick rollen

Startat av Steffan Rudvall, 28 februari 2021 kl. 17:47:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 februari 2022 kl. 22:30:15
De är kända mediapersoner, Mark Levengood har ju dock dubbat ganska mycket Mumin...

De senaste veckorna såg jag hans ansikte på SVT24, i veckan visades dessutom hans namn i text på en bild där han pratar.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2021 kl. 15:07:38
Kan vara hög tid att återuppta denna fråga igen...

Vet någon vilka som var påtänkte, vilka som var inne i studion och vilka som testade för rollerna i följande Disney-dubbningar?;

- Pongo och De 101 Dalmatinerna (både 1961 & 1995-års dubbningar)

- Svärdet i Stenen

- Djungelboken

- AristoCats

- Dumbo (både 1972 & 1996-års dubbningar)

- Robin Hood

- Törnrosa (1980-års omdubbning)

- Taran och Den Magiska Kitteln (både 1985 & 1998-års dubbningar)

- Bambi (1986-års omdubbning)

- Lady och Lufsen (1989-års omdubbning)

- Oliver och Gänget (både 1989 & 1997-års dubbningar)

- Den Lilla Sjöjungfrun

- Peter Pan (1992-års omdubbning)

- Aladdin

- Lejonkungen

- Jafars Återkomst

- Pinocchio (1995-års omdubbning)

- Pocahontas

- Ringaren i Notre Dame

- Aladdin och Rövarnas Konung

- Herkules

- Alice i Underlandet (1998-års omdubbning)

- Mulan

- Skönheten och Odjuret 2 Den Förtrollade Julen

- Ett Småkryps Liv

- Lejonkungen 2 Simbas Skatt

- Tarzan

- Toy Story 2

- Tigers Film

- Dinosaurier

- Den Lilla Sjöjungfrun 2 Havets Hemlighet

- Kejsarens Nya Stil

- Lady och Lufsen 2 Ludde På Äventyr

- Atlantis En Försvunnen Värld

- Monsters Inc

- Peter Pan 2 Tillbaka Till Landet Ingenstans

- Lilo och Stitch

- Askungen 2 Drömmen Slår In

- Skattkammarplaneten

- De 101 Dalmatinerna 2 Tuffs Äventyr i London

- Djungelboken 2

- Hitta Nemo

- Björnbröder

- Lejonkungen 3 Hakuna Matata

- Kogänget

- Superhjältarna

- Mulan 2

- Kejsarens Nya Stil 2 Kronks Nya Stil

- Bambi 2

- Björnbröder 2

- Bilar

- Råttatouille

- Den Lilla Sjöjungfrun 3 Sagan om Ariel

- WALL-E

- Prinsessan och Grodan

- Toy Story 3

- Trassel

- Modig

- Röjar-Ralf

- Flygplan

- Frost

- Flygplan 2 Räddningstjänsten

- Big Hero 6

- Insidan Ut

- Zootropolis

- Hitta Doris

- Vaiana

- Coco

- Superhjältarna 2

- Röjar-Ralf Kraschar Internet

- Toy Story 4

- Frost 2

- Framåt

- Själen

- Raya och Den Sista Draken

- Luca

- Encanto (tillagd 2022-03-16)

- Röd (tillagd 2022-03-16)

Någon?

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 december 2021 kl. 13:46:28
Samt med följande;

- Prinsen av Egypten

- Vägen Till El Dorado

- Shrek

- Shrek 2

- Madagaskar

- Resan Till Amerika

- Landet För Längesedan

- Änglahund

- Rock-A-Doodle

- Resan Till Amerika 2 Fievel i Vilda Västern

- Tummelisa

- Pingvinen och Lyckostenen

- Järnjätten

- Pagemaster

Någon?

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  7 februari 2022 kl. 12:54:07
2 bögar

Förlåt om jag drar upp detta inlägg men jag är nyfiken på om det finns något känt par i Sverige av det motsatta könet?  :) (alltså två kvinnor)

Egentligen borde vi hålla oss till ämnet och det kan jag genom att säga att jag kommer att kolla in de andra intervjuerna på Ett Gott Snack;

https://m.youtube.com/playlist?list=PLAzOzEKOMaaSbZiS8A04UTJ-O9x16sxDI

Där hittar jag, förutom Mikael Roupé, även två till personer som dubbat; Daniel Sjöberg och Christian Hedlund!

De andra personerna vet jag tyvärr inte vilka de är, har de dubbat något?

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 april 2022 kl. 16:16:32
Förlåt om jag drar upp detta inlägg men jag är nyfiken på om det finns något känt par i Sverige av det motsatta könet?  :) (alltså två kvinnor)

Egentligen borde vi hålla oss till ämnet och det kan jag genom att säga att jag kommer att kolla in de andra intervjuerna på Ett Gott Snack;

https://m.youtube.com/playlist?list=PLAzOzEKOMaaSbZiS8A04UTJ-O9x16sxDI

Där hittar jag, förutom Mikael Roupé, även två till personer som dubbat; Daniel Sjöberg och Christian Hedlund!

De andra personerna vet jag tyvärr inte vilka de är, har de dubbat något?
Kalle Lind har programmet Snedtänkt men vet int om han dubbat

Disneyfantasten

Mattias Knave nämnde här att han själv, Bjarne Heuser, Hasse Jonsson och Lasse Svensson fick göra röstprov till någon film med hundar som sprang i nån New York miljö ( 19:32 )

https://m.youtube.com/watch?v=jLYYEcCqABI

Undrar om den filmen kan ha varit 1989-års originaldubbning av Oliver och Gänget (vilket inte kan stämma då den dubbningen utfördes av Doreen Denning, Mari-Anne Barrefelt och Sonet Studio och vad jag vet har varken Mattias, Bjarne, Hasse eller Lasse varit inblandade i någon dubbning av Barrefelt)

Någon som vet om det kan ha funnits fler filmer med hundar i New York?

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 april 2022 kl. 18:04:50
Mattias Knave nämnde här att han själv, Bjarne Heuser, Hasse Jonsson och Lasse Svensson fick göra röstprov till någon film med hundar som sprang i nån New York miljö ( 19:32 )

https://m.youtube.com/watch?v=jLYYEcCqABI

Undrar om den filmen kan ha varit 1989-års originaldubbning av Oliver och Gänget (vilket inte kan stämma då den dubbningen utfördes av Doreen Denning, Mari-Anne Barrefelt och Sonet Studio och vad jag vet har varken Mattias, Bjarne, Hasse eller Lasse varit inblandade i någon dubbning av Barrefelt)

Någon som vet om det kan ha funnits fler filmer med hundar i New York?
Låter intressant i alla fall

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  4 mars 2021 kl. 16:38:04
Som Robert Gustafsson?

Eller kanske Dan Ekborg eller Fredde Granberg?  :) (förlåt om jag redan hade skrivit det)

Will Siv

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  3 mars 2021 kl. 01:17:33
Batty Koda: Gösta Ekman*. Lennie Norman*. Johan Rabaeus*. Stellan Skarsgård*. Philip Zandén*. Brasse Brännström*. Steve Kratz* Peter Haber*.
Intressant att Gösta Ekman var tilltänkt för han hade inte varit med i nån riktigt "dubbning" ( av nån animerad film från USA, av Disney till exempel ), fast han hade lite erfarenhet med några röstroller, som kaninen EnDumEn i "Dunderklumpen" och berättarrösten i Peter Cohen och Olof Landström( POJ )s tv serier "Farbrorn som int' ville va stor" och "Magister Flykt" och Magnus Karlssons "Lisa" och senare, Dartanjang" i "Loranga, Masarin och Dartanjang" ( den är visserligen gjord i Tyskland men det är en Svensk produktion )

Fast lite märkligt att dom inte hade med Dan Ekborg, Batty spelas ju ändå av Robin Williams.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 27 maj 2022 kl. 00:37:48
Intressant att Gösta Ekman var tilltänkt för han hade inte varit med i nån riktigt "dubbning" ( av nån animerad film från USA, av Disney till exempel ), fast han hade lite erfarenhet med några röstroller, som kaninen EnDumEn i "Dunderklumpen" och berättarrösten i Peter Cohen och Olof Landström( POJ )s tv serier "Farbrorn som int' ville va stor" och "Magister Flykt" och Magnus Karlssons "Lisa" och senare, Dartanjang" i "Loranga, Masarin och Dartanjang" ( den är visserligen gjord i Tyskland men det är en Svensk produktion )

Ferngully är ju ingen Disney-film utan en Fox-produktion (vet visserligen att Fox sedan 2019 tillhör Disney, men detta var innan dess).

Citat från: Will Stewart skrivet 27 maj 2022 kl. 00:37:48
Fast lite märkligt att dom inte hade med Dan Ekborg, Batty spelas ju ändå av Robin Williams.

Här instämmer jag till 100%, jag är övertygad om att Dan Ekborg hade varit perfekt i denna roll!

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 maj 2022 kl. 07:46:27
Ferngully är ju ingen Disney-film utan en Fox-produktion (vet visserligen att Fox sedan 2019 tillhör Disney, men detta var innan dess).
Jag sa "till exempel"

But now that you mention that, varför är "Ferngully" inte på Disney+?
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 27 maj 2022 kl. 11:10:23
Jag sa "till exempel"

But now that you mention that, varför är "Ferngully" inte på Disney+?

Ja jag förstod det, ville bara påpeka det, hoppas det inte gjorde något!  :)

För att svara på din senare fråga; jag vet inte riktigt, den kanske är lite sen till det, Luftens Hjältar till exempel dröjde ett tag innan det kom till Disney+ så det kanske finns en chans att den också tillkommer framöver, liksom bland annat Pingvinen och Lyckostenen... (som ursprungligen distribuerades av Warner Bros internationellt men som sedan 2002 distribueras av Fox)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 maj 2022 kl. 12:09:10
Ja jag förstod det, ville bara påpeka det, hoppas det inte gjorde något!  :)

För att svara på din senare fråga; jag vet inte riktigt, den kanske är lite sen till det, Luftens Hjältar till exempel dröjde ett tag innan det kom till Disney+ så det kanske finns en chans att den också tillkommer framöver, liksom bland annat Pingvinen och Lyckostenen... (som ursprungligen distribuerades av Warner Bros internationellt men som sedan 2002 distribueras av Fox)
Nya Äventyr Med Nalle Puh finns ju inte heller på Disney + här ännu, jag antar fokuserar på nyproducerat material just nu.

Racnar

Linn Ehrner fick inte Tails fast hon gjorde rösten i trailern.

Steffan Rudvall

Citat från: Racnar skrivet 11 augusti 2022 kl. 21:47:26Linn Ehrner fick inte Tales fast hon gjorde rösten i trailern.
Ja exakt det stämmer det var därför vi tyckte att det lät som Linn i trailern.