Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Namn i dubbade filmer

Startat av moviefan, 17 september 2017 kl. 17:27:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 20 november 2019 kl. 00:23:25
Heter hon även Ariel i boken?  :-* :P

HC Andersens orginalsaga menar du? Nej, i den har ingen karaktär ett givet namn (så som HC Andersens sagor sällan har).

gstone

I den nya Sonic gjorde dom något super konstigt dom ändra två  amerikanska i den svenska dubbningen två  andra lika amerikansk namn ⁉️😦

Annie blev  Maddie och Billy blev  Wade

Varför ⁉️

Och Stone blev också  Stehn

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: Will Stewart skrivet  2 oktober 2022 kl. 19:17:16eller vad sägs om Klasse Häst.....
Där skulle ju originalnamnet passa bättre det vill säga Horace. Eller vad sägs om Hasse Häst?

Bibeln

Citat från: TrondM skrivet 17 september 2017 kl. 20:09:35Sanzoku no Musume Rōnya kalles Ronja Rövardotter i den svenske versjonen
Nu blir jag förvirrad. Menar du att du inte vet att Ronja Rövardotter är svensk?

Will Siv

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 oktober 2022 kl. 19:22:52Där skulle ju originalnamnet passa bättre Horace. Eller vad sägs om Hasse Häst?
hur hamnade dit inlägg i den här tråden, vi skrev ju i tråden om Steve Kratz  ???

Jag menade om Steve kunde göra rösten till Klasse.

förresten, Klarabella Ko och Klara Kluck ( och kanske även Petter ) är dom som tekniskt behållit sina namn ( bara "försvenskade" lite ), men den enda som fått ha kvar sitt namn fullständigt är Pluto.

EDIT: ok, nu förstår jag varför inläggen hamnade här.

- what.

Bibeln

Citat från: Will Stewart skrivet  2 oktober 2022 kl. 19:28:28hur hamnade dit inlägg i den här tråden, vi skrev ju i tråden om Steve Kratz  ???

Jag menade om Steve kunde göra rösten till Klasse.

förresten, Klarabella Ko och Klara Kluck ( och kanske även Petter ) är dom som tekniskt behållit sina namn ( bara "försvenskade" lite ), men den enda som fått ha kvar sitt namn fullständigt är Pluto.
Ni pratade ju i Steve Kratz om Oswalds svenska namn och sen kom du med det inlägget så det blev säkert ett missförstånd.