Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Avförtrollad (Disenchanted, 2022)

Startat av gstone, 29 mars 2022 kl. 13:08:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Simon Axelsson

Citat från: Oskar skrivet 25 oktober 2022 kl. 18:51:57Det beror på åldersgräns och målgrupp.
Åldersgräns 6+, målgrupp familj står det på Disney+. Dessutom känns det konstigt att de släppt ettan dubbad i år om tvåan inte dubbas. 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 oktober 2022 kl. 18:54:28Dessutom känns det konstigt att de släppt ettan dubbad i år om tvåan inte dubbas.

Precis så tänker jag också.

Oskar

Citat från: Simon Axelsson skrivet 25 oktober 2022 kl. 18:54:28Åldersgräns 6+, målgrupp familj står det på Disney+. Dessutom känns det konstigt att de släppt ettan dubbad i år om tvåan inte dubbas.
Det får vi se om är med svensk tal eller inte i premiärer 24 november.

Simon Axelsson

Citat från: Oskar skrivet 25 oktober 2022 kl. 19:33:53Det får vi se om är med svensk tal eller inte i premiärer 24 november.
18 november. 

Disneyfantasten

Nu när det börjar närma sig så undrar jag; vilka är de svenska rösterna?  :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 oktober 2022 kl. 10:44:45Nu när det börjar närma sig så undrar jag; vilka är de svenska rösterna?  :)
Vi vet inte ens än om den kommer att ha svenskt tal, eller bara textad originalversion. När nu första Förtrollad dubbats efter så många år känns det väl som ett rimligt antagande att den nya filmen också kommer få svensk dubb, men det är inte alls säkert.

Oavsett vilket brukar Disney+ aldrig offentliggöra något om röster i förväg, utan om filmen är dubbad och i så fall vilka röster det är får vi veta först på premiärdagen. :)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 oktober 2022 kl. 10:44:45Nu när det börjar närma sig så undrar jag; vilka är de svenska rösterna?  :)
Sharon Dyall skulle passa som Rosaleen.

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

James Monroe Iglehart  kommer vara med han spelade anden på Broadway.

Disneyfantasten

gstone

Stephanie Karam, Fiona Browne och Camille Lucy Ross kommer spela dom tre feerna från Törnrosa i filmen.

Disneyfantasten

Att döma av senaste trailern är jag aningen besviken på filmen, hade stora förväntningar på den, men jag kommer att se filmen ändå hur det än går.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2022 kl. 08:58:41Att döma av senaste trailern är jag aningen besviken på filmen, hade stora förväntningar på den, men jag kommer att se filmen ändå hur det än går.
Vill du utveckla?

Disneyfantasten

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 november 2022 kl. 12:19:39Vill du utveckla?
Den verkar bli en rip-off av Askungen med tanke på att Morgan Phillip börjar likna Askungen och ondingen verkar göra Giselle till en ond styvmor i stil med Lady Tremaine, Drottning Grimhilde och/eller Mor Gothel, och som om inte det vore nog så verkar jordekorren Chip förvandlas till en katt i stil med Lucifer.

Simon Axelsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 november 2022 kl. 12:22:38Den verkar bli en rip-off av Askungen med tanke på att Morgan Phillip börjar likna Askungen och ondingen verkar göra Giselle till en ond styvmor i stil med Lady Tremaine, Drottning Grimhilde och/eller Mor Gothel, och som om inte det vore nog så verkar jordekorren Chip förvandlas till en katt i stil med Lucifer.
Jag får känslan av att du inte riktigt hängt med i premissen. Giselle tycks uppleva livet i förorten som knepigt, så hon använder den andalasiska önskestaven som Edward och Nancy gett henne i present för att önska sig ett sagoliv. Det går dock snett i och med att hon numera är en styvmor, en roll som traditionellt sett är ond i sagovärlden. Hon kliver på sätt och vis in i den roll som drottning Narissa hade i den första filmen och Morgan tar Giselles roll, mer eller mindre.