Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag gillar inte visa skådspelare som anser sig för bra för att dubba och vägrar göra röstskådspelr.

En del skådspåelare vägrar att dubba :-\
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Dåliga nyheter!

Testet från i förrgår har visat att jag har Corona, varför måste det hända just nu av alla tider och just mig av alla människor...

Måne

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 december 2022 kl. 09:37:06Dåliga nyheter!

Testet från i förrgår har visat att jag har Corona, varför måste det hända just nu av alla tider och just mig av alla människor...
Ah tråkigt att höra...
Var försiktig... och krya på dig. 
Själv fick jag precis julledigt idag...

Lillefot

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 december 2022 kl. 09:37:06Dåliga nyheter!

Aj aj, det var verkligen tråkigt att få höra.  :(

Hoppas du har lite te och honung i hemmet, det kan hjälpa dig att må bättre.

I övrigt önskar jag dig väl pch hoppas att viruset inte håller sig kvar länge inom dig.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Jag vill gnälla på att Rumble inte har svenskt tal på Netflix !

gstone

Jag vill gnälla på att min Blu Ray spelare är trasig så jag inte kan se på film ! >:(

Det gör mig så arg ! >:(

Min projector är också trasig :'(

Disneyfantasten

Citat från: Lillefot skrivet 22 december 2022 kl. 13:59:49Aj aj, det var verkligen tråkigt att få höra.  :(

Hoppas du har lite te och honung i hemmet, det kan hjälpa dig att må bättre.

I övrigt önskar jag dig väl pch hoppas att viruset inte håller sig kvar länge inom dig.

Ja det hoppas jag, och ja det har jag, jag brukar dricka det under hösterna och vintrarna, men dessbättre är febern betydligt mindre just nu, så förhoppningsvis är den (och förhoppningsvis också hals-krasslig och näs-rinnandet) 100% borta innan veckan är slut (och viruset med, för den delen!), så att jag sedan kan ta min fjärde spruta nästa vecka!

Å andra sidan är testet taget från i förrgår (tisdag) så förhoppningsvis innebär min nu milda feber att viruset kanske är borta, men för säkerhetens skull bör jag stanna i "karantän" (eller i det fallet min lägenhet) tills alla symptomer är 100% borta!

gstone

Jag kan inte se på film på rum

Måne

Citat från: Miikee skrivet 19 december 2022 kl. 19:41:27Jag ligger med exakt samma just nu, så jag förstår precis vad du menar. Speciellt dunkar huvudet och halsen.
Ahhh. Ta hand om dig Miike! Hoppas det inte är Corona som Disneyfantasten verkar ha fått :( vila och ja! ta det lugnt!

gstone

Jag vill gnälla på att Mcdonalds inte servara pankakor i sverige.

gstone

Jag hittar inte en massa av min dvder ! >:(

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 22 december 2022 kl. 23:09:38Jag vill gnälla på att Mcdonalds inte servara pankakor i sverige.
Säker på att det inte är så ditt närmaste McDonalds inte serverar de? För på hemsidan finns de med under "frukost"-kategorin:
https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/product/pannkakor-med-jordgubbstopping.html
Men det är helt okej.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 december 2022 kl. 14:29:33Jag vill gnälla på att Rumble inte har svenskt tal på Netflix !
Och vad värre är finns Rumble inte på SkyShowTime, vilket innebär att sedan Paramount+ lades ned finns filmen ingenstans längre med svenskt tal... :(
(Okej, rent formellt sett finns den som digital hyr- och köpfilm på SF Anytime och Viaplay, men som vi alla vet innebär ju digitala köpfilmer inte direkt köp i ordets rätta bemärkelse utan snarare att hyra på obestämd tid; där lagligt inköpta filmer en vacker dag plötsligt inte längre går att se...)

Lillefot

Well shit, nu har jag också gått och blivit sjuk. Halsen är delvis torr, huvudvärk som håller i sig och snuvig näsa. Typiskt också när man är hemma med sin familj. :(

Jag var ingen aning om det är corona eller vanlig influensa, men oavsett blir det att vila och ta det lugnt framöver.
Men det är helt okej.

Goliat

Citat från: Lillefot skrivet 25 december 2022 kl. 10:27:34Well shit, nu har jag också gått och blivit sjuk. Halsen är delvis torr, huvudvärk som håller i sig och snuvig näsa. Typiskt också när man är hemma med sin familj. :(

Jag var ingen aning om det är corona eller vanlig influensa, men oavsett blir det att vila och ta det lugnt framöver.
Tänk på att inte ligga ner och röra på dig, superviktigt när man är sjuk, ligger man ner kan man bli ännu sjukare (jag vet, jag vet, man sa så förr att man ska ligga när man är sjuk), men man blir friskare snabbare om man rör på sig lite, tar promenad och sitter, ligg bara inte. Då ökar man risken för lunginflammation eller bli ännu sjukare eller sjukare längre. :)

Jag vet att man inte har energin och menar inte att man ska ta värsta löpningen eller köra på som vanligt, absolut inte, men viktigt att man rör på sig så pass man orkar och kan. :)