Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2023 kl. 23:38:42Okej, är det verkligen säkert att det är ingen som vet?

Tankarna lutar åt Pax (i den svenska serien Pax Jordiska Äventyr) vilket inte kan stämma då hon inte alls är någon spelfigur, även om många av dina ledtrådar stämmer in på just Pax...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2023 kl. 23:44:27Tankarna lutar åt Pax (i den svenska serien Pax Jordiska Äventyr) vilket inte kan stämma då hon inte alls är någon spelfigur, även om många av dina ledtrådar stämmer in på just Pax...
Jo, det låter likt henne, men hon är ju ingen spelfigur (som du sa) så nä... :-\

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2023 kl. 23:47:47Jo, det låter likt henne, men hon är ju ingen spelfigur (som du sa) så nä... :-\
Du sa ju att det var en ganska okänd karaktär så okänd så att ingen på forumet verkar känna till denna...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2023 kl. 23:51:06Du sa ju att det var en ganska okänd karaktär så okänd så att ingen på forumet verkar känna till denna...

Och jag tror att det är en hel del som känner till Pax, inte minst de som sett Pax Jordiska Äventyr, som jag då...

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2023 kl. 23:51:06Du sa ju att det var en ganska okänd karaktär så okänd så att ingen på forumet verkar känna till denna...
Borde jag bara säga svaret då? ???

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2023 kl. 23:55:10Borde jag bara säga svaret då? ???
Om du känner att du vill det så det är ju självklart upp till dig.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2023 kl. 23:44:27Tankarna lutar åt Pax (i den svenska serien Pax Jordiska Äventyr) vilket inte kan stämma då hon inte alls är någon spelfigur, även om många av dina ledtrådar stämmer in på just Pax...
Enda skillnaden e att Pax ändrar hårfärg beroende på humör

MOA

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  4 januari 2023 kl. 11:41:59Enda skillnaden e att Pax ändrar hårfärg beroende på humör

Dessutom så är hon vuxen.

Skokaka

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  1 januari 2023 kl. 19:32:22Jag blev inspirerad av Disneyfantasten av att göra ett quiz om en karaktär. Jag vet att förmodligen ingen vet vem det är jag snackar om, den chansen är så liten... Men om ni kan svaret så är ni väldigt kulturella.

Detta är en karaktär!

Det är en spelfigur som måste samla sina grejer för att komma tillbaka hem igen.

Figuren har några likheter med en annan spelfigur:
Båda har hattar, brunt hår, blåa ögon, runda näsor, är huvudfigurerna i deras spel och kan prata ibland men gör mest ljud.

Skillnaderna mellan de två är dock:
Den här figuren är ett barn, tjej, är inte känd av många och har bara ett spel medan den andra är en vuxen, man, populär i hela världen och har många spel.

En annan spelfigur som har något gemensamt med denna är att båda är otroligt söta och är utomjordingar.

Efter en olycka så har hon förlorat alla sina grejer som hjälper henne att komma till sitt hem, så hon går på ett äventyr för att samla alla av grejerna igen.

På vägen träffar hon en ny vän, som visar sig egentligen vara en fiende. På grund av detta så är hon tvungen att besegra sin falska vän, rädda alla andra som hon har träffat på vägen och få tillbaka det som tillhör henne.

Vilken karaktär söker jag?
Det är Hattflickan (Hat Kid) från A Hat in Time.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 januari 2023 kl. 16:09:50Det är Hattflickan (Hat Kid) från A Hat in Time.
Aldrig hört talas om

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 januari 2023 kl. 17:26:51Aldrig hört talas om
Detta är nog mera av en smaksak, men om man är ett fan av Mario eller plattformsspel för övrigt så rekommenderas det här spelet. Det känns faktiskt som ett klassiskt spel än ett modernt. Den fick även bra kritik.

Den första världen (Mafia Town) påminner mig om Isle Delfino från Super Mario Sunshine. Och i spelet samlar man på timglas (kallad för "time pieces" i spelet, dock...) och när de spawnas i slutet av en nivå och blir samlade så är det faktiskt likt när Mario samlar på stjärnor i slutet av nivåer i Sunshine och Super Mario Galaxy. :)

Men åter till ämnet, kan du gissa vilka de andra två spelfigurerna är som jag jämförde henne med? (Den vuxna mannen som är populär, har många spel, har en hatt, brunt hår, blåa ögon, rund näsa, är en huvudfigur och pratar ibland. Och den "otroligt söta" utomjordingen.)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 januari 2023 kl. 19:39:03Detta är nog mera av en smaksak, men om man är ett fan av Mario eller plattformsspel för övrigt så rekommenderas det här spelet. Det känns faktiskt som ett klassiskt spel än ett modernt. Den fick även bra kritik.

Den första världen (Mafia Town) påminner mig om Isle Delfino från Super Mario Sunshine. Och i spelet samlar man på timglas (kallad för "time pieces" i spelet, dock...) och när de spawnas i slutet av en nivå och blir samlade så är det faktiskt likt när Mario samlar på stjärnor i slutet av nivåer i Sunshine och Super Mario Galaxy. :)

Men åter till ämnet, kan du gissa vilka de andra två spelfigurerna är som jag jämförde henne med? (Den vuxna mannen som är populär, har många spel, har en hatt, brunt hår, blåa ögon, rund näsa, är en huvudfigur och pratar ibland. Och den "otroligt söta" utomjordingen.)
Fuskgubben Mario & puffbollen Kirby

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 januari 2023 kl. 20:30:08Fuskgubben Mario & puffbollen Kirby
Alldeles riktigt! :D

Och en annan skillnad är ju att Mario är ingen utomjording, såklart...