Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Diagnoser

Startat av gstone, 6 september 2018 kl. 00:17:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Citat från: Adam skrivet 10 september 2022 kl. 15:55:32Tekniskt sätt inte.
Sant, bara för man har något betyder inte det att man kan använda det som anledning till att yttra sig illa. :)
Citat från: gstone skrivet 10 september 2022 kl. 15:22:25Men jag har Autism så jag har rätt att säga det.
Tror andra inte känner sig så. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 september 2022 kl. 15:22:25Men jag har Autism så jag har rätt att säga det.
Du har rätt att säga det om dig själv, inte generellt eller om andra...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 september 2022 kl. 20:57:32Du har rätt att säga det om dig själv, inte generellt eller om andra...
Så om någon är dum får jag inte säga att dom är det då ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 september 2022 kl. 22:07:59Så om någon är dum får jag inte säga att dom är det då ?
Ja, men inte att alla med autism är dumma; som ditt tidigare inlägg antydde. Det är generaliserandet i sig som är problematiskt, inte att peka ut enskilda personer.

Som med befolkningen i stort är somliga dumma, somliga smarta och somliga någonstans mitt emellan - men man ska aldrig dra alla över samma kam.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 september 2022 kl. 00:58:47Ja, men inte att alla med autism är dumma; som ditt tidigare inlägg antydde. Det är generaliserandet i sig som är problematiskt, inte att peka ut enskilda personer.

Som med befolkningen i stort är somliga dumma, somliga smarta och somliga någonstans mitt emellan - men man ska aldrig dra alla över samma kam.
Okej ;)

gstone

gstone

Jag gillar att Autism

Aspegers rockar ! ;D

gstone

Har någon på furmet aspergers ?

Fred

Citat från: gstone skrivet 17 januari 2023 kl. 12:27:59Har någon på furmet aspergers ?
Jag har högfungerade autism men kallar det ibland för aspergers, dock mer sällan numera efter att diagnosen asperger har försvunnit.

gstone

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 21 januari 2023 kl. 21:14:51Har någon här ADHD ?
Inte jag själv, däremot min yngre bror.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Skokaka

gstone

Jag lärd mig för ett tag sedan att Norea Sjöquist har ADHD.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 21 januari 2023 kl. 21:14:51Har någon här ADHD ?
Jag. Är fortfarande mitt i en utredning dock men är 99.9% säker lmao