Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2023 kl. 23:00:30Samt hur Hades och Skrik & Panik kommer se ut i Herkules om de ens kommer att vara med.
Kommmer Mussorna var med ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2023 kl. 23:05:13Återstår att se...
Om du är med kan ju dom dubbas av The Mamas på svenska.

Fast dom är förstås bara tre.

gstone

Jag vill gärna veta om  Den lilla sjöjungfrun(2023) kommer dubbas !

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 mars 2023 kl. 20:47:13Jag vill gärna veta om  Den lilla sjöjungfrun(2023) kommer dubbas !

Det skulle jag tro att den gör, eftersom sångerna från den tecknade kommer att vara med i den.

moviefan

Disneyfantasten

gstone

Hoppas live action Snovit dubbas och hoppas hon som spelar Snövit på Svenska har en rikigt bra sångröst !

gstone

gstone

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2023 kl. 20:21:57Musikern Questlove ska regissera live action Aristocats :D

https://variety.com/2023/film/news/aristocats-remake-disney-questlove-1235565554/

Vilka hoppas ni spelar rollerna ?
Om den dubbas hoppas jag att Christian Hedlund spelar Onkel Waldo och Linn Ehrner en av gässen. :D
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 27 mars 2023 kl. 22:45:11Om den dubbas hoppas jag att Christian Hedlund spelar Onkel Waldo och Linn Ehrner en av gässen. :D

De t.o.m. nämnde det själv i en av deras videor.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2023 kl. 20:21:57Musikern Questlove ska regissera live action Aristocats :D

https://variety.com/2023/film/news/aristocats-remake-disney-questlove-1235565554/

Vilka hoppas ni spelar rollerna ?

Hoppas den inte blir lika dålig som Pinocchio iallafall.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 mars 2023 kl. 08:22:32Hoppas den inte blir lika dålig som Pinocchio iallafall.
Har du sett Pinocchio än i sin helhet? Det har tyvärr inte jag, men av det lilla jag har sett tycker jag inte att den verkar så dålig...

Och det är ju i alla fall inte någon scen-för-scen-remake, utan det finns ju åtminstone en del avvikelser och utökningar från 1940 års klassiker.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 mars 2023 kl. 09:10:49Har du sett Pinocchio än i sin helhet? Det har tyvärr inte jag, men av det lilla jag har sett tycker jag inte att den verkar så dålig...

Och det är ju i alla fall inte någon scen-för-scen-remake, utan det finns ju åtminstone en del avvikelser och utökningar från 1940 års klassiker.
Jag har ännu inte sett den, men har läst lite om den och sett recensioner av den och tycker den verkar förskräcklig (rentav absolut värst utav alla Disneys spelfilms-nyfilmatiseringar någonsin), plus att den också mottagits av negativa recensioner och även belönats med Razzy Awards.

Jo, du har rätt i att den inte är en scen-för-scen remake (som Lejonkungen, som inte ens har en minsta lilla gnutta verklig miljö utan består bara av fotorealistisk datoranimation, jag misstänker att Bambi lär bli detsamma), men storyn och adderingarna i remaken känns totalt poänglös och även karaktärerna är så himla platta och tunna (möjligtvis med undantag för Fabiana och Sabina), karaktärsdesignerna är också rätt så fula, speciellt fiskmåsen Sofia, och innehåller rekordmånga klichéer.

Men jag kommer att se filmen så småningom iallafall, det är det viktigaste man bör tänka på om man ska kunna ge sitt eget omdöme.