Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 april 2023 kl. 22:16:30Ja, av någon anledning bytte Boomerang bort det svenskdubbade introt till ett engelskt intro vid de flesta avsnitt, när de sänt serien med TV3s dubbning. Svårt att säga varför, men det kan tänkas bero på att Mediadubb International (vid säsong 3 och 4) hade återanvänt Eurotrolls intro till säsong 1 och 2 trots att introt gjorts om till säsong 3 så att ljudeffekterna inte alls matchar - med det svenskdubbade introt kommer alltså ljudeffekter inte att vara synkade med bilden, utan "lever sitt eget liv" så att säga...

Vid FilmNets dubbning av säsong 3 och 4 hade Eurotroll däremot nydubbat introt till säsong 3 och 4, så att musiken och ljudeffekterna matchar. Det innebär också att en del av introt där är instrumentalt (i likhet med originalversionen), som med TV3s dubbning har sång.
Nu är helt säker på att jag aldrig sett dom 2 första säsongen på Boomerang
Introt e helt annorlunda!

Adam Larsson

Citat från: BPS skrivet  4 april 2023 kl. 15:53:14Jag fick nyligen filerna av Daniel så här är ett försök att få upp säsong 2 av Scooby-Doo, var är du? med originaldubbningen.

https://archive.org/details/scooby-doo-var-ar-du-sasong-2-svensk-originaldubbning

Hoppas att den får vara kvar den här gången.
Den är ännu kvar så hoppas inte den försvinner igen

BPS

Citat från: Adam Larsson skrivet  5 april 2023 kl. 18:32:14Den är ännu kvar så hoppas inte den försvinner igen
Vi vet ju dock inte hur lång tid den faktiskt får vara kvar, det kan ju lika gärna vara så att ingen ännu har upptäckt uppladdningen av The Scooby Doo Show på min sida.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  5 april 2023 kl. 19:20:58Vi vet ju dock inte hur lång tid den faktiskt får vara kvar, det kan ju lika gärna vara så att ingen ännu har upptäckt uppladdningen av The Scooby Doo Show på min sida.
Precis, så jag råder alla att ladda hem Scooby-Doo - Where Are You? snarast, ifall den försvinner snabbt. Lokalt vill ni förmodligen ha de okomprimerade MKV-filerna för bästa kvalitet, så klicka på "Matroska" till höger på sidan och ladda hem de fem filerna. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: BPS skrivet  4 april 2023 kl. 15:53:14Jag fick nyligen filerna av Daniel så här är ett försök att få upp säsong 2 av Scooby-Doo, var är du? med originaldubbningen.

https://archive.org/details/scooby-doo-var-ar-du-sasong-2-svensk-originaldubbning

Hoppas att den får vara kvar den här gången.
Archive.org kanske faktiskt har något emot Daniel för nu har exakt samma filer klarat sig längre än när han laddade upp dem.

Zach66

Var det någon som hade Pagemaster på svenska och kunde ladda upp till Archive.org?
Vad vore livet utan film?

BPS

Jag har lagt ut den på nytt då den tidigare blev borttagen och hoppas att denna får vara kvar men denna gången.

https://archive.org/details/oliver-ganget-originaldubbning

MOA

Går de & ladda upp Hacke Hackspett på Archive.org?
Den gamla dubbningen har nog bara sänts på TV & släppts på VHS

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  5 maj 2023 kl. 19:41:13Går de & ladda upp Hacke Hackspett på Archive.org?
Den gamla dubbningen har nog bara sänts på TV & släppts på VHS
Jag har två VHS-utgåvor med TV3-dubben av Hacke Hackspett, som jag absolut kan försöka digitalisera och lägga upp. :)

Jag tror inte att det finns fler VHS-utgåvor än så, även om det finns VHS-utgåvor med en helt annan unik VHS-dubbning, utan för TV3-dubben är det nog TV3-inspelningar som gäller annars. Där har jag 2 - 3 kortfilmer som inte släppts på VHS, men inte mycket mer än så.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 maj 2023 kl. 20:35:11Jag har två VHS-utgåvor med TV3-dubben av Hacke Hackspett, som jag absolut kan försöka digitalisera och lägga upp. :)

Jag tror inte att det finns fler VHS-utgåvor än så, även om det finns VHS-utgåvor med en helt annan unik VHS-dubbning, utan för TV3-dubben är det nog TV3-inspelningar som gäller annars. Där har jag 2 - 3 kortfilmer som inte släppts på VHS, men inte mycket mer än så.
Fanns de int nån VHS som bara hade svensk text?Minns att några kortfilmer låg uppe förut men dom togs troligen ner på grund av copyright(På svenska)

gstone

Ränkas Askungen (2021) som en Ovanlig dubbning ?

Den är ju också svår att få tag ;)

Vi vet ju knappt om den finns ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Elios

Citat från: gstone skrivet  7 maj 2023 kl. 12:46:05Ränkas Askungen (2021) som en Ovanlig dubbning ?

Har den dubbats? Den med Camilla Caballos? 

gstone

Citat från: Elios skrivet  7 maj 2023 kl. 12:48:01Har den dubbats? Den med Camilla Caballos?
Det är vi ju alla osäkera på :-\

Men jag hoppas kunna kolla upp det snart.

Erika

Citat från: gstone skrivet  7 maj 2023 kl. 12:46:05Ränkas Askungen (2021) som en Ovanlig dubbning ?

Om den finns: nej, av den enkla anledningen att den verkar finnas hos SF Anytime.

gstone

Citat från: Erika skrivet  7 maj 2023 kl. 13:23:57Om den finns: nej, av den enkla anledningen att den verkar finns hos SF Anytime.
Jag ska försöka hyra filmen och kolla själv i framtiden.