Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2023 kl. 23:08:37Frej Lindqvist hade passat till följande karaktärer;

- Mortimer

- Trötter = Snövit och De Sju Dvärgarna

- en av Piraterna = Peter Pan

- Joe = Lady och Lufsen

- Flaps = Djungelboken

- Peppo och Hit-Hat = Aristocats

- Otto = Robin Hood

- Justin = Brisby och NIMHs Hemlighet

Några fler förslag?
Fortfarande ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Disneyfantasten

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 maj 2023 kl. 23:19:56Acke Svensson hade passat till följande karaktärer;

- en av Piraterna = Peter Pan

- Bert = Svärdet i Stenen

- Akela = Djungelboken

- Billy Boss = Aristocats

Några fler förslag?
Han är väl en ljudtekniker för KM ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2023 kl. 10:25:21Jag vet inte ven  Jonas Leksell  är.
Programledare för Myror i Brallan, han är även Agent V i Agenterna (som synlig skådespelare).

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2023 kl. 10:27:57Han är väl en ljudtekniker för KM ?
Det är han, men han har då och då dubbat också.

gstone

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2023 kl. 10:38:44Vad jobbar Dante Zia med ?

Lever han fordrande ?

Mitt förslag är att du söker upp personers namn så kan du själv få reda på vilka de är och vad de jobbat med.  ;)

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 maj 2023 kl. 10:42:25Mitt förslag är att du söker upp personers namn så kan du själv få reda på vilka de är och vad de jobbat med.  ;)
Förlåt :-\

gstone

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 maj 2023 kl. 10:14:46Jag gissar att du tog Asterix då jag hade med Prosit i mitt inlägg och båda gjorts av Bert-Åke Varg?

Jag gissar att du tog Jeremy då jag hade med Fagin i mitt inlägg och båda gjorts av Dom DeLouise?

Jag gissar att du i fallet med Marie tänkte om Cecilia hade gjort rollen i samband med nypremiären på bio 1994?

Jag gissar att du tog Kakan då Jim Barney som gjorde Slinky också gjorde den karaktären?

Jag gissar att du tog Emelius Browne då jag hade med Mr Banks i mitt inlägg och båda görs av samma skådespelare? (jag ska villigt erkänna att jag inspirerades av forumsmedlemmen Eriksson när jag hade med Mr Banks)

Jag gissar att du tog Kapten då jag hade med Billy Boss i mitt inlägg och båda gjordes av Thurl Ravenscroft?

Jag gissar att du tog Lady Kluck då jag hade med Amelia i mitt inlägg och båda görs av Carole Shelley?

Jag gissar att din idé om Ida Nolemo som Faline hade varit om KM Studio hade gjort en dubbning av filmen i samband med nypremiären på bio 1993? (som också är orsaken till att du tidigare hade med Mariam Wallentin på 1990-talet)

(det är också av samma orsak som jag hade med Marie och Storasyster Kanin i mina inlägg med Ida och Mariam, i Storasysterns fall om filmen hade dubbats om till VHS-utgåvan 1994 och i Maries fall om filmen hade dubbats om till nypremiären på bio 1994, sen hade jag med Eilonwy i mitt inlägg med Mariam då jag tänkte utifall att KM hade dubbat om filmen till VHS-releasen 1998)

Jag gissar att du tog Lufsen då jag hade med Bambi som vuxen i mitt inlägg och båda gjorts av Pontus Gustafsson?

(när jag kom på Peter Krantz så gällde min tanke om Bambi hade dubbats om till nypremiären 1993 och han var med i Mupparnas Julsaga som dubbades samma år där han gjorde Fred, varifrån jag fick inspirationen, detsamma gäller även Mattias Palm tidigare i fallet med Ceremonimästaren ifall KM hade dubbat om Törnrosa i samband med nypremiären på bio 1995 då han samma år gjorde Wiggins i Pocahontas, samt att jag också kom på Jasmine Wigartz som Drottning Leah då hon samma år gjorde Perdita i Dalmatinerna och Blå Fen i Pinocchio)

Då är jag nyfiken: hur kom du på Frej Lindqvist som Jim Kråka?
Rätt i dina gissningar. Frej Lindqvist som Jim Kråka kom bara ut ur huvudet. Annars så kanske han borde passa som Timothy Mus?...

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2023 kl. 10:44:08Kändis kock tydligen.
Men är väl mest känd nu som barnprogramledare eller som Oscar Zias bror.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 maj 2023 kl. 16:44:42Men är väl mest känd nu som barnprogramledare eller som Oscar Zias bror.
Jag viste att han var programledare  men inte just barnprogramledare.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 maj 2023 kl. 16:47:32Jag viste att han var programledare  men inte just barnprogramledare.
När man söker upp honom är det första som dyker upp att han är Oscar Zias bror det står som att det skulle vara hans titel.

Screenshot_20230524_Chrome.jpg

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 maj 2023 kl. 16:53:08När man söker upp honom är det första som dyker upp att han är Oscar Zias bror det står som att det skulle vara hans titel.

Screenshot_20230524_Chrome.jpg
Lustigt.