Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Elementärt (Elemental, 2023)

Startat av gstone, 16 maj 2022 kl. 17:28:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 maj 2023 kl. 22:03:23Hoppas den har filmen släppes på Fysisk media .
Såvitt jag vet har väl alla biovisade Disney-filmer släppts på DVD och/eller Blu-Ray, så något annat vore väl anmärkningsvärt i mina ögon.

Bland filmer som inte visats på bio finns det en del som bara släppts som digital hyr- och köpfilm, och ännu fler som bara släppts på streaming, men jag kommer inte på någon biovisad film som inte har släppts fysiskt.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 maj 2023 kl. 22:51:58Såvitt jag vet har väl alla biovisade Disney-filmer släppts på DVD och/eller Blu-Ray, så något annat vore väl anmärkningsvärt i mina ögon.

Bland filmer som inte visats på bio finns det en del som bara släppts som digital hyr- och köpfilm, och ännu fler som bara släppts på streaming, men jag kommer inte på någon biovisad film som inte har släppts fysiskt.
Speciellt nu när Disney vill satsa på fysisk media så skulle det vara väldigt anmärkningsvärt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 maj 2023 kl. 23:28:05Speciellt nu när Disney vill satsa på fysisk media så skulle det vara väldigt anmärkningsvärt.
Nu kommer jag dock på ett fall där en biovisad film från Disney inte har släppts på DVD/Blu-Ray - närmare bestämt Tini: Violettas nya liv från 2016. Det var ju dock inte direkt igår, och den visades väl också i relativt få kopior på bio (inte på så jättemånga orter), så förhoppningsvis var det en engångsföreteelse.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 maj 2023 kl. 22:51:58Såvitt jag vet har väl alla biovisade Disney-filmer släppts på DVD och/eller Blu-Ray, så något annat vore väl anmärkningsvärt i mina ögon.

Bra att höra 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 maj 2023 kl. 23:31:27Nu kommer jag dock på ett fall där en biovisad film från Disney inte har släppts på DVD/Blu-Ray - närmare bestämt Tini: Violettas nya liv från 2016. Det var ju dock inte direkt igår, och den visades väl också i relativt få kopior på bio (inte på så jättemånga orter), så förhoppningsvis var det en engångsföreteelse.
Den har jag helt missat. Jag ser att den finns på Disney+, men utan svensk dubbning. Så jag förmodar att den bara var textad när den visades på bio i Sverige? Märkligt, med tanke på att serien Violetta var dubbad.

gstone

Vi kan ju i alla fall hålla med omatt vi alla ser framemot Elementärt :)

gstone

Hoppas verkilgen Önskan blir jätte framgångsrik och får in massa penger.

Hoppas den blir som den första Frost !

Den har ju ändå samma reigsör och manusförfattare( Chris Buck och Jennifer Lee) ;)

gstone

Ember och Wade verkar heta Brinnie och Vadar på svenska.

gstone

Filmen kommer ha en orginal sång STEAL THE SHOW den kommer spelas både över eftertextenarna och under själva filmen :D

gstone

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2023 kl. 12:57:22Filmen kommer ha en orginal sång STEAL THE SHOW den kommer spelas både över eftertextenarna och under själva filmen :D
Musik: Ari Leff & Thomas Newman

Text: Lauv & Michael Matosic

gstone

Sången i filmen kommer framföras av Lauv.

Disneyfantasten

Jag kommer som sagt definitivt att se denna på bio.

Men när jag tänker efter så tror jag att jag hoppar över Ruby Havsmonstret på bio, filmen finns ju ändå alltid att se i efterhand, tycker det blivit för mycket med denna sjöjungfru-grejen och får dåliga vibbar av det här, dels att detta års nyinspelning från Disney fått alldeles för hög status och dels för att huvudkaraktären verkar som en ond kopia av Ariel...

Men som sagt, Elementärt kommer jag utan tvekan att se på bio i år.  :)  (och Önskan med förresten, samt Trolls Band Together och Änder, men den sistnämnda kommer jag nog inte se förrän en liten bit efter nyår)

gstone

Tänk om stället där eld personerna bor hette brandbergen  ;D ;D

Det var min poppas idé.

Men jag postar den för jag tyckte den var rolig.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 maj 2023 kl. 13:26:49Jag kommer som sagt definitivt att se denna på bio.

Men när jag tänker efter så tror jag att jag hoppar över Ruby Havsmonstret på bio, filmen finns ju ändå alltid att se i efterhand, tycker det blivit för mycket med denna sjöjungfru-grejen och får dåliga vibbar av det här, dels att detta års nyinspelning från Disney fått alldeles för hög status och dels för att huvudkaraktären verkar som en ond kopia av Ariel...
Det var väldigt tråkigt att höra jag ska se den :'(
Jag kan berätta hur den var.

Seen är det en del som vill Ruby Havsmonstret  just för att göra mostånde Den nya live action Lilla Sjöjungfrun ;)

Så där förstår jag inte rikigt hur du tänker ;D

Jag gilar dock Nya Lilla Sjöjungfrun och tänker ändå se Ruby Havsmonstret .

Då jag inte gillar idé att ställa filmer mot varandra :(

gstone

Jag har köpt en Art Book för den hör filmen !

Den ska hämtas ut idag  :D :D