Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Min favorit animatör är nog Eric Goldberg.

Jag gillar hans verk väldigt mycket. 

Han är en otroligt talangfull person.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Beetlejuice musikalen kommer komma til sverige.

Kommer gå på Östgötateatern hösten 2024.

gstone

Jag hat hittat en film på tradera.

Som jag länge letat efter med svenskt tal ! :D

MOA

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2023 kl. 20:42:21Jag hat hittat en film på tradera.

Som jag länge letat efter med svenskt tal ! :D
Vilken film e de?

gstone

Citat från: MOA skrivet 24 juni 2023 kl. 21:07:51Vilken film e de?
Som om jag skulle berätta det för er ;D

Då kankse ni köper den innan jag hinner ;)

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 23 juni 2023 kl. 01:15:54Min favorit animatör är nog Eric Goldberg.
Han är en av mina favoriter också. Han verkar dessutom väldigt trevlig, öppen och inlyssnande som person. Många av de kändare animatörerna under Disney har ofta visat sig vara ganska dryga, tyvärr.

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 24 juni 2023 kl. 22:30:26Han är en av mina favoriter också. Han verkar dessutom väldigt trevlig, öppen och inlyssnande som person. Många av de kändare animatörerna under Disney har ofta visat sig vara ganska dryga, tyvärr.

Ojoj, det var en rutten historia...

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 juni 2023 kl. 22:31:56Ojoj, det var en rutten historia...
Inte så ovanligt att högt uppsatta och semi-rika snubbar med konstnärliga yrken var rövhattar på ett eller annat sätt förr i tiden (eller nuförtiden). Walt Disney själv hade ju sina egenskaper som inte hade gått hem idag, trots att han generellt var folkkär och öppen och trevlig.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 24 juni 2023 kl. 22:43:03Inte så ovanligt att högt uppsatta och semi-rika snubbar med konstnärliga yrken var rövhattar på ett eller annat sätt förr i tiden
Även skådespelare ❓😢

Sen vet jag inte om dräkt blir rik på att vara animatör  :-\

Vad menar du med för i tid förresten ?

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 24 juni 2023 kl. 22:43:03Inte så ovanligt att högt uppsatta och semi-rika snubbar med konstnärliga yrken var rövhattar på ett eller annat sätt
Ja har något hört eller läst något om Hayao Miyazaki ;D

Inte dräkt någon jag skulle vilja umgås med  :(

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 24 juni 2023 kl. 22:43:03Inte så ovanligt att högt uppsatta och semi-rika snubbar med konstnärliga yrken var rövhattar på ett eller annat sätt förr i tiden (eller nuförtiden). Walt Disney själv hade ju sina egenskaper som inte hade gått hem idag, trots att han generellt var folkkär och öppen och trevlig.
Dock är Walt Disney en av mina idoler och förebilder.

Så jag gillar generellt sätt inte när man talar illa om honom.

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 24 juni 2023 kl. 22:43:03Inte så ovanligt att högt uppsatta och semi-rika snubbar med konstnärliga yrken var rövhattar på ett eller annat sätt förr i tiden (eller nuförtiden). Walt Disney själv hade ju sina egenskaper som inte hade gått hem idag, trots att han generellt var folkkär och öppen och trevlig.
Detta kan ju även gälla Politiker nästan ännu mer faktiskt.

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 25 juni 2023 kl. 03:59:03Dock är Walt Disney en av mina idoler och förebilder.

Så jag gillar generellt sätt inte när man talar illa om honom.
Du kan vara lugn, han är en av mina idoler också. Men faktum är ju att för att vara en riktigt bra business-snubbe typ innan 70- eller 90-talet (beroende på var man vill klassa att trenden ändrades) så var man nästan tvungen att vara lite väl på och kontroversiell i vissa skeden. Han var absolut inte Guds bästa barn, på flera sätt, och hans sätt att sköta företaget hade antagligen inte alls fungerat idag. Det enda han har gemensamt med dagens Disney (som företag) är väl att det är "bättre" att hålla tyst om kontroversiella ämnen och låtsas som det regnar än att ta för stor ställning, det säljer bättre ;) 

För att återgå till ämnet vill jag bara skrika ut hur jävla skönt det är med REGN OCH ÅSKA!!! Har längtat som fan, äntligen lite regn!

gstone

Citat från: MOA skrivet 24 juni 2023 kl. 21:07:51Vilken film e de?
Nu när jag tror den är köpt kankse jag kan berätta vilken det var ;D ;D

Disneyfantasten

Citat från: Lilla My skrivet 25 juni 2023 kl. 16:37:34För att återgå till ämnet vill jag bara skrika ut hur jävla skönt det är med REGN OCH ÅSKA!!! Har längtat som fan, äntligen lite regn!

Jag har aldrig förstått vad blixt och åska ska vara bra för, de gör ingen nytta alls för varken naturen eller människornas hem, samma med kraftiga stormar.

Regn, sol och snö gör stor nytta för naturen.