Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag vill gnälla på att Trenk - Den lille riddaren  filmen har andra röster än tv serien.

Vissligen tror jag filmen kom först.

Men det gör mig ändå irriterad >:(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag vill gnälla på att Alice i Underlandsbageriet fortfarande inte kommer till Disney Plus i sverige ! >:(

Jag vill att den ska göra det !

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 26 juni 2023 kl. 20:32:40Det behöver du inte. Jag förstår inte hur man kan vara nazist men nazister existerar i alla fall.

Vill du verkligen veta är det ju bara att söka upp diverse Youtube videor om ämnet och lyssna på dem som favoriserar serierna och försöka se det från deras perspektiv. :)
Såg nya Indiana Jones igår.
Det fick mig att tänka på att många skurkar där är nazister.  ::)

gstone

Jag tycker det är jobbigt med folk som hävdar att allt tänka var bättre före :(

Jag tycker ganska många nya saker är bra med.

Den på det här forumet verkar väldigt envist hade den åsikten     >:(

Ingen nämnde ingen glömde.

gstone

Det var en video som sa att Lejonkungen hade ett vit supremacist meddelanden på youtube.

Jag blev så vansinh när jag hörd detta.

Vilken dun jälva person>:( >:(

Disneyfantasten

Min Bluray-spelare slutade fungera och vad värre är: skivan är fortfarande i!

Vad ska jag ta mig till?

Måne

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2023 kl. 21:53:28Min Bluray-spelare slutade fungera och vad värre är: skivan är fortfarande i!

Vad ska jag ta mig till?
tråkigt!! :(
Kanske någon "disambley" av något slag om möjligt? när man tar ur det i delar :)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2023 kl. 21:53:28Min Bluray-spelare slutade fungera och vad värre är: skivan är fortfarande i!

Vad ska jag ta mig till?
Du är ju en miljökämpe så kontakta en reparatör som kan sitt jobb istället för att köpa en ny. Men vad du än gör försök inte ta isär den själv.

Steffan Rudvall

Citat från: MoonFace skrivet  1 juli 2023 kl. 22:13:50tråkigt!! :(
Kanske någon "disambley" av något slag om möjligt? när man tar ur det i delar :)
Vi ska nog inte rekommenderar att man tar isär apparater själv.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2023 kl. 22:14:25Du är ju en miljökämpe så kontakta en reparatör som kan sitt jobb istället för att köpa en ny. Men vad du än gör försök inte ta isär den själv.

För det första, jag tänker på ekonomin så att köpa en ny skulle vara dyrt, jag vore väl inte vidare smart om jag slösade med pengar i onödan, dessutom så köpte jag den under början av 2019 så det var för några år sedan.

För det andra, det är klart jag inte tar isär den själv, dels låter det svårt och dels så krävs det speciella verktyg till det, jag har meddelat det till boende-personalen och bett dem att kalla på en vaktmästare eller mekaniker som förhoppningsvis kan hjälpa mig med det i hemmet medans jag är på jobbet så att jag inte behöver låta det stå i vägen.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2023 kl. 22:14:52Vi ska nog inte rekommenderar att man tar isär apparater själv.

Det är just vad jag inte vill, jag vill få ut skivan välbehållen och tillbaka i fodralet också.

Gustav Jonsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2023 kl. 22:18:48För det första, jag tänker på ekonomin så att köpa en ny skulle vara dyrt, jag vore väl inte vidare smart om jag slösade med pengar i onödan, dessutom så köpte jag den under början av 2019 så det var för några år sedan.

För det andra, det är klart jag inte tar isär den själv, dels låter det svårt och dels så krävs det speciella verktyg till det, jag har meddelat det till boende-personalen och bett dem att kalla på en vaktmästare eller mekaniker som förhoppningsvis kan hjälpa mig med det i hemmet medans jag är på jobbet så att jag inte behöver låta det stå i vägen.
Mekaniker? Det är väl ändå ingen bil utan en blu-ray-spelare

Disneyfantasten

Citat från: Gustav Jonsson skrivet  1 juli 2023 kl. 22:29:28Mekaniker? Det är väl ändå ingen bil utan en blu-ray-spelare

Fast mekaniker fixar ju mer än bara bilar, i princip alla slags prylar och möbler fixar de väl?

Gustav Jonsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2023 kl. 22:31:30Fast mekaniker fixar ju mer än bara bilar, i princip alla slags prylar och möbler fixar de väl?
Nej, mekaniker fixar fordon. Möbler fixar snickare eller ibland en möbelkonserverare. I allmänhet är reparatör ordet som man kan använda för lite vad som helst.

Måne

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2023 kl. 22:14:52Vi ska nog inte rekommenderar att man tar isär apparater själv.
Tänkte mest då den har slutat fungera :(