Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 juni 2023 kl. 00:36:21Jag skulle också vilja ha credits för Baby Bossen: Ingen liten comeback som går på Netflix.
Nu har jag äntligen orkat gå igenom alla 28 avsnitten av Baby-bossen - Ingen liten comeback (säsong 1 - 2) och skrivit av alla dubbcredits, så det kommer vid nästa uppdatering. :)

Båda säsongerna lider tyvärr av samma problem med att bara de större rollerna står utsatta, och inga "Övriga röster" alls - men då alla avsnitt har olika rollfigurer listade hoppas jag att det tillsammans ändå ska bli hyfsat heltäckande. Det är sannolikt rollfigurer som saknas, men jag hoppas att alla skådespelare ska stå med i alla fall så att ingen helt saknas.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 juni 2023 kl. 01:58:21Nu har jag äntligen orkat gå igenom alla 28 avsnitten av Baby-bossen - Ingen liten comeback (säsong 1 - 2) och skrivit av alla dubbcredits, så det kommer vid nästa uppdatering. :)

Båda säsongerna lider tyvärr av samma problem med att bara de större rollerna står utsatta, och inga "Övriga röster" alls - men då alla avsnitt har olika rollfigurer listade hoppas jag att det tillsammans ändå ska bli hyfsat heltäckande. Det är sannolikt rollfigurer som saknas, men jag hoppas att alla skådespelare ska stå med i alla fall så att ingen helt saknas.
Tack.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Imorgon kommer Nimona.

Den kommer på  Netflix du kanske kan skriva upp credits och lägga ut vid nästa uppdatering ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 juni 2023 kl. 19:53:21Imorgon kommer Nimona.

Den kommer på  Netflix du kanske kan skriva upp credits och lägga ut vid nästa uppdatering ?
Självklart. Jag hoppas bara att den har ordentliga och kompletta dubbcredits - tyvärr är det ju en del på Netflix som har ofullständiga credits med enbart större röster (utan "Övriga röster"), även om det har blivit lite bättre på senare tid...

gstone

Daniel

Skulle kunna du kontakta Eurotroll och be om lite mer utförliga credits en serie på som väldigt dåliga credits ?

Det stor nämligen bara fem karatärer per avsintt.

Men det är inte problemt.

Problemt arr det inte står ett dug om övriga rlster :(

Kan fråga Eurotroll ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2023 kl. 19:12:59Daniel

Skulle kunna du kontakta Eurotroll och be om lite mer utförliga credits en serie på som väldigt dåliga credits ?

Det stor nämligen bara fem karatärer per avsintt.

Men det är inte problemt.

Problemt arr det inte står ett dug om övriga rlster :(

Kan fråga Eurotroll ?
Vilken serie gäller det? Jag är inte synsk, så jag kan inte läsa dina tankar...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juli 2023 kl. 21:15:39Vilken serie gäller det? Jag är inte synsk, så jag kan inte läsa dina tankar...
Trollkarlarna: Äventyr i Arcadia.

Dubbnings regisör är själva Lasse Svensson, själv i fal det hjälper

gstone

Dun kanske kan fråga KM Studios om credits till Hjältehunden från New York ?

gstone

Kan få fråga Eurotroll om mer utförliga credits till  TrollkarlarnaÄventyr i Arcadia: ?

Väldigt få karaktär står med och inget alls finns om övriga röster.

Jag vill gärna veta vilka fler som är med.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  3 juli 2023 kl. 23:46:36Dun kanske kan fråga KM Studios om credits till Hjältehunden från New York ?
Absolut, jag ska maila och fråga. Dock finns det ju inga garantier för att de har kvar uppgifter i digital form för så pass gamla produktioner, även om jag hoppas och tror att filmen är tillräckligt ny för att de ska ha credits i sin databas...

Citat från: gstone skrivet  3 juli 2023 kl. 23:48:29Kan få fråga Eurotroll om mer utförliga credits till Trollkarlarna: Äventyr i Arcadia: ?

Väldigt få karaktär står med och inget alls finns om övriga röster.

Jag vill gärna veta vilka fler som är med.
Jag kan absolut fråga och försöka få fram fler uppgifter. Dock har KM Studio berättat för mig att deras kontrakt med Netflix förbjuder dem att lämna ut fler uppgifter än vad som står utsatt under eftertexterna till Netflix produktioner, och i så fall är det väl inte alls otroligt att detsamma även gäller Eurotroll.
(Å andra sidan har Eurotroll redan grävt fram mer detaljerade credits till Tall Girl till mig, så antingen var det ett undantag eller också har Eurotroll inte skrivit under något liknande avtal)

gstone

Det är nämligen så att serien  TrollkarlarnaÄventyr i Arcadia blivit en av mina favorit dubbningar.

Det väldigt sällan jag varit så förtjust och imponerande över en dubbningen av en serie :D

Det är inte helt konstigt då det är slälva Lasse Svensson som är regissör för dubbningen.

Och han brukar hålla hög kavitet.

Det känns som det var ett tag sedan han själv var regissör för en dubbning.

Även i och för sig denna serie är från 2020.

Så den är helt ny..

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juli 2023 kl. 23:53:20Jag kan absolut fråga och försöka få fram fler uppgifter. Dock har KM Studio berättat för mig att deras kontrakt med Netflix förbjuder dem att lämna ut fler uppgifter än vad som står utsatt under eftertexterna till Netflix produktioner, och i så fall är det väl inte alls otroligt att detsamma även gäller Eurotroll.
(Å andra sidan har Eurotroll redan grävt fram mer detaljerade credits till Tall Girl till mig, så antingen var det ett undantag eller också har Eurotroll inte skrivit under något liknande avtal)
I värsta fall får jag gå på röst identifiering.

gstone

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 juli 2023 kl. 19:39:23Alice i Underlandsbageriet ?
Tyvärr finns fortfarande inga nordiska dubbcredits på Disney+ i USA, så i dagsläget finns det tyvärr inget jag kan göra. :(

Men det vore uppskattat om någon som har tillgång till Playhouse Disney kunde skriva av de dubbcredits som med största sannolikhet lär visas under eftertexterna till serien där - det brukar ju visserligen bara vara röster i grupp samt regissör och översättare (oftast ingen tekniker och ibland inte ens dubbstudio), men är ändå betydligt bättre än ingenting.

gstone