Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den lilla sjöjungfrun (2023)

Startat av Steffan Rudvall, 16 september 2022 kl. 14:04:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Idag har plötsligt Den lilla sjöjungfrun släppts som digital köpfilm (inte hyrfilm) på bl.a. SF Anytime, Viaplay och Amazon Prime Video. Ovanligt snabbt i mina ögon, med tanke på att filmen fortfarande går på bio på många orter och verkar åtminstone i Skellefteå fortfarande locka hyfsat många besökare.

Men fortfarande inte ett ord om någon release på DVD/Blu-Ray, och den nämns inte alls på SF Studios pressajt.

Nu ska vi väl inte måla fan på väggen riktigt än, i synnerhet som filmen inte släppts som hyrfilm eller på Disney+ än, men det känns onekligen lite oroväckande med en digital release samtidigt som det inte nämnts ett ord om något releasedatum på DVD/Blu-Ray eller någon möjlighet att förhandsboka eventuella utgåvor någonstans - kan det vara så illa att filmen inte kommer att släppas fysiskt i Norden...?

Steffan Rudvall

Kanske kan @Anders M Olsson få fram information om eventuella dvd/blurayutgåvor?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2023 kl. 21:39:12Idag har plötsligt Den lilla sjöjungfrun släppts som digital köpfilm (inte hyrfilm) på bl.a. SF Anytime, Viaplay och Amazon Prime Video. Ovanligt snabbt i mina ögon, med tanke på att filmen fortfarande går på bio på många orter och verkar åtminstone i Skellefteå fortfarande locka hyfsat många besökare.

Men fortfarande inte ett ord om någon release på DVD/Blu-Ray, och den nämns inte alls på SF Studios pressajt.

Nu ska vi väl inte måla fan på väggen riktigt än, i synnerhet som filmen inte släppts som hyrfilm eller på Disney+ än, men det känns onekligen lite oroväckande med en digital release samtidigt som det inte nämnts ett ord om något releasedatum på DVD/Blu-Ray eller någon möjlighet att förhandsboka eventuella utgåvor någonstans - kan det vara så illa att filmen inte kommer att släppas fysiskt i Norden...?
Nu blir jag väldigt rädd  :'( :-\ :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Den släpps på fysisk media i USA i mitten av september och det brukar dröja ett tag mellan att de släpps på fysiskt media i USA och Sverige. Jag gissar på att det kanske ännu är för tidigt för att SF ska ha den på sin presssajt.

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2023 kl. 22:00:53I England kommer filmen ut på Blu Ray/ DVD den 31/9  ;)

https://www.amazon.co.uk/Disneys-Little-Mermaid-Action-Blu-ray/dp/B0CCS8MRFP/ref=sr_1_12?crid=25FSKL2MTHXNQ&keywords=the+little+mermaid&qid=1690401478&s=dvd&sprefix=the+little+mermaid%2Cdvd%2C121&sr=1-12
En sak som jag tycker är lite konstig är att specifikationerna säger att danskt finskt och norskt tal finns med på den här brittiska utgåvan. Om nu det blir samma skivor som kommer till Norden så blir jag orolig för att svenska inte nämns.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juli 2023 kl. 22:10:05En sak som jag tycker är lite konstig är att specifikationerna säger att danskt finskt och norskt tal finns med på den här brittiska utgåvan. Om nu det blir samma skivor som kommer till Norden så blir jag orolig för att svenska inte nämns.
Svenska står inkluderat under beskrivning.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 juli 2023 kl. 22:16:35Svenska står inkluderat.
Jag ser det nu, tittade först där det stod dubbed.

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2023 kl. 22:19:22Mamma sa fel för att hon hörde fel ;)
Hur som helst om informationen stämmer så tyder det ju på att det kommer nordiska utgåvor som innehåller samma disk som den här brittiska.

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juli 2023 kl. 22:17:22Jag ser det nu, tittade först där det stod dubbed.
Där står det även "country of origin: Poland". 
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 26 juli 2023 kl. 22:30:23Där står det även "country of origin: Poland".
Vi får helt enkelt avvakta och se vad det är vi får eller inte får här. Men det på bilden är ju uppenbarligen en brittisk utgåva.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 26 juli 2023 kl. 22:35:00Vi får helt enkelt avvakta och se vad det är vi får eller inte får här. Men det på bilden är ju uppenbarligen en brittisk utgåva.
Vi får hoppas att den har svenskt tal :D

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2023 kl. 21:39:12Idag har plötsligt Den lilla sjöjungfrun släppts som digital köpfilm (inte hyrfilm) på bl.a. SF Anytime, Viaplay och Amazon Prime Video. Ovanligt snabbt i mina ögon, med tanke på att filmen fortfarande går på bio på många orter och verkar åtminstone i Skellefteå fortfarande locka hyfsat många besökare.
169 kronor på Prime Video och iTunes, 179 kronor på Viaplay, 189 kronor på SF Anytime. Det är dyrt med tanke på att man inte får någon fysisk media. Ska jag betala så mycket vill jag ha den på Blu-ray.

Annars är det väl bara att ha lite is i magen, så kommer den säkert att ingå i abonnemanget på Disney+ lite senare i år.