Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 juli 2023 kl. 02:38:11Men de crediterade skådespelarna i Lego Dreamzzz är i alla fall (i följande ordning):
Simon Iversen Sannemark
Laura Jonstoij Berg
Christian Hedlund
Felix von Bahder
Daniel Goldmann
Annica Smedius
Beata Hedman
Sixten Lagerholm
Ruben Karsberg
Steve Kratz
Anton Olofson Raeder
Joakim Tidermark
Carla Abrahamsen
Mikaela Ardai Jennefors
Jennie Jahns
Elsa Fryklund

Tack 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Eftersom det är sommarlov antar jag att Daniel inte kan få tag på credits till Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem.

När jag ser filmen på Onsdag ska jag försöka fota credits  :D

Dubintrested

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 juli 2023 kl. 02:38:11Jag brukar helst inte vilja publicera credits som saknar både studio, regissör och översättare; då jag tycker att det känns alltför ofullständigt - åtminstone så länge det finns en chans att kunna få fram mer.

Men de crediterade skådespelarna i Lego Dreamzzz är i alla fall (i följande ordning):
Simon Iversen Sannemark
Laura Jonstoij Berg
Christian Hedlund
Felix von Bahder
Daniel Goldmann
Annica Smedius
Beata Hedman
Sixten Lagerholm
Ruben Karsberg
Steve Kratz
Anton Olofson Raeder
Joakim Tidermark
Carla Abrahamsen
Mikaela Ardai Jennefors
Jennie Jahns
Elsa Fryklund

Någon känsla om vilken studio som kan ha gjort dubben...?
Kan du inte fråga @Christian Hedlund?

gstone

Star Wars the clone wars har väldigt utförliga svenska rollistor på Disney.

Jag skulle om skrev av dom någon gång Daniel och la upp på hemsidan :D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  5 augusti 2023 kl. 15:55:57Star Wars the clone wars har väldigt utförliga svenska rollistor på Disney.

Jag skulle om skrev av dom någon gång Daniel och la upp på hemsidan :D
Och jag som trodde att jag redan hade skrivit av och lagt upp allt det...? Kan jag ha blandat ihop med något annat...? ???

E

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 maj 2023 kl. 09:53:08Nu har jag äntligen fått creditlista till Nötknäpparen och den magiska flöjten, och även till Panda & vännerna - På vilda äventyr, som släpptes för ett par månader sedan. Båda läggs till vid nästa uppdatering. :)

Båda filmerna är dubbade av Supersonic i Köpenhamn, men den här gången finns inga referenser till Swartling Studio i Stockholm i creditsen, varför det nog är troligt att de här dubbningarna faktiskt är inspelade i Köpenhamn. Och den här gången har Mikael Roupé "bara" översatt, och inte regisserat.

Om man nu kan lita på creditlistorna är istället båda dubbningarna regisserade av Sune Martini, som verkar vara en dansk musiker, skådespelare och regissör. Känns lite egendomligt med en dansk regissör till en svensk dubbning - nog borde det väl vara en fördel om regissören faktiskt talar språket som man dubbar till...? Men han kanske kan flytande svenska, även om han är dansk...?

Jag måste medge att jag aldrig trodde att man skulle få uppleva nya Köpenhamns-baserade svenska dubbningar i dagens läge...
Läste att Håkan Mohede också medverkar i filmen. Det måste väl vara första gången som han medverkar i en dubbning sen runt 2007-2009, eller har jag fel?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 augusti 2023 kl. 20:43:58Och jag som trodde att jag redan hade skrivit av och lagt upp allt det...? Kan jag ha blandat ihop med något annat...? ???
Serien.

gstone

Jag skulle vilja ha credits till Panjljuds dubbningen av Nötknäpparen och muskungen vilket faktiskt inte borde vara så svårt för när sänds på tv hade den ganska utförliga credits i eftertexterna  :D

Så allt någon behöver göra att ha hitta inspelning och skriva av :D ;)

gstone

Jag tycker det borde finnas ordentliga credits för Antz.

gstone

Om det visar sig att du har Pangljuds dubbning av Nötknäpparen och muskungen inspelades skule du kunna skriva av dom credits som står under efter texterna och lägga upp dom på Hemsidan Daniel ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 augusti 2023 kl. 17:48:13Jag tycker det borde finnas ordentliga credits för Antz.
Det tycker jag också. Jag ska försöka hitta åt mitt ex av VHS-utgåvan och skriva av creditsen så fort som möjligt. :)

Citat från: gstone skrivet  8 augusti 2023 kl. 19:46:44Om det visar sig att du har Pangljuds dubbning av Nötknäpparen och muskungen inspelades skule du kunna skriva av dom credits som står under efter texterna och lägga upp dom på Hemsidan Daniel ?
Självklart. :)

gstone

Visa avsnitt av Alice och bageriet i Underlandet har usatta svenska credits och visa inte :)

gstone

Inga avsintt före 15 av Alice och bageriet i Underlandet har utsayya svenska  ctrdits.

gstone

Kan du lägga ut credits till Netflix serien Mech Cadets som kom ut idag ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 augusti 2023 kl. 14:47:56Kan du lägga ut credits till Netflix serien Mech Cadets som kom ut idag ?
Självklart, jag har skrivit av alla utsatta dubbcredits till Mech Cadets nu; så det kommer ut vid nästa uppdatering. :)

Nu håller jag också på att skriva av dubbcreditsen till säsong 2 av Heartstopper, som precis har släppts på Netflix. Det verkar vara samma skådespelare som i säsong 1, men glädjande nog är det fler namngivna rollfigurer nu och färre som anges som "Övriga röster". :)