Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hoppastråden

Startat av Skokaka, 18 maj 2023 kl. 21:23:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag hoppas att vi får veta fler av röstskådspelerna i Önskan snart !

Jag menart dom engelska orginal rösterna ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2023 kl. 00:12:37(samma sak hoppas jag även med Tootsie ur Donald's Penguin, Kung Mamood ur Aladdin TV-serien, Madame Mousey ur Resan Till Amerika 4 Mysteriet med Midnattsmonstret, Sarousch ur Ringaren i Notre Dame 2, Prudence, Daphne, Beatrice, Pom-Pom och Grevinnan ur Askungen 2 Drömmen Slår In, Erik Hellström, Ashtin Carnaby, Edgar Volgud och Krakken ur Atlantis 2 Milos Återkomst, de två männen ur Prinsessan och Grodan och Monti, Morsan och Farsan ur Trassel TV-serien, men framförallt hoppas jag att man slopar Smitty/Skinny/Stickan ur Dumbo samt Fru Sköldpadda och Shelby ur Hos Musse (och Musses Verkstad dessförinnan) till kommande sammanhang)

Men för att ha mer positiva förhoppningar: jag hoppas att man fixar fler giraff-tjejer som stora karaktärer.
Jag ogillar även  Monti från Trassel serien som karaktär väldigt mycket så där är vi ense  :D👍❗️

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2023 kl. 00:12:37(samma sak hoppas jag även med Tootsie ur Donald's Penguin, Kung Mamood ur Aladdin TV-serien, Madame Mousey ur Resan Till Amerika 4 Mysteriet med Midnattsmonstret, Sarousch ur Ringaren i Notre Dame 2, Prudence, Daphne, Beatrice, Pom-Pom och Grevinnan ur Askungen 2 Drömmen Slår In, Erik Hellström, Ashtin Carnaby, Edgar Volgud och Krakken ur Atlantis 2 Milos Återkomst, de två männen ur Prinsessan och Grodan och Monti, Morsan och Farsan ur Trassel TV-serien, men framförallt hoppas jag att man slopar Smitty/Skinny/Stickan ur Dumbo
Jag håller med om att den där snorungen från Dumbo är riktigt otrevlig 👍

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2023 kl. 00:12:37J

(samma sak hoppas jag även med Tootsie ur Donald's Penguin, Kung Mamood ur Aladdin TV-serien, Madame Mousey ur Resan Till Amerika 4 Mysteriet med Midnattsmonstret, Sarousch ur Ringaren i Notre Dame 2, Prudence, Daphne, Beatrice, Pom-Pom och Grevinnan ur Askungen 2 Drömmen Slår In, Erik Hellström, Ashtin Carnaby, Edgar Volgud och Krakken ur Atlantis 2 Milos Återkomst, de två männen ur Prinsessan och Grodan och Monti, Morsan och Farsan ur Trassel TV-serien, men framförallt hoppas jag att man slopar Smitty/Skinny/Stickan ur Dumbo samt Fru Sköldpadda och Shelby ur Hos Musse (och Musses Verkstad dessförinnan) till kommande sammanhang)

Men för att ha mer positiva förhoppningar: jag hoppas att man fixar fler giraff-tjejer som stora karaktärer.
Jag har aldrig sett Resan Till Amerika 4 Mysteriet med Midnattsmonstret eller avsnitt av Trassel med Morsan och Farsan( det där dom förvandlas till fåglar eller hur 🤨❓) så jag kan inte uttala mig om dom.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 september 2023 kl. 00:12:37Jag hoppas också att inte fler pilgiftsgrodor-karaktärer skapas i fler amerikanska filmer och serier, både Gabi i Rio 2 och Barry i Pingvinerna från Madagaskar TV-serien var oerhört kassa karaktärer (i mitt tycke), jag hoppas därför att de aldrig kommer dyka upp i fler eventuella sammanhang.

(samma sak hoppas jag även med Tootsie ur Donald's Penguin, Kung Mamood ur Aladdin TV-serien, Madame Mousey ur Resan Till Amerika 4 Mysteriet med Midnattsmonstret, Sarousch ur Ringaren i Notre Dame 2, Prudence, Daphne, Beatrice, Pom-Pom och Grevinnan ur Askungen 2 Drömmen Slår In, Erik Hellström, Ashtin Carnaby, Edgar Volgud och Krakken ur Atlantis 2 Milos Återkomst, de två männen ur Prinsessan och Grodan och Monti, Morsan och Farsan ur Trassel TV-serien, men framförallt hoppas jag att man slopar Smitty/Skinny/Stickan ur Dumbo samt Fru Sköldpadda och Shelby ur Hos Musse (och Musses Verkstad dessförinnan) till kommande sammanhang)
.
Det är några jag inte håller med om.

Men med andra kan jag instämma 😊👍❗️

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 september 2023 kl. 22:05:06Det är några jag inte håller med om.

Men med andra kan jag instämma 😊👍❗️
Jag skulle gissa att det rör sig om Gabi, de nämnda karaktärerna ur Askungen 2 samt de nämnda karaktärerna ur Atlantis 2?

Citat från: gstone skrivet  3 september 2023 kl. 22:03:50Jag har aldrig sett Resan Till Amerika 4 Mysteriet med Midnattsmonstret eller avsnitt av Trassel med Morsan och Farsan( det där dom förvandlas till fåglar eller hur 🤨❓) så jag kan inte uttala mig om dom.
Jepp, dessa är det.

En potisiv grej är just skådespelarna då Andreas Nilsson och (nu minns jag inte vem som spelade den andra) är röster till dessa två, och de är som alltid mycket bra, samma med Maria Rydberg som spelar Madame Mousey, synd bara att karaktärerna inte är det.

Citat från: gstone skrivet  3 september 2023 kl. 21:59:28Jag ogillar även Monti från Trassel serien som karaktär väldigt mycket så där är vi ense  :D👍❗️
Absolut, nästan så man tycker synd om både engelska rösten Richard Kind och svenska rösten Ole Ornered som båda tvingats slösa en del av sin talang för en så vedervärdig karaktär...  :(

Citat från: gstone skrivet  3 september 2023 kl. 22:00:59Jag håller med om att den där snorungen från Dumbo är riktigt otrevlig 👍

Definitivt, han har dock en väldigt liten roll i filmen, som tur är.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 september 2023 kl. 18:28:24Jag hoppas att vi får veta fler av röstskådspelerna i Önskan snart !

Jag menart dom engelska orginal rösterna ;)
Det håller jag definitivt med om. (men de svenska rösterna också, som lär avslöjas om några månaders tid)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 juni 2023 kl. 21:11:07Jag hoppas att man SNARAST tillverkar botemedel till följande;
- cancer (t.ex. bröstcancer, prostatacancer, ect.)
- diabetes
- ALS
- MS
- demens
- rabies
- allergier
m.fl.
Just det, Afrikansk Svinpest också.

MOA

Hoppas att Snövit blir nedlagd,Rachel Zegler e unlikeable & ställer bara till de,hon vill göra Snövit till en självständig kvinna som int behöver en man i sitt liv.Hon går emot hela sagan,om filmen släpps nästa år kommer den säkert döda alla Live Action Remakes vilket e riktigt bra

gstone

Citat från: MOA skrivet  7 september 2023 kl. 11:12:49Hoppas att Snövit blir nedlagd,Rachel Zegler e unlikeable & ställer bara till de,hon vill göra Snövit till en självständig kvinna som int behöver en man i sitt liv.Hon går emot hela sagan,om filmen släpps nästa år kommer den säkert döda alla Live Action Remakes vilket e riktigt bra
Nu tycker jag du överdriver lite  ;D

Ingen tvingar ju dig att se filmen 😉

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 september 2023 kl. 09:22:47Definitivt, han har dock en väldigt liten roll i filmen, som tur är.
Max ( en kille på min dagliga verksamhet) tycker också väldigt illa om honom när vi partade om Dumbo ( tack vara att Remaken just skulle kom a ut) sa Max att han nästan vill slå till pojken när han såg den scenen i Dumbo  ;D👍

gstone

Jag hoppas verkligen att Trolls 3 inte blir uppskjuten !

gstone

Jag hoppas att VHSen av X-Men: Evolution har någon form av dubbcredits i slutet !

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  1 september 2023 kl. 23:38:31Att en mygga är busig och retar andra. Andra karaktärer som är exempel till detta är Daffy Anka (INNAN hans personalitet ändrades) och Musen Jerry.

Skillnaden är att kaniner, hackspettar, ekorrar, ankor och möss är älskvärda, medan myggor är irriterande, och att se en mygga irritera folk, även om det bara är tecknat, så känner jag mig irriterad för det påminner mig när myggor har irriterat mig. Jag kan säga samma sak om flugor för de är like irriterande och borde inte ha en sådan busig personalitet och att trolla med folk...
Just det ja, i Adventures of Sonic the Hedgehog så är Sonic också rätt smart och busig då hans fiender blir ju lurade utav honom. Han är väldigt lik Snurre Sprätt i just den här serien.

En rolig fakta är att när jag såg Robotnik/Eggman för första gången så tyckte jag att han såg väldigt lik Råbarkar-Sam och dessa två är ju fiender till Snurre och Sonic. Båda skurkarna har mustasch, ilska problem och säger något likadant. Robotnik säger: "Jag hatar den där igelkotten!" och Sam säger: "Jag hatar den där kaninen!" så detta måste vara inspiration... Plus så har Johan Hedenberg dubbat Sam, och Johan använder samma röst som Robotnik. Detta får mig att undra hur det skulle vara om Hasse Jonsson var Snurre... 

Man kan också jämföra Robotnik och Sonic med Gråben och Hjulben, särskild i outrot till serien. Och andra uppenbarliga anledningar... ::)

gstone

Jag köpte en tecknad DVD idag som gavs ut av SF Kids.

Jag hoppas verkligen att den har utsatta svenska dubb credits !

Det är ju Eurotroll som har dubbat serien ifråga så chans är ju rätt stpr :D ;)