Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vet någon vilka dom svenska rösterna är i den här filmen ?

ALICE I SPEGELLANDET DVD SVENSKT TAL CARTOON (405679623) ᐈ Köp på Tradera [delete this bit 687cdec2387f6][insert an at symbol here]boavideo[insert a dot here]com_20150610_144200_012_resize.jpg" alt="ALICE I SPEGELLANDET (VHS), Boa video" class="bbc_img" loading="lazy">

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kan du lägga upp credits till Netflix serien Rymdhundarna. ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 september 2023 kl. 23:03:06Kan du lägga upp credits till Netflix serien Rymdhundarna. ?
Jag trodde ärligt talat att de creditsen låg uppe sedan länge - jag skrev av creditlista till Rymdhundarna den 21 november 2021, och enligt mina anteckningar skulle jag ha lagt upp dem strax därpå. Men nu när jag kollar via Wayback Machine ser det ut som att den listan aldrig kom upp på sajten.

Jag kan bara beklaga - det här var ganska precis samtidigt som min moster dog, så jag kan bara anta att jag i mitt sorgetillstånd helt missade att lägga upp creditlistan, men ändå skrev upp den som utlagd; varför jag inte upptäckt det... :(

Jag lägger upp den vid nästa uppdatering.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 september 2023 kl. 02:30:53Jag trodde ärligt talat att de creditsen låg uppe sedan länge - jag skrev av creditlista till Rymdhundarna den 21 november 2021, och enligt mina anteckningar skulle jag ha lagt upp dem strax därpå. Men nu när jag kollar via Wayback Machine ser det ut som att den listan aldrig kom upp på sajten.

Jag kan bara beklaga - det här var ganska precis samtidigt som min moster dog, så jag kan bara anta att jag i mitt sorgetillstånd helt missade att lägga upp creditlistan, men ändå skrev upp den som utlagd; varför jag inte upptäckt det... :(

Jag lägger upp den vid nästa uppdatering.
Verkar som en itresant serie.

Jätte tråkigt med din Moster :'(

gstone

Jag vet inte om det verkligen behövs för det finns redan på bloggen  DUBBOX men du kanske kan lägga upp credits till filmen Blixtrn och det magiska huset på hemsidan ? 

Anders M Olsson

Citat från: gstone skrivet  6 september 2023 kl. 00:52:40Jag vet inte om det verkligen behövs för det finns redan på bloggen  DUBBOX men du kanske kan lägga upp credits till filmen Blixtrn och det magiska huset på hemsidan ?
Det gör väl ingenting om listan redan finns på något annat ställe på webben. Det finns väl knappast någon annan lika omfattande samling dubbningscredits som här på Dubbningshemsidan, så det är hit folk går i första hand för att hitta röstlistor, inte till någon blogg.

Jag anser för övrigt inte att bloggar i allmänhet är speciellt lyckade platser att samla dubbningscredits på. En blogg är en sorts dagbok där de senaste och mest aktuella ämnena syns bäst och är lättast att hitta. Efterhand som tiden går försvinner inläggen ner i "bruset" och kan bara hittas om man speciellt söker fram dem. Samma med forum som det här.

Men dubbningslistor är en sorts referensmaterial som kräver en annan och bättre ordning. De blir inte inaktuella på samma sätt som inlägg på en blogg. Då är det mycket bättre med en traditionell webbplats med ett alfabetiskt index, som på Dubbningshemsidan.

gstone

Det kanske inte är genomförbart för att det handlar om hela 8 säsonger  :( :-\

Men kanske credits för Netflix serien Drakryttarn ?

Det är spin off av Draktränaren filmerna från Dreamorks.

Från början gick den på Cartoon Network(i allla fal i USA) men nu finns hela serien på Netflix ;)

I alla fall föresätter jag det borde vara hela :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 september 2023 kl. 00:52:40Jag vet inte om det verkligen behövs för det finns redan på bloggen  DUBBOX men du kanske kan lägga upp credits till filmen Blixtrn och det magiska huset på hemsidan ?
Har du en länk dit, så lägger jag gärna upp den. :)

Citat från: Anders M Olsson skrivet  6 september 2023 kl. 10:46:45Det gör väl ingenting om listan redan finns på något annat ställe på webben. Det finns väl knappast någon annan lika omfattande samling dubbningscredits som här på Dubbningshemsidan, så det är hit folk går i första hand för att hitta röstlistor, inte till någon blogg.

Jag anser för övrigt inte att bloggar i allmänhet är speciellt lyckade platser att samla dubbningscredits på. En blogg är en sorts dagbok där de senaste och mest aktuella ämnena syns bäst och är lättast att hitta. Efterhand som tiden går försvinner inläggen ner i "bruset" och kan bara hittas om man speciellt söker fram dem. Samma med forum som det här.

Men dubbningslistor är en sorts referensmaterial som kräver en annan och bättre ordning. De blir inte inaktuella på samma sätt som inlägg på en blogg. Då är det mycket bättre med en traditionell webbplats med ett alfabetiskt index, som på Dubbningshemsidan.
Jag instämmer fullständigt. Bloggar är en mardröm att hitta åt något i när det väl gått en liten tid, och passar sig inte alls för bestående referensmaterial.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 september 2023 kl. 19:47:36Har du en länk dit, så lägger jag gärna upp den. :)
Jag instämmer fullständigt. Bloggar är en mardröm att hitta åt något i när det väl gått en liten tid, och passar sig inte alls för bestående referensmaterial.
Jag upptäckte själv att serien ( Drakryttarna) inte hade svenska credirs på Netflix  :( ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 september 2023 kl. 19:47:36Har du en länk dit, så lägger jag gärna upp den. :)
Länk till bloggen eller ?

gstone

Jag kan glädja alla med att jag nu har fortfarande credits till Madly Madagaskar  :D :D

Rätt många karaktär hade andra rösterna dom brukar ha  ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 september 2023 kl. 20:59:33Länk till bloggen eller ?
Ja, länk till creditlistan på Blixten och det magiska huset. :)

gstone

gstone

Nu har det kommit en treje och sista säsong av Kung Fu Panda: Drakriddaren.

Så du kankse kan lägga credits till den med ?

gstone

Skulle det gå att lägga upp credits till Elmos äventyr i Grouchland  ?

Eller vägrar du att acceptera röstidentifiering som källa ? ???