Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Pippi kommer börja dubbas under veckan. Om ni undrar.

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet  7 september 2023 kl. 17:38:36Pippi kommer börja dubbas under veckan. Om ni undrar.
Hoppas att projektet går bra! :)

Ovanliga dubbningar

Citat från: Goliat skrivet  4 september 2023 kl. 11:59:47Hoppas på att Lucky Luke dyker upp snart då, postar du länk när den är uppe isf? :)
Om du syftar på Lucky Luke - Mama Daltons revansch, så har min väninna dessvärre inte haft tid att digitalisera kassetten än, då hennes barn har varit sjuka. Men hon har lovat att försöka göra det denna eller nästa vecka, och kommer då lägga upp på Archive.org i orört digitaliserat format (sen kan vi förhoppningsvis erbjuda en bättre kvalitetsversion synkad till annan bildkälla senare). :)

Hon tror att hon ska ha spelat in även avsnitt av TV-serien Lucky Luke från TV1000, men det har hon inte kunnat hitta åt än, så där är hon inte lika säker.

(Ifall någon undrar, så har hon bett att vara anonym på nätet - därav att jag bara kallar henne för "min väninna")

Adam Larsson

Citat från: Goliat skrivet  7 september 2023 kl. 17:38:36Pippi kommer börja dubbas under veckan. Om ni undrar.
Kan man träna den här tekniken på en engelsk röst och sen själv prata svenska?

Goliat

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 september 2023 kl. 21:23:38Kan man träna den här tekniken på en engelsk röst och sen själv prata svenska?
Ja det går.

Adam Larsson

Citat från: Goliat skrivet 11 september 2023 kl. 21:25:51Ja det går.
Så teoretiskt är det möjligt att få en originalröst att prata svenska? Så då går den här tekniken att använda i fandubb?

Goliat

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 september 2023 kl. 21:26:40Så teoretiskt är det möjligt att få en originalröst att prata svenska? Så då går den här tekniken att använda i fandubb?
Ja precis. De har även använt samma teknik med svenska UFO-filmen för att få tal på andra språk med svenska orginalrösterna. Men de har använt sig av en teknik som förändrar munnens rörelse också så den ska passa. Det är dock inget jag sysslat med.

Daniel Hofverberg

Det har varit lite uppladdningar från min del på ett bra tag, på grund av avsaknad av fungerande stationär dator. Men nu när jag sakta börjar bli up and running igen kommer här något många efterfrågat; alla avsnitt av Hanna-Barbera-serien Pirater i mörka vatten (The Pirates of Dark Water) från 1991; inspelat från FilmNet med svenskt tal. :)
https://archive.org/details/pirater-i-morka-vatten

Som vanligt vet man ju aldrig vad som får vara kvar och inte på Archive, så jag råder er alla att ladda hem avsnitten snarast. Alla 21 avsnitt finns med, plus en separat video med (något bristfälliga) dubbcredits.

Lillefot

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 september 2023 kl. 13:47:52Det har varit lite uppladdningar från min del på ett bra tag, på grund av avsaknad av fungerande stationär dator. Men nu när jag sakta börjar bli up and running igen kommer här något många efterfrågat; alla avsnitt av Hanna-Barbera-serien Pirater i mörka vatten (The Pirates of Dark Water) från 1991; inspelat från FilmNet med svenskt tal. :)

Som vanligt vet man ju aldrig vad som får vara kvar och inte på Archive, så jag råder er alla att ladda hem avsnitten snarast. Alla 21 avsnitt finns med, plus en separat video med (något bristfälliga) dubbcredits.
Fantastiskt. :)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gorehound

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 september 2023 kl. 13:47:52Det har varit lite uppladdningar från min del på ett bra tag, på grund av avsaknad av fungerande stationär dator. Men nu när jag sakta börjar bli up and running igen kommer här något många efterfrågat; alla avsnitt av Hanna-Barbera-serien Pirater i mörka vatten (The Pirates of Dark Water) från 1991; inspelat från FilmNet med svenskt tal. :)

HOLY SHIT, TACK TACK OCH ÅTER TACK!!!

Erika

Guld! :)

gorehound

Goliat

Zebastian

Är det en engångsföreteelse eller kommer du börja lägga upp igen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 16 september 2023 kl. 17:56:07Är det en engångsföreteelse eller kommer du börja lägga upp igen?
Jag kommer försöka lägga upp så mycket jag kan, men kommer av säkerhetsskäl att undvika synkningar till bättre bildkällor tills vidare - så bara VHS-filmer och TV-inspelningar just nu. :)

Och så är jag av juridiska skäl lite selektiv när det gäller Disney, även om VHS-filmer från Disney också kan bli av i VHS-kvalitet något begränsad utsträckning.