Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Citat från: Anders M Olsson skrivet 30 september 2023 kl. 00:06:00Vad menas med att en person har blivit "canceled"? Ett evenemang, en film, en föreställning kan bli inställd - "canceled", men hur skulle en person kunna bli det? Både Terry Gilliam och John Cleese finns ju, och inget lär kunna ändra på det förrän de så småningom dör. Självklart kan en eventuell föreställning som någon av dem anordnar bli avbokad, inställd, "canceled", men knappast personerna själva.

Att "cancel" 'a människor är ett relativt nytt begrepp som betyder att man slutar supporta dem. D.v.s. slutar köpa merch, slutar följa dem på sociala medier och visar öppet att man inte stödjer människan i fråga något mer. Oftast en efterklang av att personen visat dåligt beteende eller gjort något hemskt.

Att "cancel" 'a någon i sig är ingen stor grej, men folk som blivit cancel'ade kan ha svårt att få tillbaka sin publik igen och svärtar ned deras rykte väldigt snabbt. De kan också ha problem med att få jobb, beroende på vad de jobbar som. Influencers lever ju på sina fans och sitt rykte - så de måste vara extra försiktiga.

gstone

Det finns inga listor över vad som kommer på Disney Plus eller Netflix i October  :(

I Sverige alltså.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Lilla My skrivet  1 oktober 2023 kl. 21:41:42
Att "cancel" 'a människor är ett relativt nytt begrepp som betyder att man slutar supporta dem. D.v.s. slutar köpa merch, slutar följa dem på sociala medier och visar öppet att man inte stödjer människan i fråga något mer. Oftast en efterklang av att personen visat dåligt beteende eller gjort något hemskt.

Att "cancel" 'a någon i sig är ingen stor grej, men folk som blivit cancel'ade kan ha svårt att få tillbaka sin publik igen och svärtar ned deras rykte väldigt snabbt. De kan också ha problem med att få jobb, beroende på vad de jobbar som. Influencers lever ju på sina fans och sitt rykte - så de måste vara extra försiktiga.
Ibland överdriver man och gör det till personer som inte alls förtjänar det 😫😩☹️

MOA

Citat från: Lilla My skrivet  1 oktober 2023 kl. 21:41:42

Rachel Zegler har nog blivit cancelled,folk kommer nog införa en gemensam bojkott av nästa års Snövit

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  2 oktober 2023 kl. 10:46:28Rachel Zegler har nog blivit cancelled,folk kommer nog införa en gemensam bojkott av nästa års Snövit
Av den gissningsvis främsta målgruppen (d.v.s. barn) har jag svårt att tro att särskilt många bryr sig om vilka skådespelare som medverkar i en film - deras föräldrar kanske, men knappast barnen...

När jag frågat mina syskonbarn om olika skådespelare har de i alla fall aldrig brytt sig överhuvudtaget, så jag tror inte att särskilt många gör det innan de kommer upp i tonåren.

Simon Axelsson

Citat från: MOA skrivet  2 oktober 2023 kl. 10:46:28Rachel Zegler har nog blivit cancelled,folk kommer nog införa en gemensam bojkott av nästa års Snövit
Nej, Rachel Zegler har knappast blivit canceled. Om Snövit inte går bra skulle jag snarare tro att det handlar om lågt intresse än om en bojkott.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 oktober 2023 kl. 11:36:17Nej, Rachel Zegler har knappast blivit canceled. Om Snövit inte går bra skulle jag snarare tro att det handlar om lågt intresse än om en bojkott.
Hon verkar ju dock ha fått direktiv om att sluta klaga på Disney och orginalet från 1937...

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 oktober 2023 kl. 13:09:24Hon verkar ju dock ha fått direktiv om att sluta klaga på Disney och orginalet från 1937...
1. Källa på det? Strejken pågår ju fortfarande för hennes del, så hon får ju inte prata om filmen över huvud taget. 

2. Det betyder ändå inte att hon har blivit canceled, eller vad menar du?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 oktober 2023 kl. 14:40:461. Källa på det? Strejken pågår ju fortfarande för hennes del, så hon får ju inte prata om filmen över huvud taget.

2. Det betyder ändå inte att hon har blivit canceled, eller vad menar du?
Hon får kanske inte prata om den men hon klär sig i merch med gamla Snövit på den filmen som hon klankade ner på så Steffan har nog rätt.

Simon Axelsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  2 oktober 2023 kl. 14:49:06Hon får kanske inte prata om den men hon klär sig i merch med gamla Snövit på den filmen som hon klankade ner på så Steffan har nog rätt.
Källa på det, tack? Jag kan inte hitta en enda bild på henne i Snövit-merch. Närmaste är Snövit-klänningen från inspelningen över ett år sedan. 

gstone

Varför gör Disney inte en svensk dubbade version av abdra trailer för Önskan ! >:(

Jag vänta i några dagar !! ::)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 oktober 2023 kl. 16:23:22Källa på det, tack? Jag kan inte hitta en enda bild på henne i Snövit-merch. Närmaste är Snövit-klänningen från inspelningen över ett år sedan.
Titta på hennes Instagram Story!

Instagram .jpg

Simon Axelsson

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  2 oktober 2023 kl. 17:51:19Titta på hennes Instagram Story!

Instagram .jpg
Tack för bilden. Tror dock inte att det tyder på att hon fått nya direktiv från Disney om att sluta klaga över filmen då skådespelarstrejken, som sagt, fortsatt pågår. Kanske från en agent eller något liknande däremot. Hon är hur som helst knappast canceled. 

MOA

Vi har gnällt till 100 sidor,wow!
Den där jackan e något unik

gstone

Fan vad du är otrevlug.