Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag vill verkligen gnälla på hur Paramount Pictures kommer antera Under the Boardwalk !

Dom bara släppa den i några få biografer i USA !

Majoriteten av människor kommer utan tvekan gå miste om att se filmen.

Och tack vare att filmen har haft NOLL marknadsföring så vet dom allra flest inte äns om att filmen existerar 😤😠❗️

Väldigt uselt gjort av Paramount Pictures 😡👎❗️
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 14 oktober 2023 kl. 17:54:16Jag vill verkligen gnälla på hur Paramount Pictures kommer antera Under the Boardwalk !

Dom bara släppa den i några få biografer i USA !

Majoriteten av människor kommer utan tvekan gå miste om att se filmen.

Och tack vare att filmen har haft NOLL marknadsföring så vet dom allra flest inte äns om att filmen existerar 😤😠❗️

Väldigt uselt gjort av Paramount Pictures 😡👎❗️
Såvitt jag förstår är tanken att Under the Boardwalk huvudsakligen ska släppas direkt på Paramount+ i USA, men att den först kommer visas i mycket begränsad skala på bio - mest troligt för att uppfylla reglerna för att kunna bli nominerad till Oscar (och eventuellt andra priser), som ju kräver att en film visas på bio för att kunna bli nominerad.

Det är ju ganska vanligt nuförtiden att göra så, även om det är ännu vanligare med Netflix originalproduktioner än med andra företag.

Om man bara visar en film på bio för att uppfylla reglerna för Oscarsgalan m.fl., så är det ju också ganska logiskt att de inte satsar på någon marknadsföring - då är det ju inte biobesökare de är ute efter i första hand, utan bara att uppfylla regler om att visa filmen tillräckligt lång tid på bio i vissa utvalda städer (bl.a. Los Angeles).

Att Paramount fattat beslutet att låta filmen huvudsakligen gå upp direkt på streaming istället för på bio gissar jag har en koppling till att en av skådespelarna i originalversionen råkar vara Russell Brand, som ju inte direkt är världens populäraste person just nu; som är anklagad för flera våldtäkter och sexuella övergrepp - och att han dessutom spridit konspirationsteorier kring vaccin och annat gör förmodligen inte saken bättre...

Frågan är ju hur Paramount kommer att handskas med filmen i Europa; eller utanför Nordamerika överhuvudtaget? Det är möjligt att den i de nordiska länderna släpps direkt på SkyShowtime, men om min teori stämmer är det tänkbart att filmen går upp på bio i de länder där den kommer att dubbas; så att det därigenom inte förekommer referenser till Russell Brand i marknadsföring...
(Men i länder där varken Paramount+ eller SkyShowtime finns tillgängliga råder det knappast någon tvekan om att filmen kommer att gå upp på bio)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 oktober 2023 kl. 02:12:16Frågan är ju hur Paramount kommer att handskas med filmen i Europa; eller utanför Nordamerika överhuvudtaget? Det är möjligt att den i de nordiska länderna släpps direkt på SkyShowtime, men om min teori stämmer är det tänkbart att filmen går upp på bio i de länder där den kommer att dubbas; så att det därigenom inte förekommer referenser till Russell Brand i marknadsföring...
(Men i länder där varken Paramount+ eller SkyShowtime finns tillgängliga råder det knappast någon tvekan om att filmen kommer att gå upp på bio)
Kommer den att komma till Sverige ?

Kommer den att bli dubbade till Svenska ?

Om den får en svensk dubbning vill jag göra se den  :D ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 oktober 2023 kl. 07:57:14Kommer den att komma till Sverige ?

Kommer den att bli dubbade till Svenska ?

Om den får en svensk dubbning vill jag göra se den  :D ;D
Hur ska jag kunna svara på det...? Men när det gäller filmer från sådana här stora etablerade filmbolag är väl sannolikheten mycket stor att den kommer att komma till Sverige och Norden på ett eller annat sätt, men frågan är snarare om det blir på bio eller direkt på SkyShowtime.

Kommer den hit lär den med all sannolikhet dubbas till svenska - nu ännu troligare än i vanliga fall, just för att distributören lär vilja göra vad de kan för att "tona ned" Russell Brands insats; och är filmen dubbad kan de ju marknadsföra dubbningsrösterna istället för originalskådespelarna och behöver således inte låtsas om att Russell Brand är med.

gstone

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 oktober 2023 kl. 08:15:12Kommer den hit lär den med all sannolikhet dubbas till svenska - nu ännu troligare än i vanliga fall, just för att distributören lär vilja göra vad de kan för att "tona ned" Russell Brands insats; och är filmen dubbad kan de ju marknadsföra dubbningsrösterna istället för originalskådespelarna och behöver således inte låtsas om att Russell Brand är med.
Mycket smart tänkt ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 oktober 2023 kl. 08:15:12Kommer den hit lär den med all sannolikhet dubbas till svenska - nu ännu troligare än i vanliga fall, just för att distributören lär vilja göra vad de kan för att "tona ned" Russell Brands insats; och är filmen dubbad kan de ju marknadsföra dubbningsrösterna istället för originalskådespelarna och behöver således inte låtsas om att Russell Brand är med.
Själv tänker se den på svenska delvis för att undvika Russell Brand ;)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 oktober 2023 kl. 08:15:12och är filmen dubbad kan de ju marknadsföra dubbningsrösterna istället för originalskådespelarna och behöver således inte låtsas om att Russell Brand är med.
Brukar detta göras i vanliga fall ?

Med filmer som dubbas ;)

gstone

Jag vill gnälla på att El Tigre aldig visades i sverige ! >:(

gstone

Folk på det här forumet vill alltid att credis på hemsidans ska stämma till 100% >:(

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 oktober 2023 kl. 22:39:10Folk på det här forumet vill alltid att credis på hemsidans ska stämma till 100% >:(
Vad vill du ha då? Föredrar du felaktiga creditlistor?

gstone

Mamma tycker att jag har för mycket filmer ibland verkade det som :(

gstone

gstone

Jag HATAR Elon Musk 🤬❗️

gstone

Nu verkar det tydligen som om Asha kankse dubas av en vanlig person på svenska ! >:(

Detta enligt mig är oacceptabelt !

När de gäller stådan stor ock btydlsefull roll som Princcsan i Disneys animerad musikal som fira deras 100 års jubileum går detta helt änklet inte !!! >:( >:(

Särkilt eftersom Ariana DeBose spelar rollen på orginalspråket !!!!

Något måste göras !

Så här kan det inte vara