Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Karaktärer som vi INTE gillar

Startat av moviefan, 20 februari 2019 kl. 18:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 september 2023 kl. 21:05:27Han var väl i två avsnitt vill jag minnas. Som du nämnde så kan han inte lämna dom i fred i ett avsnitt. I ett annat avsnitt så vill han ta över Pumbaas roll som Timons vän i en show. Dock så lurar Pumbaa senare kaninen med en morot och klär ut sig till honom när han och Timon är på scen, han förlorar i denna avsnittet, i hela fall. ;)

Han verkar lite creepy, verkligen... Och jag minns väl att det var Andreas Nilsson som dubbade honom.
Har int sett de andra avsnittet men han spelas av Andreas Nilsson

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 september 2023 kl. 21:33:22Har int sett de andra avsnittet men han spelas av Andreas Nilsson
Det var inte så svårt, Andreas Nilsson är lätt att känna igen. ;D

Lillefot

Kom på en till, Ercole Visconti från Luca som i mina ögon är en av de sämsta antagonisterna i både modern tid samt från Pixar.

Ja, det är inte tänkt att man ska tycka om honom med den roll han har, men han är både extremt två-dimensionell (då han antingen beter sig som en "viktig-petter" och mobbare alternativt som en räddhare genom hela filmen) samt saknar helt några sympatiska kvaliteter. Han har inte ens någon effektiv "härskarteknik" som kan kompensera för det, jämfört med Hopper som hade det i Ett småkryps liv.

Rent sagt känns han mer som en generisk, ineffektiv mobbare. Filmen i helhet tycker jag om, men antagonisten... han kan jag vara utan. ::)
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Jag gillar inte Fröken Vogel.

Men det är mest för att hon har en väldigt jobbig röst som jag ogillar att lysnna.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet 10 september 2023 kl. 16:08:32Jag gillar inte Fröken Vogel.

Men det är mest för att hon har en väldigt jobbig röst som jag ogillar att lysnna.
Hennes röst för man huvudvärk av.

MOA

Citat från: gstone skrivet 10 september 2023 kl. 16:08:32Jag gillar inte Fröken Vogel.

Vem spelar henne?

Steffan Rudvall

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 september 2023 kl. 17:13:33Annica Smedius med en väldigt förställd röst.
Lika mycket som jag får huvudvärk av Lena Ericsson som Dee Dee & Sara

gstone

Jag har min egen personliga anledning för att gilla Gabi ;) ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Pumbaa Jr e en irriterande barnkaraktär som int kan hålla tyst

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 september 2023 kl. 16:05:37Jag har min egen personliga anledning för att gilla Gabi ;) ;D
Och jag har mina egna personliga anledningar att ogilla den karaktären.  ;)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2023 kl. 08:43:20Och jag har mina egna personliga anledningar att ogilla den karaktären.  ;)
Jag har mina egna personliga anledningar till & hata Moondreamers & älska Legenden Om Zelda

FabulousSloth

Vet inte om det räknas, men "våran" version av Gena på skivorna "Drutten och Krokodilen", som ska mansplain:a allt med dåliga skämt.
Det blir en helt annan karaktär, som inte alls passar ihop med filmen.

Tyvärr har jag svårt för Joakim Jennefors som Simba i "Lejonvakten" då det utspelar sig i samma tid som "Lejonkungen II" (och jag tror inte att Simba skulle ha åldrats så mycket eftersom Kiara fortfarande är ung i början av serien).
Menar röstmässigt ihop med hur karaktären brukar låta.
Jag hör bara "Nalle i ett stort blått hus" när han pratar sådär lugnt. :(
Han är en väldigt bra skådespelare, men jag hade verkligen föredragit Frank Ådahl som Simba igen eller någon som har en liknande röst åtminstone, då hade det blivit "rätt".
Det "förstörde" serien lite för mig.
(Vet inte om det är jag som "kopplar ihop" röster från skådespelare som "bara" är en eller två karaktärer, annars blir det "fel".
På samma sätt som att jag "bara ser" "Harry Potter" när Daniel Radcliffe är med i helt andra, nya filmer.)
Profilbild av SundaysPlayzone.

MOA

Citat från: FabulousSloth skrivet  3 oktober 2023 kl. 20:24:19Vet inte om det räknas, men "våran" version av Gena på skivorna "Drutten och Krokodilen", som ska mansplain:a allt med dåliga skämt.
Det blir en helt annan karaktär, som inte alls passar ihop med filmen.

Tyvärr har jag svårt för Joakim Jennefors som Simba i "Lejonvakten" då det utspelar sig i samma tid som "Lejonkungen II" (och jag tror inte att Simba skulle ha åldrats så mycket eftersom Kiara fortfarande är ung i början av serien).
Menar röstmässigt ihop med hur karaktären brukar låta.
Jag hör bara "Nalle i ett stort blått hus" när han pratar sådär lugnt. :(
Han är en väldigt bra skådespelare, men jag hade verkligen föredragit Frank Ådahl som Simba igen eller någon som har en liknande röst åtminstone, då hade det blivit "rätt".
Det "förstörde" serien lite för mig.
(Vet inte om det är jag som "kopplar ihop" röster från skådespelare som "bara" är en eller två karaktärer, annars blir det "fel".
På samma sätt som att jag "bara ser" "Harry Potter" när Daniel Radcliffe är med i helt andra, nya filmer.)
Frank Ådahl var troligen int tillänglig

Skokaka

Försöker att göra en lite lång lista över många dåliga karaktärer, enligt mig:... 

Helveterossen (Valrossen från Pingu), Mr. Pickles, Bubsy, Wabuu, Octavus Bläckenberg, Djurplågaren, Sara och Kevin (Från Ed, Edd & Eddy), Bendy (Från Fosters hem för påhittade vänner), Nermal (Varianten från The Garfield Show), Monika, Penelope Guy, Lille Sköldis & hans mamma, Tokkori, John Rogers & Alec Craig, Lollo Listig, Killen som retar Dumbo, Mjölkbilschauffören (Från Aristocats), Grävlingen (Från Micke och Molle), Prins Achmed, Chi Fu, Mertle Edmonds, Johnny Worthington, Djurungarna som mobbade Nick Wilde, Bäverbossens Son, Monti (Från Trassel TV-serien), De röda papegojorna (Från Rio 2 - Prövar vingarna i Amazonas), Lou (Från UglyDolls), Pingvinens Fru, Den fnissande patienten, Stanley Livingston, Connie D'Amico, Terry Delgado, Dee Dee, och förmodligen många mer... 

Kan ju säga att det är lite komplicerat med att tänka men, öh, nåja...