Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Nya Röstskådespelarna

Startat av Christian Hedlund, 18 juli 2019 kl. 07:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Hedlund

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 oktober 2023 kl. 10:05:35Tja, så går det när man inte ser/lyssnar på hela avsnitten, utan bara spolar lite här och var för att hitta åt mer intressanta bitar... ;)

Oavsett vilket tycker jag ändå att det är för långa avsnitt - med en halvtimmes längd skulle antagligen betydligt fler orka och vilja titta/lyssna på hela avsnitten jämfört med mastodontsändningar på en och en halv timme. Sen har jag full respekt för att andra är av annan åsikt, men det är min personliga ståndpunkt.

Ytterligare ett perfekt bevis på att dagens medieklimat gör att vi inte når ut.
Jag respekterar din åsikt. Som jag sa i videon så var syftet att låta ett ämne som sällan får ta plats, TA plats. Och om det är enda intervjun som görs med några av dessa profiler så vore det slarv från oss att spara ner kulturskatten genom att sammanfatta t.ex. Gunnar Ernblads hantverk på 30 min.

Nu finns avsnitten och några av historierna är sparade. Då rör vi oss vidare framåt.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Daniel Hofverberg

Citat från: Christian Hedlund skrivet  8 oktober 2023 kl. 11:12:12Som jag sa i videon så var syftet att låta ett ämne som sällan får ta plats, TA plats. Och om det är enda intervjun som görs med några av dessa profiler så vore det slarv från oss att spara ner kulturskatten genom att sammanfatta t.ex. Gunnar Ernblads hantverk på 30 min.
Det kan jag hålla med om, men i dessa fall hade jag föredragit att dela upp ett avsnitt till tre avsnitt på runt en halvtimme vardera, så att alltså samma intervjuoffer medverkar i tre avsnitt - det skulle bli samma längd och innehåll i slutändan, men ett mer lätthanterligt format för gemene man.
(Självklart går det att själv dela upp ett avsnitt och se en tredjedel per dag, men åtminstone YouTube är ju inte riktigt gjord för det då den inte själv kommer ihåg var man slutade om man avbryter och kommer tillbaka en annan dag - då måste man själv komma ihåg eller skriva upp tidskoden någonstans för när man slutade se...)

Och för de som faktiskt vill se mer än en halvtimme kan de ju enkelt se mer än ett avsnitt på raken.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 oktober 2023 kl. 11:47:42Det kan jag hålla med om, men i dessa fall hade jag föredragit att dela upp ett avsnitt till tre avsnitt på runt en halvtimme vardera, så att alltså samma intervjuoffer medverkar i tre avsnitt - det skulle bli samma längd och innehåll i slutändan, men ett mer lätthanterligt format för gemene man.
(Självklart går det att själv dela upp ett avsnitt och se en tredjedel per dag, men åtminstone YouTube är ju inte riktigt gjord för det då den inte själv kommer ihåg var man slutade om man avbryter och kommer tillbaka en annan dag - då måste man själv komma ihåg eller skriva upp tidskoden någonstans för när man slutade se...)

Och för de som faktiskt vill se mer än en halvtimme kan de ju enkelt se mer än ett avsnitt på raken.
Fast YouTube minns väll var man är? Iallafall för mej.
I annat fall kan man ju alltid spara länken med tillhörande tidskod. Det blir dock lite krångligt.
Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga skrivet  8 oktober 2023 kl. 14:15:27Fast YouTube minns väll var man är? Iallafall för mej.
Daniel kanske kör utan att vara inloggad på något youtubekonto/kanal... för annars sparas ju sånt i visningshistoriken.

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 oktober 2023 kl. 14:18:50Daniel kanske kör utan att vara inloggad på något youtubekonto/kanal... för annars sparas ju sånt i visningshistoriken.
Så kan det va. Det kan också kanske skilja sej åt mellan enheter.
Houba !

Christian Hedlund

När inte ens skaparen av Sveriges enda databas kring dubbning vet att en 8 år gammal podcast finns som podcast så är det verkligen dags att avsluta 😅
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Disneyfantasten

Okej, nu har också jag sett videon, såg den i fredags, och det är ett tragiskt beslut, men jag förstår ju varför...

gstone

Citat från: Christian Hedlund skrivet  9 oktober 2023 kl. 07:25:00När inte ens skaparen av Sveriges enda databas kring dubbning vet att en 8 år gammal podcast finns som podcast så är det verkligen dags att avsluta 😅
:'( :'( :'(

Jag tycker synd om dig :-\
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Christian Hedlund skrivet  9 oktober 2023 kl. 07:25:00När inte ens skaparen av Sveriges enda databas kring dubbning vet att en 8 år gammal podcast finns som podcast så är det verkligen dags att avsluta 😅
8 år e ändå lång tid,ni fick nog reda på de mesta

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  9 oktober 2023 kl. 12:42:068 år e ändå lång tid,ni fick nog reda på de mesta
Den är väl dessutom äldre än åtta år om man räknar med de första avsnitten innan Linn Ehrner anslöt sig.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 oktober 2023 kl. 15:46:08Den är väl dessutom äldre än åtta år om man räknar med de första avsnitten utan Linn Ehrner anslöt sig.
*innan

TonyTonka

Kanske lite orelaterat, men kommer ni fortsätta med juldravel och midsommardravel? :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Adam Larsson

Citat från: TonyTonka skrivet 10 oktober 2023 kl. 21:58:31Kanske lite orelaterat, men kommer ni fortsätta med juldravel och midsommardravel? :)
Ja, de nämner det i videon. 

Disneyfantasten

Skulle gissa att avsnittet med Hasse och Bjarne antagligen lär släppas under våren...?

Adam Larsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 november 2023 kl. 21:51:27Skulle gissa att avsnittet med Hasse och Bjarne antagligen lär släppas under våren...?
Christian & Linn har svårt för att kommunicera med Hasse och Bjarne deras SMS chattar spårar alltid ut och de bestämmer aldrig något datum