Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Agent Freddie

Startat av gstone, 29 mars 2016 kl. 22:09:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 oktober 2023 kl. 21:20:34Någon härifrån forumet har tydligen läst den här tråden och tagit bort alla uppgifter om den svenska dubbningen från wikipediasidan.
Bra gjort av den oinloggade användaren. Uppgifterna var ju källösa.
Houba !

MOA

Citat från: Sabelöga skrivet  7 oktober 2023 kl. 22:55:54Bra gjort av den oinloggade användaren. Uppgifterna var ju källösa.
Källa:Mitt Eget Huvud

Sabelöga

Houba !

Steffan Rudvall

Citat från: Sabelöga skrivet  7 oktober 2023 kl. 22:55:54Bra gjort av den oinloggade användaren. Uppgifterna var ju källösa.
Ja, jag förstår inte varför det källösa uppgifterna har fått vara kvar så länge. Speciellt eftersom att det i en tidigare version till och med står att personen bara tycker att det låter som dessa.

Sabelöga

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 oktober 2023 kl. 23:58:10Ja, jag förstår inte varför det källösa uppgifterna har fått vara kvar så länge. Speciellt eftersom att det i en tidigare version till och med står att personen bara tycker att det låter som dessa.
Inte alla sidor patrulleras varje dag. I synnerhet i Wikipedias barndom så granskades artiklar sämre och av färre personer. Idag skulle nog inte en sådan artikel ligger kvar så länge. Iallafall inte utan kvalitetsmall.
Houba !

Oscar Isaksson

De uppgifter jag har om dubbningen är att Helen Sjöholm gör rösten till Nessie m.fl. och att den översattes av Robert Cronholt. 

Sen såklart genom röstidentifiering hör man Dan Bratt och Håkan Mohede . Utöver dem medverkar även några till personer som inte går att identifiera med namn.

Håkan Mohede är en trolig gissning som regissör, men även Dan Bratt har regisserat sin beskärda del av dubbningar. 

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  8 oktober 2023 kl. 03:08:02De uppgifter jag har om dubbningen är att Helen Sjöholm gör rösten till Nessie m.fl. och att den översattes av Robert Cronholt.

Sen såklart genom röstidentifiering hör man Dan Bratt och Håkan Mohede . Utöver dem medverkar även några till personer som inte går att identifiera med namn.

Håkan Mohede är en trolig gissning som regissör, men även Dan Bratt har regisserat sin beskärda del av dubbningar.
Tack för informationen. Jag ska höra med Håkan vad han minns och/eller har dokumenterat; i synnerhet om han har regisserat så borde han ha någon rollista bevarad - i annat fall är det väl kanske mer osäkert, även om han kan tänkas minnas en och annan skådespelare ändå. :)

Om Robert Cronholt översatte känns Salut Audio/Video som en trolig kandidat för dubbningsstudio - jag kan inte minnas att de två andra Köpenhamnsstudiorna aktiva på den tiden (d.v.s. Sun Studio och Adaptor D&D) brukade anlita honom som översättare särskilt ofta...

MOA

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  8 oktober 2023 kl. 03:08:02De uppgifter jag har om dubbningen är att Helen Sjöholm gör rösten till Nessie m.fl. och att den översattes av Robert Cronholt.

Håkan Mohede är en trolig gissning som regissör, men även Dan Bratt har regisserat sin beskärda del av dubbningar.
Tyckte att jag kände igen henne,hon sjunger säkert också den första låten

Oscar Isaksson

Citat från: MOA skrivet  8 oktober 2023 kl. 13:31:12Tyckte att jag kände igen henne,hon sjunger säkert också den första låten
Vad jag kan avgöra så sjunger Helen alla kvinnliga stämmor genom filmen. 

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  8 oktober 2023 kl. 18:38:31Vad jag kan avgöra så sjunger Helen alla kvinnliga stämmor genom filmen.
Är hon alla kvinnor vid tal med ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Tack för infon :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  7 oktober 2023 kl. 22:13:09Hjälp oss Håkan,hoppas att han har nån information om detta kvar efter alla år

Jag har fått svar av Håkan Mohede, och han skriver att han inte har något minne av att han medverkat i Agent Freddie; utan tror att det var en Stockholmsproduktion... ???
(Vilket jag dock har svårt att tro)

Finns filmen ute på nätet någonstans med svenskt tal, så att jag kan skicka en länk till Håkan? Tänkte att man kanske kan friska upp hans minne om han får se på filmen...

Och vilken/vilka rollfigur(er) är det vi tror/vet att Håkan spelade?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 oktober 2023 kl. 15:33:31Jag har fått svar av Håkan Mohede, och han skriver att han inte har något minne av att han medverkat i Agent Freddie; utan tror att det var en Stockholmsproduktion... ???
(Vilket jag dock har svårt att tro)

Finns filmen ute på nätet någonstans med svenskt tal, så att jag kan skicka en länk till Håkan? Tänkte att man kanske kan friska upp hans minne om han får se på filmen...

Och vilken/vilka rollfigur(er) är det vi tror/vet att Håkan spelade?
Jag har själv inte sett filmen men hittade den på Youtube.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 oktober 2023 kl. 15:37:23Jag har själv inte sett filmen men hittade den på Youtube.

Såg den & kände igen Håkan,han blandar säkert ihop den med nån annan film som e Stockholmsproducerad men vem e mannen som sjunger introlåten?

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  9 oktober 2023 kl. 15:40:23Såg den & kände igen Håkan
Vilken rollfigur spelar Håkan, och var i filmen kan man hitta åt honom?