Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag önskar credits till Reaven's Home.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Just nu är dom tre saker jag önskar credits till

Paw Patrol:Storfilmen 

Jessie

Och Raven's Home

gstone

Hoppas Daniel kan få credits till  Paw Patrol: Storfilmen snart ! ;D

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 oktober 2023 kl. 20:07:19Hoppas Daniel kan få credits till  Paw Patrol: Storfilmen snart ! ;D
Jag har skickat mail till UIP, så jag har gjort vad jag kan i alla fall. :)

Jag hoppas och tror att de kommer skicka creditlista innan premiären, och vid det laget är jag förhoppningsvis frisk så att jag också orkar publicera creditlistan innan fredag (d.v.s. mest troligt på onsdag eller torsdag).

gstone

Jag skulle vilja ha svenska credits till Mickey and Friends Trick or Treats.

Den har svenskt tal på Disney Plus i USA.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 22 oktober 2023 kl. 21:55:19Jag skulle vilja ha svenska credits till Mickey and Friends Trick or Treats.

De flesta svenska rösterna i den kan du väl lista ut själv.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 oktober 2023 kl. 21:55:19Jag skulle vilja ha svenska credits till Mickey and Friends Trick or Treats.

När jag blivit frisk ska jag kolla om den har utsatta dubbcredits och skriva av dem - det orkar jag tyvärr inte medan jag har feber, då det tar lite tid att tjafsa med VPN och sånt...

Det mesta nydubbat på Disney+ har ju utsatta dubbcredits, men tyvärr inte allt. Musse & jag, som nyligen släppts på svenska Disney+ men som funnits ganska länge med svenskt ljudspår i USA, har exempelvis tyvärr inga utsatta dubbcredits alls. Man behöver ju inte vara ett geni för att lista ut vem som spelar Musse Pigg, men regissör och översättare är ju svårare att gissa sig till... :(

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 oktober 2023 kl. 22:06:47De flesta svenska rösterna i den kan du väl lista ut själv.
Jag undrar vem som spelar Witch Hazel.

Det lät ju Inte vara Monica Forsberg igen.

gstone

Jag några filmer från KM Studios jag önskar credits till

The Invincible Iron Man:
Hjältehunden från New York
Doctor Strange - 2008
Ultimate Avengers (2006)

Du brukar säga att det är bra att fråga om fler filmer samdigt

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 juni 2023 kl. 21:16:30Jag skulle gärna vilja ha credits till Hjältehunden Från New York.

Jag vet att det är KM Studios som dubbat den.

En del av rösterna står omslaget.

Men jag är osäker på om det är alla.
Jag frågade KM Studio för någon månad sedan om Hjältehunden från New York, men de säger att de inte hittar något som tyder på att det är de som gjorde den dubben. De tycker också att skådespelarna som anges på omslaget tyder på att det inte var dem.

Micaela Remondi var nämligen ingen etablerad skådespelare, utan KM Studio anlitade henne huvudsakligen för att hon på den tiden var flickvän till Oskar Skarp; som under några års tid var tekniker och regissör på KM Studio - så efter att Oskar slutade på KM anlitade de aldrig henne mer. Det sista Micaela gjorde hos KM Studio var tydligen Biker Mice from Mars i februari 2007, och Hjältehunden från New York släpptes ju i Sverige 2008.

Att Micaela medverkade tyder alltså med stor sannolikhet på att Oskar Skarp var inblandad i dubbningen, mest troligt som regissör och/eller tekniker. Det verkar som att Oskar började jobba hos Dubberman när han slutade på KM, så det mest sannolika är alltså att det var Dubberman som dubbade Hjältehunden från New York. Dubberman var alltså studion som senare bytte namn till BTI Studios och ännu senare till Iyuno Media Group; och som är en av två studior som idag går under namnet Iyuno.

Därmed är det mest troligt kört att kunna få fram dubbcredits till den dubben, om inte Scanbox råkar ha bevarat så pass gamla uppgifter. :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 oktober 2023 kl. 02:09:52Jag frågade KM Studio för någon månad sedan om Hjältehunden från New York, men de säger att de inte hittar något som tyder på att det är de som gjorde den dubben. De tycker också att skådespelarna som anges på omslaget tyder på att det inte var dem.

Micaela Remondi var nämligen ingen etablerad skådespelare, utan KM Studio anlitade henne huvudsakligen för att hon på den tiden var flickvän till Oskar Skarp; som under några års tid var tekniker och regissör på KM Studio - så efter att Oskar slutade på KM anlitade de aldrig henne mer. Det sista Micaela gjorde hos KM Studio var tydligen Biker Mice from Mars i februari 2007, och Hjältehunden från New York släpptes ju i Sverige 2008.

Att Micaela medverkade tyder alltså med stor sannolikhet på att Oskar Skarp var inblandad i dubbningen, mest troligt som regissör och/eller tekniker. Det verkar som att Oskar började jobba hos Dubberman när han slutade på KM, så det mest sannolika är alltså att det var Dubberman som dubbade Hjältehunden från New York. Dubberman var alltså studion som senare bytte namn till BTI Studios och ännu senare till Iyuno Media Group; och som är en av två studior som idag går under namnet Iyuno.

Därmed är det mest troligt kört att kunna få fram dubbcredits till den dubben, om inte Scanbox råkar ha bevarat så pass gamla uppgifter. :(
Kan du fråga om The Invincible Iron Man: och Doctor Strange - 2006 ?

dom tror i alla fall dom kan hjälpa med då båda är gjord av Audio Resort.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 oktober 2023 kl. 02:09:52Jag frågade KM Studio för någon månad sedan om Hjältehunden från New York, men de säger att de inte hittar något som tyder på att det är de som gjorde den dubben. De tycker också att skådespelarna som anges på omslaget tyder på att det inte var dem.

Det var tråkigt att höra.

Men jag får väl acceptera det.

Namn på kartongen kan ju var helt fel som du sa.

gstone

Hur går det med credits till Paw Patrol: Storfilmen ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2023 kl. 09:49:32Hur går det med credits till Paw Patrol: Storfilmen ?
Nu har jag precis fått creditlista till Paw Patrol: Storfilmen, så jag ska försöka orka publicera den innan premiären; d.v.s. senast torsdag kväll. :)

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 oktober 2023 kl. 17:17:33Nu har jag precis fått creditlista till Paw Patrol: Storfilmen, så jag ska försöka orka publicera den innan premiären; d.v.s. senast torsdag kväll. :)
Vilket Studio som dubbar filmen Paw Patrol: Storfilmen?