Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

TonyTonka

Jag vill gärna se creditslistor på följande filmer. :)

Air Bud (1997)
Annie (2014)
Babar: Elefanternas konung (1999)
Barbie Dagbok (2006)
Barbie: Prinsessan och popstjärnan (2012)
Boog & Elliott 2 (2008)
Boog & Elliott 3 (2010)
Boog & Elliott 4 (2014)
Draktränaren 2 (2014)
Dumma mej 3 (2017)
Fira jul med Smurfarna! (2011)
Hacke Hackspett (2017)
Hunden Rover tar semester (1993)
Kangaroo Jack 2 (2004)
Min hund Skip (2001)
Nya äventyr med Pinocchio (1999)
PageMaster (1994)
Pojken med pruttbyxorna (2002)
På rymmen (1995)
Rex och hans vänner (1993)
Rädda Willy 3 (1997)
Smurfarna: Smurfdalens hemlighet (2013)
Space Chimps 2 (2010)
Storkarna (2016)
Stuart Little 3 (2005)
Surfs Up 2 (2016)
Wilburs fantastiska äventyr (2003)
Zookeeper (2011)

Stort tack på förhand. :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

gstone

När kommer Trolls 3 credits läggas upp ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Vilka är rösterna i  Familjen Thunderman   ?

Tintin

Jag önskar creditlista till filmen Ture Sventon - privatdetektiv (1972) (de norska skådespelarna som blev dubbade till svenska). Vissa av de svenska rösterna är ju ganska lätta att känna igen (men inte lyckats lista ut alla).

I Snedtänkt från den 28:e September i år berättar Pelle Berglund att filmerna gick upp samtidigt i Sverige och Norge (och att filmen dubbades även där).

https://sverigesradio.se/avsnitt/om-pelle-berglund

gstone

Jag vill bara påminna om att jag önskar credits till Jessie.

Daniel Hofverberg

Citat från: Tintin skrivet 14 oktober 2023 kl. 22:31:42Jag önskar creditlista till filmen Ture Sventon - privatdetektiv (1972) (de norska skådespelarna som blev dubbade till svenska). Vissa av de svenska rösterna är ju ganska lätta att känna igen (men inte lyckats lista ut alla).

I Snedtänkt från den 28:e September i år berättar Pelle Berglund att filmerna gick upp samtidigt i Sverige och Norge (och att filmen dubbades även där).

https://sverigesradio.se/avsnitt/om-pelle-berglund
Står det inte utsatt något under eftertexterna?

Jag ser att filmen har funnits ute på DVD, men jag har den tyvärr inte i min ägo; och den verkar ju vara utgången numera. Ser inte ut som att den finns på någon streamingtjänst för tillfället heller...

Tintin

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 oktober 2023 kl. 01:27:48Står det inte utsatt något under eftertexterna?

Jag ser att filmen har funnits ute på DVD, men jag har den tyvärr inte i min ägo; och den verkar ju vara utgången numera. Ser inte ut som att den finns på någon streamingtjänst för tillfället heller...

Filmen har inga eftertexter, utan det blir svart bild och sången Jag är blott en man spelas i sin helhet. När de visat filmen på TV har de ofta fadat ut lite tidigare. På DVD finns hela med, men inga eftertexter dyker upp.

Filmen finns upplagd på archive.org. Jag brukar se den med jämna mellanrum och hade tänkt börja skriva på en creditlista. De röster man inte känner igen kanske någon annan här på forumet kan hjälpa till med.

https://archive.org/details/ture-sventon-1972-vhsrip

gstone

Citat från: Tintin skrivet 15 oktober 2023 kl. 05:55:25Filmen har inga eftertexter, utan det blir svart bild och sången Jag är blott en man spelas i sin helhet. När de visat filmen på TV har de ofta fadat ut lite tidigare. På DVD finns hela med, men inga eftertexter dyker upp.
Varför har den inga eftertexter ? ??? ???

Steffan Rudvall

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 oktober 2023 kl. 08:43:43Filmer hade oftast förtexter...
På den tiden alltså  ;)

Ja , jag kom på det efter en stund 😆😅

gstone

Vilka är rösterna i  Mowglis bröder" (Mowgli's Brothers 1976) ?

gstone

Jag skulle vilja ha credits till Morrhårspatrullen.

Den gav ut på DVD i Sverige av scanbox idag.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 16 oktober 2023 kl. 22:38:27Jag skulle vilja ha credits till Morrhårspatrullen.

Den gav ut på DVD i Sverige av scanbox idag.
Jag ska kontakta Scanbox och fråga efter nordiska dubbcredits. :)

Vågar man gissa att även denna är dubbad av Supersonic SPH i Köpenhamn...?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 oktober 2023 kl. 22:54:33Jag ska kontakta Scanbox och fråga efter nordiska dubbcredits. :)

Vågar man gissa att även denna är dubbad av Supersonic SPH i Köpenhamn...?
Håkan Mohede är i alla fall med och kanske även Mikael Roupé.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 oktober 2023 kl. 23:03:11Håkan Mohede är i alla fall med och kanske även Mikael Roupé.
Har du redan sett den ?