Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Julkalendern

Startat av TonyTonka, 1 december 2011 kl. 13:02:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brukar ni se svenska, norska och danska julkalendrar? (En röst per land = 3 röster per person)

SVENSKA: Ja, alla eller de flesta år
13 (50%)
SVENSKA: Nej, sällan eller aldrig
5 (19.2%)
SVENSKA: Ibland, om den verkar sevärd
8 (30.8%)
NORSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (7.7%)
NORSKA: Nej, sällan eller aldrig
10 (38.5%)
NORSKA: Ibland, om den verkar sevärd
6 (23.1%)
NORSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (3.8%)
DANSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (7.7%)
DANSKA: Nej, sällan eller aldrig
10 (38.5%)
DANSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (19.2%)
DANSKA: Bara om de sänds i svensk TV
2 (7.7%)

Antal personer som röstat: 26

Erika

Goda nyheter!

Vi slipper äntligen Julköket i år! :D

https://www.svt.se/kontakt/julkalendern-luckoppningen-och-julkoket

CitatKommer julköket tillbaka?
Nej, inga nya avsnitt av julköket kommer.
Däremot kommer vi visa några gamla favoriter på SVT Play och SVT Barn.

Sabelöga

Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 31 oktober 2023 kl. 17:43:29Goda nyheter!

Vi slipper äntligen Julköket i år! :D

Underbart! Det var ju verkligen inte en sekund för tidigt...

Jag tyckte förvisso att Julköket hade en kul premiss och var roligt i början, men det som i stort sett bara funkade i 2 - 3 avsnitt har ju sen dragits ut in absurdum... :(

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 oktober 2023 kl. 22:07:01Underbart! Det var ju verkligen inte en sekund för tidigt...

Jag tyckte förvisso att Julköket hade en kul premiss och var roligt i början, men det som i stort sett bara funkade i 2 - 3 avsnitt har ju sen dragits ut in absurdum... :(
Det var ju dessutom redan ett gammalt koncept när det infördes som del av lucköppningarna.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 oktober 2023 kl. 22:07:39Det var ju dessutom redan ett gammalt koncept när det infördes som del av lucköppningarna.
Det är mycket möjligt, men jag hade inte sett det innan lucköppningarna.

När började det hela?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 31 oktober 2023 kl. 22:09:07Det är mycket möjligt, men jag hade inte sett det innan lucköppningarna.

När började det hela?
Det började redan 2012/2013 som del av Bolibompa då med Nina Helmqvist och Markus Granseth.

Erika

Klockan 09:00 verkar en trailer på Trolltider - legenden om bergatrollet släppas på SVT Play.

Sabelöga

Citat från: Tintin skrivet  1 november 2023 kl. 08:04:52Panik i tomteverkstan i repris.

https://www.svtplay.se/video/KZmgNr2/panik-i-tomteverkstan/avsnitt-1
Ja tillsammans med

* Mysteriet på Greveholm 2
* Sunes jul
* Tomtemaskinen
* Jul i Kapernaum
* Klasses julkalender

Märkligt att Panik i tomteverkstaden inte nämndes i den listan.
Houba !

Steffan Rudvall

Det var lite oväntat att Snöfall kommer tillbaka på SVT för den var väl frånvarande ett tag...

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 november 2023 kl. 12:37:45Det var lite oväntat att Snöfall kommer tillbaka på SVT för den var väl frånvarande ett tag...
Det var nog ganska länge sedan Snöfall fanns tillgänglig på SVT Play, så det är mycket välkommet om den kommer tillbaka (framgick dock inte när av länken). :)

Vågar vi tro och hoppas att det betyder att SVT kommer att köpa in och dubba Snöfall 2 till nästa jul, som ju blir årets julkalender på norska NRK...? För övrigt hoppas jag att den kommer vara öppen utan geoblockering på NRK TV, som ju de flesta men tyvärr inte alla julkalendrar varit - för jag kommer definitivt att vilja se den på NRK TV, och inte vänta ett helt år på att den kanske kommer till Sverige nästa år...

För övrigt är jag besviken över att SVT inte verkar satsa på någon ny norsk eller dansk julkalender i år - jag hade hoppats på att de skulle ha det goda omdömet att köpa in fjolårets Julehjertets hemmelighed... :(
(Är det bara jag som tycker att det känns som att SVT har tacklat av lite på senare år när det gäller att sända norska och i synnerhet danska julkalendrar...? Särskilt när det gäller danska julkalendrar har väl ingen ny sänts på ganska många år...?)

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 november 2023 kl. 13:35:15För övrigt är jag besviken över att SVT inte verkar satsa på någon ny norsk eller dansk julkalender i år - jag hade hoppats på att de skulle ha det goda omdömet att köpa in fjolårets Julehjertets hemmelighed... :(
(Är det bara jag som tycker att det känns som att SVT har tacklat av lite på senare år när det gäller att sända norska och i synnerhet danska julkalendrar...? Särskilt när det gäller danska julkalendrar har väl ingen ny sänts på ganska många år...?)
Nej, det är inte bara du. Har också tänkt på det väldigt mycket, och tycker det är enormt synd t. ex. Stjärnstoft (Stjernestøv), Theo og den magiske talisman, Julfeber (Julefeber) och Julehjertets hemmelighed inte har sänds/dykt upp på SVT och SVT Play. Är helt övertygad om allihop skulle gå hem här.

Tintin

Tinka och själens spegel
Premiär 1:a december på TV4 Play.

https://press.tv4.se/post/julen-pa-tv4-play

Erika