Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Australisk Animation

Startat av MOA, 30 januari 2023 kl. 17:46:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 november 2023 kl. 22:21:41(ST) skulle kunna tänkas stå för stereo också...
Tänkte inte så långt men jag tror fortfarande att ST står för svensk tal

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet  9 november 2023 kl. 12:31:09Tänkte inte så långt men jag tror fortfarande att ST står för svensk tal
Jag kan kolla upp saken och beställa studiekopia av filmen från TV1000 till bibblan via Svensk Mediedatabas. Jag är som sagt hyfsat säker på att jag såg filmen i textad originalversion, men den kan ju ha sänts i dubbla versioner så vore ju inte fel att få 100% klarhet...

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 november 2023 kl. 13:04:29Jag kan kolla upp saken och beställa studiekopia av filmen från TV1000 till bibblan via Svensk Mediedatabas. Jag är som sagt hyfsat säker på att jag såg filmen i textad originalversion, men den kan ju ha sänts i dubbla versioner så vore ju inte fel att få 100% klarhet...
Trots allt så står det ju bara (ST) på vissa av sändningarna så man undrar ju vad skillnaden är.
Houba !

MOA

Citat från: Sabelöga skrivet  9 november 2023 kl. 13:28:19Trots allt så står det ju bara (ST) på vissa av sändningarna så man undrar ju vad skillnaden är.
Svenskt tal borde de va,jag e säker!

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga skrivet  9 november 2023 kl. 13:28:19Trots allt så står det ju bara (ST) på vissa av sändningarna så man undrar ju vad skillnaden är.
Jo, jag är också lite konfunderad - förhoppningsvis går det att få klarhet i det...

Tittar man i gamla tidningar från tidsperioden är det också möjligt att man kan bli lite klokare.