Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: gstone skrivet 17 november 2023 kl. 14:37:56Jag osäker på om jag har så mycket intresse av en svartvit film från 50-talet som är på franska🫤

Det främst franska biten som dessvärra mig.

Jag trorts allt både det amerikanska och svenska filmer i svartvitt som är från 50-talet😉
Det är en riktigt bra film (och även en av de bästa sagofantasyfilmerna som någonsin gjorts), tycker du ska försöka se den. :) Förhoppningsvis finns den lagligt att streama på någon streamingtjänst, utifall du inte vill köpa filmen på dvd eller blu-ray.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 16 november 2023 kl. 19:02:03Även om han inte är mer än 24 håller jag inte med om det sista: det är olika från fall till fall. Om ena parten är minderårig och den andra är över 20 är det inte försvarbart.

Törnrosa och prins Filip är väl mer acceptabelt sett till åldern, men ändå lite konstigt.

Eftersom Flipp var med på Auroras dopp måste han var åtminstone lite äldre än henne.

Fast är det inte så väldigt många förhållanden att manen är äldre än kvinna ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Erika skrivet 17 november 2023 kl. 14:44:26Det är en riktigt bra film (och även en av de bästa sagofantasyfilmerna som någonsin gjorts), tycker du ska försöka se den. :) Förhoppningsvis finns den lagligt att streama på någon streamingtjänst, utifall du inte vill köpa filmen på dvd eller blu-ray.
Jag har filmen på Blu Ray  :D

gstone

Citat från: Erika skrivet 17 november 2023 kl. 14:44:26Det är en riktigt bra film (och även en av de bästa sagofantasyfilmerna som någonsin gjorts), tycker du ska försöka se den. :) Förhoppningsvis finns den lagligt att streama på någon streamingtjänst, utifall du inte vill köpa filmen på dvd eller blu-ray.
Finns det en engelsk version dubbade ?

Som sagt känner jag inte för att se en film på ett språk jag knappt förstår

Erika

Citat från: gstone skrivet 17 november 2023 kl. 14:53:57Finns det en engelsk version dubbade ?

Har hört lösa rykten (väldigt lösa sådana, bör tilläggas) att det finns, eller har funnits, en engelsk dubbning. Ingen aning om hur pass sant det är.

Annars finns Flickan och odjuret dubbad till bl. a. spanska och tyska. Utöver det är det nog franska + text på ett språk du förstår som gäller.

Anders M Olsson

Citat från: Erika skrivet 17 november 2023 kl. 15:18:11Har hört lösa rykten (väldigt lösa sådana, bör tilläggas) att det finns, eller har funnits, en engelsk dubbning. Ingen aning om hur pass sant det är.
Enligt vissa källor skulle den amerikanska Criterion-utgåvan på DVD ha både franskt och engelskt ljudspår, men det mesta tyder på att det är fel. Den har nog snarare två franska ljudspår, ett i mono och ett i Dolby Digital 5.1.

Citat från: gstone skrivet 17 november 2023 kl. 14:48:53Jag har filmen på Blu Ray  :D
Citat från: gstone skrivet 17 november 2023 kl. 14:53:57Finns det en engelsk version dubbade ?

Vilken Blu-rayutgåva är det du har? Det finns flera, men den som är lättast tillgänglig är nog den brittiska från BFI. Den har franskt ljudspår och undertexter på engelska, och det borde väl duga?

Citat från: gstone skrivet 17 november 2023 kl. 14:37:56Jag osäker på om jag har så mycket intresse av en svartvit film från 50-talet som är på franska🫤
Vilken tur då att filmen inte är från 50-talet, utan från 1946! :)

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 17 november 2023 kl. 16:33:25Vilken Blu-rayutgåva är det du har? Det finns flera, men den som är lättast tillgänglig är nog den brittiska från BFI. Den har franskt ljudspår och undertexter på engelska, och det borde väl duga?
Vilken tur då att filmen inte är från 50-talet, utan från 1946! :)
Jag gillar inte at läsa subtitles ! >:(

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 17 november 2023 kl. 16:33:25Enligt vissa källor skulle den amerikanska Criterion-utgåvan på DVD ha både franskt och engelskt ljudspår, men det mesta tyder på att det är fel. Den har nog snarare två franska ljudspår, ett i mono och ett i Dolby Digital 5.1.
Vilken Blu-rayutgåva är det du har?
Criterion  blu-Ray

gstone

Jag tänker see några fler av Studio Ghibli filmerna med svensk dubbning.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 18 november 2023 kl. 22:06:45Jag tänker see några fler av Studio Ghibli filmerna med svensk dubbning.
Gör gärna det, om de är ens en snudd lika bra som originaldubbningen av Min Granne Totoro så kommer du få det kul.

Och det plus att deras filmer är så vackert animerade.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 18 november 2023 kl. 22:09:49Och det plus att deras filmer är så vackert animerade.
Det är dom :D

Om man gillar den stillen ;)

Har två som jaag planera att se

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 18 november 2023 kl. 22:09:49Gör gärna det, om de är ens en snudd lika bra som originaldubbningen av Min Granne Totoro så kommer du få det kul.

´
Jag gillade verkligen den svenska dubbningen av Pompoko :D

Så mycket så att jag köpte den på DVD ;D ;)

gstone

Jag tycker nog man borde börja straffa folk i Sverige som tar droger med utöver dom som säljer dom.

Att ta droger borde vara ett brott i Sverige.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 19 november 2023 kl. 18:58:14Jag tycker nog man borde börja straffa folk i Sverige som tar droger med utöver dom som säljer dom.

Att ta droger borde vara ett brott i Sverige.
Fast det är väl redan olagligt att ta droger här? Till den grad så att jag själv anser att de som har problem inte söker den hjälp som de behöver.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

Citat från: Lillefot skrivet 19 november 2023 kl. 19:04:55Fast det är väl redan olagligt att ta droger här?
Mamma måste trot fel.

Väldigt bra i fall :D