Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

The Day the Earth Blew Up: A Looney Tunes Movie

Startat av Steffan Rudvall, 1 december 2023 kl. 21:24:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Att filmen varit i produktion har varit känt i ett bra tag nu men vad som skulle hända med den var ovist efter sammanslagningen av Warner & Discovery.

Nu vet vi i alla fall att filmen inte bara kommer släppas utan också att det kommer bli en biofilm.

Det var längesen man kunde gå på bio och se en film animerade i riktigt 2D.

https://m.imdb.com/title/tt15352542/?ref_=ext_shr_lnk

Gustav Jonsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 21:24:16Att filmen varit i produktion har varit känt i ett bra tag nu men vad som skulle hända med den var ovist efter sammanslagningen av Warner & Discovery.

Nu vet vi i alla fall att filmen inte bara kommer släppas utan också att det kommer bli en biofilm.

Visst är det denna som skulle vara en buddy film med Pelle och Daffy?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 december 2023 kl. 21:24:16Att filmen varit i produktion har varit känt i ett bra tag nu men vad som skulle hända med den var ovist efter sammanslagningen av Warner & Discovery.

Den kankse visas på bio i sverige med :D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  1 december 2023 kl. 23:28:12Den kankse visas på bio i sverige med :D
Man undrar ju då vem som blir de svenska rösterna Göran Gillinger och Oscar Harrysson som vanligt eller satsar dem på mer kända personer?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 december 2023 kl. 09:08:36Man undrar ju då vem som blir de svenska rösterna Göran Gillinger och Oscar Harrysson som vanligt eller satsar dem på mer kända personer?
Dem här filmen har ju inga kända personer på engelska utan vanliga VA 

Jag tycker att Göran Gillinger och Oscar Harrysson borde spela rollerna som vanligt.

Båda passar bra enligt mig.

Steffan Rudvall

Här får vi en första förhandstitt... den verkar ha premiär i Tyskland redan första augusti så vi får se när den dyker upp här.

Steffan Rudvall

En andra trailer har släppts fast bara på tyska då det än så länge är det enda landet med en faktisk schemalagd premiär.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2024 kl. 08:34:04En andra trailer har släppts fast bara på tyska då det än så länge är det enda landet med en faktisk schemalagd premiär.

Undrar om den ens kommer på bio någon annanstans än i Tyskland det finns ju inte ens en engelsk trailer

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 juni 2024 kl. 21:48:38Här får vi en första förhandstitt... den verkar ha premiär i Tyskland redan första augusti så vi får se när den dyker upp här.

Den har en svensk release datum på IMDB

Det är ett gott tecken  :)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2024 kl. 09:33:26Den har en svensk release datum på IMDB

Det är ett gott tecken  :)
Men det är också den enda källan och vi vet ju att det har förekommit påhittad information där.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2024 kl. 10:08:46Men det är också den enda källan och vi vet ju att det har förekommit påhittad information där.
IMDb har sina egna hemliga källor  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2024 kl. 11:35:00IMDb har sina egna hemliga källor  ;)
Hur många gånger har du hört om svenska premiärer på filmer som inte ens har haft premiär i USA?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2024 kl. 11:35:00IMDb har sina egna hemliga källor  ;)
IMDb har inga källor alls, utan förlitar sig på att användare skickar in uppdateringar till tjänsten - så inte helt olikt Wikipedia, fast med aningen mer kontroll då själva uppdateringen sker manuellt.

Vi har alltså ingen aning om det är en privatperson som chansat/hittat på ett datum, eller om det är en representant för distributören som har bidragit med ett bekräftat datum - men det förstnämnda känns ju mer sannolikt, då ingen annan källa tycks bekräfta datumet...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2024 kl. 11:44:27Hur många gånger har du hört om svenska premiärer på filmer som inte ens har haft premiär i USA?
Det har faktiskt hänt, men vanligt är det sannerligen inte...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 juli 2024 kl. 12:01:02IMDb har inga källor alls, utan förlitar sig på att användare skickar in uppdateringar till tjänsten - så inte helt olikt Wikipedia, fast med aningen mer kontroll då själva uppdateringen sker manuellt.
Jag har skickat in en del uppdateringar till IMDb, och för de första uppdateringarna jag skickade in tog det några dagar innan de publicerades. Men efter att jag hade skickat in ett tiotal uppdateringar (som förmodligen granskades manuellt) verkar det som jag har blivit "betrodd", för när jag numera skickar in uppdateringar publiceras de praktiskt taget omedelbart.

Lennartsson

Jag tror inte den kommer till Sverige för den distribueras inte av Warner Brothers utan de sålde rättigheterna till något litet lokalbolag i USA