Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Kalle Anka och hans vänner önskar god jul

Startat av Mysan, 7 december 2007 kl. 15:04:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: ph skrivet 30 december 2022 kl. 00:39:10Ingen som spelat in?
Jag har spelat in både SVTs, NRKs och DRs sändningar de flesta andra år, men i år krånglar min digitalbox varför jag inte kunnat spela in någonting den senaste månaden. :(

ph

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 december 2022 kl. 02:15:48Det var mest en referens till Tomten är far till alla barnen, men i och med

Kanske det ligger ett uns av sanning i det ändå?
Läste du ens min kommentar ovan? 

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet 30 december 2022 kl. 02:15:48Det var mest en referens till Tomten är far till alla barnen, men i och med

Kanske det ligger ett uns av sanning i det ändå?
Ja det gör det väl, det har ju varit identiskt sedan 1985 så varför slösa lagring på det? 

Henrik Karlsson

De borde döpa om programmet till Disneys julkavalkad

moviefan

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet  5 december 2023 kl. 11:03:19https://www.msn.com/sv-se/noje/kandisnyheter/d%C3%A5-kan-kalle-anka-f%C3%B6rsvinna-fr%C3%A5n-svt-p%C3%A5-julafton/ar-AA1l192i?ocid=msedgdhp&pc=ACTS&cvid=68f3fd389e3c43768a51b5c36ab176f2&ei=21

Enligt denna artikel kan Kalle Anka försvinna från svt.  :'(
Nyckelordet här är kan. Inga licensavtal varar för evigt, så egentligen kan ingen i världen garantera att någonting ska fortsätta att sändas. Förmodligen är det 99% chans att det fortsätter, men 100% kan det aldrig någonsin bli; oavsett vad det gäller.

Så egentligen skulle de kunna skriva en likadan artikel om precis vartenda program som sänds på någon TV-kanal, men det skulle väl bli jobbigt att läsa 8735 likadana artiklar... ;)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 december 2023 kl. 11:34:16Ta det med en nypa salt, de är klart att SVT måste förhandla med Disney men det betyder ju egentligen bara det.
Rentav en väldigt rejäl nypa salt...

Ärligt talat verkar MSN överlag skriva många nyhetsartiklar på ganska lösa grunder, av mer eller mindre nonsensartad karaktär.

Oscar Isaksson

Det finns väl inget direkt nyhetsvärde i den här typen av artiklar. Uppenbarligen sätter bara såna griller i huvudet på folk här.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  5 december 2023 kl. 11:43:22Det finns väl inget direkt nyhetsvärde i den här typen av artiklar. Uppenbarligen sätter bara såna griller i huvudet på folk här.
Precis, och det finns goda skäl till att lite mer seriösa tidningar (Aftonbladet, Expressen, m.fl.) inte har skrivit liknande; trots att även dem ibland skriver artiklar på relativt lösa grunder.

Måne

Nyhetsartiklar (Aftonbladet, Expresssen och annat) är väll ändå ganska ofta skrivna för att provecera känner jag. :o 
Eller göra saker större än vad dom är, clickbaits osv.

Bästa är att följa exempelvis SVT/radio osv.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 december 2023 kl. 11:42:41Nyckelordet här är kan. Inga licensavtal varar för evigt, så egentligen kan ingen i världen garantera att någonting ska fortsätta att sändas. Förmodligen är det 99% chans att det fortsätter, men 100% kan det aldrig någonsin bli; oavsett vad det gäller.

Så egentligen skulle de kunna skriva en likadan artikel om precis vartenda program som sänds på någon TV-kanal, men det skulle väl bli jobbigt att läsa 8735 likadana artiklar... ;)
Rentav en väldigt rejäl nypa salt...

Ärligt talat verkar MSN överlag skriva många nyhetsartiklar på ganska lösa grunder, av mer eller mindre nonsensartad karaktär.
Jag förstår inte riktigt vad MSN är för tidningstjänst de samlar in artiklar från andra men dessa är alltid orelevanta.

Häromdagen hade dem en ny artikel om John Harrysons bortgång. Texten fick det att låta som att han nyligen gått bort den var bara 15 år försenad.

https://www.msn.com/sv-se/noje/entertainment/john-harryson-somnade-in-omgiven-av-sin-familj-sonen-peters-ord-om-sista-m%C3%B6tet/ar-AA1kFwqM

moviefan

Antar att de kommer att visa klipp från Önskan i år. 

Disneyfantasten

Daniel Hofverberg

Citat från: moviefan skrivet  7 december 2023 kl. 11:03:05Antar att de kommer att visa klipp från Önskan i år.
Ja, att Önskan kommer vara ena Surprise Gift kan vi nog vara 99% säkra på. Det enda som skulle kunna sabotera de planerna är väl om filmen strax innan jul inte hunnit dubbas till något språk i världen som sänder något julprogram, i och med att det ju numera alltid är exakt samma Surprise Gift-segment över hela världen.

Den stora frågan är däremot vilken den andra kommer bli...?

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 december 2023 kl. 13:00:50Ja, att Önskan kommer vara ena Surprise Gift kan vi nog vara 99% säkra på. Det enda som skulle kunna sabotera de planerna är väl om filmen strax innan jul inte hunnit dubbas till något språk i världen som sänder något julprogram, i och med att det ju numera alltid är exakt samma Surprise Gift-segment över hela världen.

Den stora frågan är däremot vilken den andra kommer bli...?
Jag skulle nog gissa att Det Var En Gång En Filmstudio lär vara en sannolik kandidat...