Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Det ena behöver inte utesluta det andra, bara för att någon är bra i en viss roll behöver inte det automatiskt betyda att inte andra personer också är det, allting beror på vilka roller de får, sen är det ju som alltid subjektivt men man har åtminstone orsaker till varför man tycker att personer passar i vissa roller och inte passar i vissa roller.

Ett konkret exempel: jag ÄLSKAR Hans Lindgren, men tycker inte att han var särskilt bra som Kalle Anka, det beror på att han pratade lätt förställt med sin vanliga röst, och Kalle Anka kräver ett alldeles speciellt röstläge.

Måne

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 december 2023 kl. 09:40:28Det ena behöver inte utesluta det andra, bara för att någon är bra i en viss roll behöver inte det automatiskt betyda att inte andra personer också är det, allting beror på vilka roller de får, sen är det ju som alltid subjektivt men man har åtminstone orsaker till varför man tycker att personer passar i vissa roller och inte passar i vissa roller.

Ett konkret exempel: jag ÄLSKAR Hans Lindgren, men tycker inte att han var särskilt bra som Kalle Anka, det beror på att han pratade lätt förställt med sin vanliga röst, och Kalle Anka kräver ett alldeles speciellt röstläge.
Jo självklart! 

men här pratar vi om att "hata" en människa för att den gör en röst till en karaktär :o

Disneyfantasten

Citat från: MoonFace skrivet  6 december 2023 kl. 14:01:05Jo självklart!

men här pratar vi om att "hata" en människa för att den gör en röst till en karaktär :o
Jo, hata är ett starkt ord.

Och så behöver man inte ogilla en person bara för att hen gjort en dålig sak eller fått en roll där hen inte passar.
Som jag förklarade i detta inlägg;

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12233.msg174631#msg174631

Skokaka

När jag var liten så brukade jag tro att Hacke Hackspett var en Looney Tunes karaktär... :-[

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  7 december 2023 kl. 17:41:57När jag var liten så brukade jag tro att Hacke Hackspett var en Looney Tunes karaktär... :-[
Så du såg Hacke som barn? Jag såg bara några kortfilmer när vi hade android sticka i TV:n & då hade jag slutat titta på Barnprogram

Goliat

Citat från: Skokaka skrivet  7 december 2023 kl. 17:41:57När jag var liten så brukade jag tro att Hacke Hackspett var en Looney Tunes karaktär... :-[
Jag har faktiskt för mig att Leon Schlesinger var involverad i Hacke Hackspett, så det är väl kanske inte så konstigt den kunde ha lite samma känsla. :) 

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  7 december 2023 kl. 18:59:40Så du såg Hacke som barn? Jag såg bara några kortfilmer när vi hade android sticka i TV:n & då hade jag slutat titta på Barnprogram
En kortfilm med Hacke var i en VHS som hade Looney Tunes kortfilmer med i den. Dock så var dessa bara textade...

Plus så har Mel Blanc gjort rösterna till både Hacke och Looney Tunes gänget. Och jag var väl också ung när jag fick reda på detta, också...

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet  7 december 2023 kl. 19:13:51En kortfilm med Hacke var i en VHS som hade Looney Tunes kortfilmer med i den. Dock så var dessa bara textade...

Plus så har Mel Blanc gjort rösterna till både Hacke och Looney Tunes gänget. Och jag var väl också ung när jag fick reda på detta, också...
Också för att Hacke är lite galen och brukar lura sina fiender. Han känns faktiskt som en Looney Tunes karaktär.

gstone

Jag var nog lite väl otrevlig om att Ko och Kyckling är bättre än Ed, Edd och Eddy
Det var barnsligt :-[

Även om jag tycker det kan jag ju vara trevlig om det.

Jag ska försöka låta folk gilla vilka serier i framtiden :(

Förlåt :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Skokaka

För er som inte vet så säger jag då i förväg att jag är inte riktigt mycket av en öppen person. Så tänk inte ens tanken, tack. Yeah, yeah.

gstone

Jag tycker nog att Flykten från kycklingfabriken har en bättre svensk dubbning än ettan.

Maginalen är lite mem den är ändå snäppet bättre  😅😄👍

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 december 2023 kl. 17:23:10Jag tycker nog att Flykten från kycklingfabriken har en bättre svensk dubbning än ettan.

Maginalen är lite mem den är ändå snäppet bättre  😅😄👍
Vad är det som gör den bättre? Att den är dubbad i Stockholm av Eurotroll? Till skillnad från den första som väl dubbades i Köpenhamn av Sun Studio...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 december 2023 kl. 17:48:01Vad är det som gör den bättre? Att den är dubbad i Stockholm av Eurotroll? Till skillnad från den första som väl dubbades i Köpenhamn av Sun Studio...
Det kan vara en effekt av det.

gstone

Jag har köpte en del Disney filmer på VHS fast jag hart dom på Blu-Ray och eller DVD :-[

Jag tycket helt enkelt att VHS ser snygga ut och ibland är omslagen fina :)