Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Personliga bekännelser

Startat av Adam, 11 juni 2022 kl. 01:35:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 december 2023 kl. 17:48:01Vad är det som gör den bättre? Att den är dubbad i Stockholm av Eurotroll? Till skillnad från den första som väl dubbades i Köpenhamn av Sun Studio...
Fast Hönsgården är ju dubbad i Stockholm.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 december 2023 kl. 22:05:02Fast Hönsgården är ju dubbad i Stockholm.
Bevis ?
Källa ?

Elin Abelin och Anna-Maria Hallgarn bor/bode väl i Malmö trakterna ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 december 2023 kl. 22:09:50Bevis ?
Källa ?

Elin Abelin och Anna-Maria Hallgarn bor/bode väl i Malmö trakterna ?
Fast Sun Studios Stockholms-Filip öppnade 1999 och den filmen kom 2000 och dessutom så anlitade man Sharon Dyall, Kjell Bergqvist, Björn Granath, Susanne Barklund, Jennie Jahns, Lars Dejert, Lasse Brandeby och Adam Fietz, alla dessa är ju ändå bosatta i Stockholm...?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 december 2023 kl. 22:05:02Fast Hönsgården är ju dubbad i Stockholm.
Visst filialen fanns men den är så pass tidig så att den nog är en samproduktion mellan Stockholm och Köpenhamn.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 december 2023 kl. 22:11:42Sharon Dyall, Kjell Bergqvist, Björn Granath, Susanne Barklund, Jennie Jahns, Lars Dejert, Lasse Brandeby och Adam Fietz, alla dessa är ju ändå bosatta i Stockholm...?
Fast har något faktiskt text bevis från Sun Studio ? ???

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 december 2023 kl. 22:12:07Visst filialen fanns men den är så pass tidig så att den nog är en samproduktion mellan Stockholm och Köpenhamn.
Det stämmer snarare in på Antz, Toy Story 2, Järnjätten och Stuart Little eftersom dessa dubbades 1999, eller fortsatte de efter det? (isåfallskulle det också vara samma sak med bl.a. Legenden om Tarzan, m.fl.)

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 december 2023 kl. 22:15:00Fast har något faktiskt text bevis från Sun Studio ? ???
Tidsperioden såklart, jag sa ju att den öppnade 1999, det omnämner Mikael Roupé själv i intervjuer med Gott Snack samt en till kanal vad den nu hette.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 december 2023 kl. 22:16:57Tidsperioden såklart, jag sa ju att den öppnade 1999, det omnämner Mikael Roupé själv i intervjuer med Gott Snack samt en till kanal vad den nu hette.
Som sagt det var en övergångsperiod där vissa saker dubbades i Köpenhamn flera år efter att Stockholms filialen kom igång.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 december 2023 kl. 22:30:17Som sagt det var en övergångsperiod där vissa saker dubbades i Köpenhamn flera år efter att Stockholms filialen kom igång.
Du tänker på Stefan Frelander när han dubbade Scooby-Doo, Legenden om Tarzan där Håkan Mohede medverkade, Madagaskar-datorspelet där Thomas Engelbrektson, Lena Ericsson, Håkan Mohede och Kenneth Milddoff medverkade, Rudolf Med Den Röda Mulen 2 där Olle Markenros, Thomas Engelbrektson och Stefan Frelander medverkade, Bland Älvor och Troll där Olli Markenros medverkade?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 december 2023 kl. 22:35:07Du tänker på Stefan Frelander när han dubbade Scooby-Doo, Legenden om Tarzan där Håkan Mohede medverkade, Madagaskar-datorspelet där Thomas Engelbrektson, Lena Ericsson, Håkan Mohede och Kenneth Milddoff medverkade, Rudolf Med Den Röda Mulen 2 där Olle Markenros, Thomas Engelbrektson och Stefan Frelander medverkade, Bland Älvor och Troll där Olli Markenros medverkade?
Bland annat, men de dubbade även filmer helt i Köpenhamn och fortsatte på tv-serier de redan hade börjat dubba som Ed, Edd & Eddy.

När jag säger filmer så tänker jag väl främst på Scooby-Doo spelfilmen men också en låg budget film vid namn Den magiska julnatten (2004).

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 december 2023 kl. 22:39:53Bland annat, men de dubbade även filmer helt i Köpenhamn och fortsatte på tv-serier de redan hade börjat dubba som Ed, Edd & Eddy.

När jag säger filmer så tänker jag väl främst på Scooby-Doo spelfilmen men också en låg budget film vid namn Den magiska julnatten (2004).
Jag kollade upp Den magiska julnatten (2004).

God vad animationen är dålig ;D

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 16 december 2023 kl. 23:09:03Jag kollade upp Den magiska julnatten (2004).

God vad animationen är dålig ;D
Lågbudget är den men det låter i alla fall bättre än det ser ut i alla fall i den svenska dubbningen.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 december 2023 kl. 23:20:20Lågbudget är den men det låter i alla fall bättre än det ser ut i alla fall i den svenska dubbningen.
Vilka är dom svenska rösterna ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 16 december 2023 kl. 23:24:02Vilka är dom svenska rösterna ?
Jag har inte sett filmen utan upptäckte att den fanns genom en MonteFjanton video. Men filmen är från 2004 och av det man får höra i deras video verkar det ut och sluta nu den gamla Sun Studio Köpenhamns ensamnen.

Disneyfantasten

Jag måste medge en sak;

Nuförtiden är jag mer positivt inställd på Christine Meltzer och David Hellenius, speciellt då Christine var väldigt bra i Roland Dahl's Häxorna även om filmen inte var någon höjdare.