Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Här är credits till LEGO Star Wars: The Empire Strikes Out ,Daniel

Du kanske vill lägga ut dom
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Varför har ni inte credits till filmen Biet Maya trots att filmen har en svensk bildversion på dvd med massa info om dubbningen i eftertexterna ?

gstone

Går det att få credits till tv serien  Sagoberättaren ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 december 2023 kl. 21:19:30Varför har ni inte credits till filmen Biet Maya trots att filmen har en svensk bildversion på dvd med massa info om dubbningen i eftertexterna ?
Av den enkla anledningen att jag inte har filmen på DVD, och aldrig fick svar från distributören. Men har du DVD:n får du gärna posta skärmdumpar med all relevant information, så kan jag publicera det. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 december 2023 kl. 21:55:37Av den enkla anledningen att jag inte har filmen på DVD, och aldrig fick svar från distributören. Men har du DVD:n får du gärna posta skärmdumpar med all relevant information, så kan jag publicera det. :)
Filmen har en väldigt utförlig svensk bild version :D

gstone

Vilka är rösterna i serien Penn Zero: Hjälte på deltid ?

gstone

Vilka är rösterna i Ninjago: Masters of Spinjitzu och  Legends of Chima på svenska ?

gstone

Går det att få svenska credits till Viljas äventyr  ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 december 2023 kl. 22:57:59Går det att få svenska credits till Viljas äventyr ?
Jag har mailat till Noble Entertainment ett par gånger i samband med premiären, men fick tyvärr aldrig något svar. :(

Efter jul- och nyårshelgerna ska jag göra ett nytt försök att maila till distributören, och hoppas att jag har mer tur den här gången...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 december 2023 kl. 02:32:08Jag har mailat till Noble Entertainment ett par gånger i samband med premiären, men fick tyvärr aldrig något svar. :(

Efter jul- och nyårshelgerna ska jag göra ett nytt försök att maila till distributören, och hoppas att jag har mer tur den här gången...
Förresten såg du att jag bidragit med credits ?

gstone

Går det att få credits till Monchhichi (2017) ?

Jag tror det var SVT som visade den i Sverige.

Eurotroll gjorde troligen dubbningen ;)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 december 2023 kl. 18:58:54Går det att få credits till Monchhichi (2017) ?

Jag tror det var SVT som visade den i Sverige.

Eurotroll gjorde troligen dubbningen ;)
Är det inte samma som den här serien...?
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/monchhichi/

Finns det flera serier med samma titel...?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 december 2023 kl. 01:41:51Är det inte samma som den här serien...?
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/monchhichi/

Finns det flera serier med samma titel...?
Förlåt 😥 

jag såg inte det😳

Är du sur ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 december 2023 kl. 10:16:27Förlåt 😥

jag såg inte det😳

Är du sur ?
Nej, inte alls - jag var bara inte säker på om det finns mer än en serie med samma titel eller inte...

Nu när jag sökt lite mer hittar jag en japansk TV-serie från 1980, en amerikansk serie av Hanna-Barbera från 1983 och en fransk serie från 2017; som samtliga bygger på de japanska leksakerna Monchhichi. På rak arm hittar jag inget som tyder på att de två förstnämnda serierna någonsin kom till Sverige...?

Det verkar dock inte som att SVT eller någon annan kanal har sänt 2017 års serie, åtminstone att döma av Svensk Mediedatabas och KBs tidningstjänst. Däremot har den kommit ut på DVD (fyra volymer distribuerade av SF Studios) och fanns fram tills nyligen på Viaplay; men verkar tyvärr ha försvunnit därifrån under de senaste veckorna. :(

Jag är lite osäker hur många avsnitt som finns av 2017 års serie, då det förekommer olika uppgifter på nätet, men på DVD verkar i alla fall 44 avsnitt ha släppts i Sverige/Norge/Danmark. Jag gissar att det var samma avsnitt på Viaplay, men det kommer jag tyvärr inte ihåg.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 december 2023 kl. 23:45:13Nej, inte alls - jag var bara inte säker på om det finns mer än en serie med samma titel eller inte...

Nu när jag sökt lite mer hittar jag en japansk TV-serie från 1980, en amerikansk serie av Hanna-Barbera från 1983 och en fransk serie från 2017; som samtliga bygger på de japanska leksakerna Monchhichi. På rak arm hittar jag inget som tyder på att de två förstnämnda serierna någonsin kom till Sverige...?

Det verkar dock inte som att SVT eller någon annan kanal har sänt 2017 års serie, åtminstone att döma av Svensk Mediedatabas och KBs tidningstjänst. Däremot har den kommit ut på DVD (fyra volymer distribuerade av SF Studios) och fanns fram tills nyligen på Viaplay; men verkar tyvärr ha försvunnit därifrån under de senaste veckorna. :(

Jag är lite osäker hur många avsnitt som finns av 2017 års serie, då det förekommer olika uppgifter på nätet, men på DVD verkar i alla fall 44 avsnitt ha släppts i Sverige/Norge/Danmark. Jag gissar att det var samma avsnitt på Viaplay, men det kommer jag tyvärr inte ihåg.
Jag har en av DVDnerna.