Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Sarah Dawn Finer:
Fnatte 

Hanna Hedlund:
Gabi (Förresten, Miguels Mamma heter Luisa.) 

Lina Hedlund:
Rosita från Sing 

Emma Lewin Sundberg:
Lola Kanin 

Adam Giertz:
P.J. 

Elin Klinga:
Perdita 

Kristian Ståhlgren:
Slem Galla 

Jens Hultén:
Lill-P 

Livia Millhagen:
Ming Lee 

Mikael Regenholz: 
Bambi (Vuxen)

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  3 januari 2024 kl. 23:09:43Sarah Dawn Finer:
Fnatte

Hanna Hedlund:
Gabi (Förresten, Miguels Mamma heter Luisa.)

Lina Hedlund:
Rosita från Sing

Emma Lewin Sundberg:
Lola Kanin

Adam Giertz:
P.J.

Elin Klinga:
Perdita

Kristian Ståhlgren:
Slem Galla

Jens Hultén:
Lill-P

Livia Millhagen:
Ming Lee

Mikael Regenholz:
Bambi (Vuxen)
Okej, det enda jag vet här är Rosita, då hon görs av systern Hanna Hedlund, precis som jag påpekade "några av Hanna Hedlunds roller)

Så då undrar jag: hur kom du på resten?

(jag tänkte först Luisa men blev osäker då jag mindes att någon i filmen hette så men minns inte vilken, vet dock att Luisa också är en av Mirabel Madrigals systrar, det är den superstarka systern)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  3 januari 2024 kl. 23:12:19Povel Ramel
Zazu
Rätta mig o: jag har fel, men jag har för mig jag hade med honom i ett inlägg, det är nog för att Zazu sjunger en av hans låtar i filmen.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2024 kl. 23:14:07Rätta mig o: jag har fel, men jag har för mig jag hade med honom i ett inlägg, det är nog för att Zazu sjunger en av hans låtar i filmen.
Det kanske du har haft, men jag tänkte på det nyligen när jag såg Cabaret Canalhumorn på SVT Play.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2024 kl. 23:13:25Okej, det enda jag vet här är Rosita, då hon görs av systern Hanna Hedlund, precis som jag påpekade "några av Hanna Hedlunds roller)

Så då undrar jag: hur kom du på resten?

(jag tänkte först Luisa men blev osäker då jag mindes att någon i filmen hette så men minns inte vilken, vet dock att Luisa också är en av Mirabel Madrigals systrar, det är den superstarka systern)
Jag vet, kanske det är fusk? Men det är dels på grund utav det samt att både Rosita och Susan Murphy/Enormica spelas utav Reese Witherspoon.

(Och såklart, att de delar samma namn kan ju förmodligen göra en lite förvirrad.)

Men angående resten...

Sarah Dawn Finer som Fnatte: Det kanske är konstigt att jag har bara med EN utav Knattarna. Men i hela fall, jag tänkte på i Quack Pack där de är tonåringar, plus så har de olika röster just där... Jag tänkte på att han spelades utav Pamela Adlon där, som också spelade Vidia.

Hanna Hedlund som Gabi: Eftersom både hon och Rosetta spelades utav Kristin Chenoweth.

Emma Lewin Sundberg som Lola Kanin: Eftersom i The Looney Tunes Show så spelades hon utav Kristen Wiig, som också spelade Flåbusa Torsson.

Adam Giertz som P.J.: Eftersom han spelades utav Rob Paulsen, som också spelade Bobble.

Elin Klinga som Perdita: Eftersom du hade Blå Fen som ett förslag, och båda dubbades utav Jasmine Wigartz.

Kristian Ståhlgren som Slem Galla: Eftersom båda han och Rymdisarna från Toy Story spelades utav Jeff Pidgeon.

Jens Hultén som Lill-P: Eftersom både han och Ensamma gamen spelades utav Will Arnett.

Livia Millhagen som Ming Lee: Eftersom både hon och Hövding Virana spelades utav Sandra Oh.

Och Mikael Regenholz som Vuxna Bambi: Eftersom både han och Lufsen dubbades utav Pontus Gustafsson. (I spelfilmen så dubbades Lufsen utav Mikael.)

Disneyfantasten

Sam Molavi hade passat till följande karaktärer;

- Toulouse = Aristocats (om 2an hade släppts ca 2007-2008)

- Jack Frost = De Fem Legenderna

- Tadashi Hamada = Big Hero 6

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Daniel Melén hade passat till följande karaktärer;

- Berlioz = Aristocats (om 2an hade släppts ca 2007-2008)

- Hiro Hamada = Big Hero 6

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Hjördis Pettersson hade passat till följande karaktärer;

- Madame Mim = Svärdet i Stenen

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Birgitta Valberg hade passat till följande karaktärer;

- Drottningen = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Catty = Dumbo

- Lucy = De 101 Dalmatinerna

- Amelia = Aristocats

- Lady Kluck = Robin Hood

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Vincent Werner hade passat till följande karaktärer;

- Stampe = Bambi (om karaktären hade medverkat i något sammanhang 2010)

(detta är tyvärr det enda jag direkt kommer på eftersom han ofta fått göra barn och jag därför förknippar honom mest som barnskådespelare, det är dock möjligt att han även hade passat som flera barnkaraktärer, i övrigt är jag nyfiken på vem han spelar i Det Var En Gång En Filmstudio eftersom han är vuxen nu)

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Sussie Eriksson hade passat till följande karaktärer;

- Shenzi = Lejonkungen

- Bläckis = Toy Story 3

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Olle Persson hade passat till följande karaktärer;

- Prins Florians sångröst = Snövit och De Sju Dvärgarna

- Prins Filips sångröst = Törnrosa

Några fler förslag?

Disneyfantasten