Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hoppastråden

Startat av Skokaka, 18 maj 2023 kl. 21:23:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag hoppas jag kan köpa  Charlie och den Gyllene Masken på Cdon snart📀
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Jag hoppas verkligen att filmen Tigerns lärling  släppes i Sverige och får en svensk dubbning.

gstone

Jag hoppas verkligen den kommande Avatar: The Last Airbender har lika bra svenska credits på Netflix som  Cowboy Bebop !

gstone

Hoppas man kan köpa Charlie och den Gyllene Masken  på DVD på Cdon eller Ginza snart !

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 december 2023 kl. 22:15:16Jo, jag menade fåglar men skrev fel i hastigheten och märkte det först nu.

I Zootropolis-teasern så säger speakerrösten "i Zootropolis värld har människor aldrig existerat".

Och jo, jag tycker säldjur kan passa in i Zootropolis, det är visserligen sant att de också är havsdjur, men till skillnad från valar så kan de vara på land. (sirendjur kan förresten inte heller vara på land, så liksom valar känns de malplacerade i denna värld)

Jo, jag hade glömt att Stjärnan också är icke-binär.
Jo förresten, jag tror att Splat i En Annorlunda Värld också är icke-binär då det aldrig framgår i filmen vilket kön den är.

gstone

Hoppas Daniel kan få credits till Charlie och den Gyllene Masken.

gstone

Jag hoppas verkligen filmen The Tiger's Apprentice kommer släppas i Sverige !

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 december 2023 kl. 23:23:03Jag har tänkt på att i nästa år (vilket är snart) så kommer Insidan Ut 2, Zootropolis 2 och Toy Story 5 att komma. Så... Det finns saker som jag antingen hoppas på eller inte hoppas på att hända i dessa Disney/Pixar uppföljarna...

Insidan Ut 2:

Jag hoppades på att: Avsky och Rädsla återvänder och att nya känslor kommer att vara med. Och dessa visade sig att vara så. Samt att sexualitet är med i filmen, detta händer, också. :D

Vad jag hoppas kommer att hända:

*Alla känslorna har en stor roll i filmen. (Eftersom i förra filmen så var Avsky, Ilska och Rädsla kvar i hjärnan, och jag tycker att alla fem borde vara i äventyret tillsammans.)
*Robert Gustafsson dubbar Rädsla. Detta är på grund av att Tony Hale kommer att göra rollen, och Robert dubbade Tony som Gaffe från Toy Story 4.
*Pronomen hos kön. Som han/hon/dom. När Ångest sa "vi" så trodde jag att det var ett pronomen, men jag blev visst misstagen...
*På tal om detta, de borde ha icke-binära karaktärer med, enligt mig...
*En riktig skurk är med. Då den första filmen hade inte det, direkt...

Vad jag hoppades på att inte hända, men det blev så i hela fall: Jenny blir äldre.

Vad jag hoppas INTE kommer att hända:

*Att det blir för "modernt och trendigt" vilket är inte helt hemskt, men jag skulle föredra om det blev mer... Normalt?...
*Romantik mellan karaktärerna. (Ja, särskilt Ilska och Vemod... :-\)
*Flanderisering.

Zootropolis 2:

*Däggdjur som inte var med i förra filmen är med. Till exempel primater och fladdermöss. Samt så kan däggdjur i havet som till exempel valar, delfiner och sälar ha deras egna värld under vatten.
*Världar med andra djurgrupper som fåglar, fiskar, reptiler, insekter, osv. existerar. Det hade varit något eftersom i den första filmen så är det bara däggdjur.
*Det är möjligt för två olika djur att bli ihop och förmodligen till och med att para sig.
*Vi lär oss mer om Nicks backstory.

*Världsliga grejer som till exempel "viruset" och "kriget" refereras i filmen. Det är bättre att ta en paus från verkligheten och bara kolla på liv i fiktion...

Vad jag KANSKE hoppas på:

*Nick har huvudrollen den här gången.
*Nick och Judy blir till ett par.
*Delar från den förra planerade storyn kommer att vara med.
*Bortklippta karaktärer kommer att vara med.
*Eftersom hunddjur och kattdjur men inte tama hundar och katter var med så kanske de kunde vara med på något sätt...

Toy Story 5:

*Woody och Buzz träffar varandra igen på något sätt.
*Nya leksaker.
*Mr. Potato Head får en ny röst. (I den förra filmen så har Don Rickles redan gått bort, det är därför han inte talade så mycket här... Det var bara arkivljud. Hoppas då att han får en ny  röst så att han inte bara är "där" utan anledning.)
*Franchisen slutar här, då jag tyckte att den tredje och fjärde filmen såg redan ut som bra slut. Så jag tycker verkligen att de borde göra ett bättre slut för denna.

*Woody och Buzz träffar inte varandra alls eller någon av dom är inte ens med i filmen...

Vad jag KANSKE hoppas på:

*Leksaker från de förra filmerna återvänder.

Nåja, allt kan ju inte hända...
Dock är det bara 13 år, så 1 år äldre jämfört med första filmen.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2024 kl. 18:29:49Dock är det bara 13 år, så 1 år äldre jämfört med första filmen.
Ja, det är väl i hela fall bra. Har hört att hon även är bisexuell här. 

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 21 januari 2024 kl. 22:11:42Ja, det är väl i hela fall bra. Har hört att hon även är bisexuell här.
Bisexuell, det ordet minns jag att jag hört förut men har tyvärr glömt vad det betyder...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 januari 2024 kl. 22:14:35Bisexuell, det ordet minns jag att jag hört förut men har tyvärr glömt vad det betyder...
Att man är intresserad av både killar och tjejer.

gstone

Jag hoppas att Walt Disney Animation Studios som kommer i november kommer ha röstskådespelare i sig.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 februari 2024 kl. 20:13:41Jag hoppas att Walt Disney Animation Studios som kommer i november kommer ha röstskådespelare i sig.
Ärligt talat skulle jag bli väldigt förvånad om så inte var fallet...

gstone

Hoppas Daniel kan få en rollistan till den svenska dubbningen av Rallygänget 🙏

Lillefot

Kom på en sak till, jag hoppas och skulle gärna vilja se att Snövit och de sju dvärgarna får en 4K Bluray-utgåva i Norden. I tider där fysiska medier sjunker i försäljning lär det inte hända, men jag skulle gärna sätta den i hyllan.

Självklart går det att importera den amerikanska utgåvan, men då får du inte med någon av de nordiska dubbningarna vilket är en dealbreaker för mig.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.