Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röstlistor till filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 18 februari 2022 kl. 18:11:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  6 februari 2024 kl. 13:35:46Förtydligande; uppgifter som rör ens person är mycket mer än enbart personnumret.
Jo men med personnumret kan man få fler uppgifter om personen.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

Jag undrar väldigt mycket vilka dom svenska rösterna i VHS filmen Brisby och Nimhs hemlighet 2: Timmys färd till Nimh ?

Hör någon?

Jag vet redan att Martin som ond är Andreas Nilsson och Louise Reader kom tydligen tillbaka som Fru Brisby

Men vilka är rasten av rösterna 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  6 februari 2024 kl. 20:55:10Jag undrar väldigt mycket vilka dom svenska rösterna i VHS filmen Brisby och Nimhs hemlighet 2: Timmys färd till Nimh ?

Hör någon?

Jag vet redan att Martin som ond är Andreas Nilsson och Louise Reader kom tydligen tillbaka som Fru Brisby

Men vilka är rasten av rösterna
Och vilket dubbningsbolag har ansvarat för dubbningen?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 februari 2024 kl. 21:00:26Och vilket dubbningsbolag har ansvarat för dubbningen?
Skulle jag gissa så är det väl Sun Studio eftersom att den väl ändå är distribuerad av Warner Brothers. 

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 februari 2024 kl. 21:04:03Skulle jag gissa så är det väl Sun Studio eftersom att den väl ändå är distribuerad av Warner Brothers.
Fast det skulle mycket väl kunna vara Eurotroll alternativt Pangljud. (är osäker på om Mediadubb International och Videobolaget fortfarande var aktiva på den tiden)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 februari 2024 kl. 21:08:13Fast det skulle mycket väl kunna vara Eurotroll alternativt Pangljud. (är osäker på om Mediadubb International och Videobolaget fortfarande var aktiva på den tiden)
Jag tror nog snarare på att det är en tidig dubbning från Sun Studio Stockholms filial eller möjligtvis ett samarbete mellan Köpenhamn och Stockholm som var vanligt i början.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 februari 2024 kl. 21:10:13Jag tror nog snarare på att det är en tidig dubbning från Sun Studio Stockholms filial eller möjligtvis ett samarbete mellan Köpenhamn och Stockholm som var vanligt i början.
Jag vill verkligen veta vilka rösterna är i alla fall ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 februari 2024 kl. 21:53:59Jag vill verkligen veta vilka rösterna är i alla fall ?
Det enda jag vet är att Andreas Nilsson spelar Martin och det verkar som att Åke Lindström represerar sin roll som Herr Gammelmus.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 februari 2024 kl. 22:04:40Det enda jag vet är att Andreas Nilsson spelar Martin och det verkar som att Åke Lindström represerar sin roll som Herr Gammelmus.
Jag undrar över en särskild karaktärer :)

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 februari 2024 kl. 22:07:57Dubbade han så sent ? :o
Jag trodde inte det men uppenbarligen gjorde han det eftersom att det är hans röst.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 februari 2024 kl. 22:08:36Jag trodde inte det men uppenbarligen gjorde han det eftersom att det är hans röst.
Har du sett filmen på svenska ?

gstone

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  6 februari 2024 kl. 22:10:57Kan jag säga vilken karaktär ?
Det kan du väl, men jag är inte säker på att vi kan besvara dig.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 februari 2024 kl. 22:04:40Åke Lindström represerar sin roll som Herr Gammelmus.
Varför inte Hans  Lindgren ?