Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Skulle du inte lägga up crdits till Morrhårspatrullen och jakten på konstgnagarna  ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: gstone skrivet  2 februari 2024 kl. 12:12:04Skulle du inte lägga up crdits till Morrhårspatrullen och jakten på konstgnagarna  ? ???
??

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 februari 2024 kl. 12:12:04Skulle du inte lägga up crdits till Morrhårspatrullen och jakten på konstgnagarna  ? ???
Ja, men tyvärr blev det för sent och för stressigt förra torsdagen; så jag hann tyvärr inte med den. Så det får lov att vänta tills Göteborgs filmfestival är över; så troligtvis på måndag eller tisdag.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 februari 2024 kl. 02:34:45Ja, men tyvärr blev det för sent och för stressigt förra torsdagen; så jag hann tyvärr inte med den. Så det får lov att vänta tills Göteborgs filmfestival är över; så troligtvis på måndag eller tisdag.
Okej 👍 ☺️

gstone

Jag önskar credits till den nya Netflix serien och medföljande filmen Dee och vänner i Oz.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 februari 2024 kl. 18:07:38Jag önskar credits till den nya Netflix serien och medföljande filmen Dee och vänner i Oz.
Jag har börjat skriva av de utsatta dubbcreditsen nu, men det är olika skådespelare angivna för varje avsnitt så det kommer ta ett tag att gå igenom alla.

Dubben är gjord av Eurotroll, och är nog den första Netflix-dubben jag sett med en separat sångregissör mot dialogregissör.

Trevligt förresten att Joanné Nugas medverkar i dubbningen. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 februari 2024 kl. 14:21:55Jag har börjat skriva av de utsatta dubbcreditsen nu, men det är olika skådespelare angivna för varje avsnitt så det kommer ta ett tag att gå igenom alla.

Dubben är gjord av Eurotroll, och är nog den första Netflix-dubben jag sett med en separat sångregissör mot dialogregissör.

Trevligt förresten att Joanné Nugas medverkar i dubbningen. :)
Jag har sett pilot filmen.

gstone

När jag ser Rallygänget ska jag försöka fora credits , så att Daniel kan lägga ut dom :) ;)

Lennartsson

@Daniel Hofverberg Har du någon gång försökt att få fram creditlista till Arthur? Alla säsonger är dubbade av Eurotroll kan man kanske kontakta dem och fråga? Jag har läst i andra trådar att det inte har digitala arkiv så långt tillbaka men den senaste säsongen som dubbades är från 2006 så kanske finns en chans?

Daniel Hofverberg

Citat från: Lennartsson skrivet  7 februari 2024 kl. 22:22:44@Daniel Hofverberg Har du någon gång försökt att få fram creditlista till Arthur? Alla säsonger är dubbade av Eurotroll kan man kanske kontakta dem och fråga? Jag har läst i andra trådar att det inte har digitala arkiv så långt tillbaka men den senaste säsongen som dubbades är från 2006 så kanske finns en chans?
Det beror på när dubbningen gjordes. De äldsta jag har stött på som har funnits tillgängligt digitalt hos Eurotroll har varit från runt 2005 - 2006, men visst kan det vara värt ett försök.
(Annars verkar Plint/KM Studio ha bättre ordning, där lite äldre produktioner än så finns tillgänglig i en sökbar databas)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 februari 2024 kl. 22:35:17Det beror på när dubbningen gjordes. De äldsta jag har stött på som har funnits tillgängligt digitalt hos Eurotroll har varit från runt 2005 - 2006, men visst kan det vara värt ett försök.
(Annars verkar Plint/KM Studio ha bättre ordning, där lite äldre produktioner än så finns tillgänglig i en sökbar databas)
Om deras digitala arkiv börjar någon gång runt 2006 finns det ju i alla fall en liten chans att de har bevarat information om säsong 10 av Arthur. Jag vet inte när den är dubbad själva säsongen är dock från 2006 men kan ha dubbats senare.

gstone

Kan du få credits till Knuckles när den kommer ut i slutet på April ?

gstone

Jag önskar credits till den animerad filmen Under bryggan( Under the Boardwalk)när den kommer ut första Mars.

Om filmen är dubbade.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 februari 2024 kl. 15:24:37Kan du få credits till Knuckles när den kommer ut i slutet på April ?

Om det gäller Paramount+ i USA, så antar jag att det innebär SkyShowtime i Norden...?

I så fall ser det inte ljust ut, för än så länge har jag inte fått svar på en enda av mina förfrågningar om dubbcredits av SkyShowtime. En enda gång fick jag svar av Paramount+, innan den tjänsten lades ned, men jag vet inte om personen som svarade då är inblandad i SkyShowtime eller inte... :(

Jag ska självklart göra ett tappert försök, men jag skulle ljuga om jag sa att jag trodde att det var enkelt att få tag i dubbcredits...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2024 kl. 02:04:54Om det gäller Paramount+ i USA, så antar jag att det innebär SkyShowtime i Norden...?

I så fall ser det inte ljust ut, för än så länge har jag inte fått svar på en enda av mina förfrågningar om dubbcredits av SkyShowtime. En enda gång fick jag svar av Paramount+, innan den tjänsten lades ned, men jag vet inte om personen som svarade då är inblandad i SkyShowtime eller inte... :(

Jag ska självklart göra ett tappert försök, men jag skulle ljuga om jag sa att jag trodde att det var enkelt att få tag i dubbcredits...
FUCK 🤬❗️