Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Varför ska Hans Lindgren alltid spela en mus?

Startat av Elios, 23 oktober 2021 kl. 21:02:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 oktober 2021 kl. 04:11:58
Här kommer ljudklipp på Musse Pigg från Plutos bättre jag (som den hette på bio), eller Pluto räcker en hjälpande tass som den hette på 16 mm (d.v.s. Lend a Paw, som originaltiteln är). Jag tycker fortfarande att det finns vissa drag i rösten som påminner om Hans Lindgren, även fast jag inte alls känner mig helt säker - är det han, så har han i så fall förställt rösten ganska påtagligt. Vem det än är tycker jag i alla fall att vederbörande gör en ganska bra insats, så det är långt ifrån Hans Lindgrens "minnesvärda" insats som Kalle Anka (som ju finns ute på Disney+ för allmän beskådan)...

Nu är jag visserligen extremt sen på bollen, men även jag är överraskad. Hans Lindgren gör onekligen en bra insats. :D

Är det bara jag som tycker att insatsen påminner en del om Sven-Erik Vikström?
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet  1 januari 2022 kl. 03:06:42
Nu är jag visserligen extremt sen på bollen, men även jag är överraskad. Hans Lindgren gör onekligen en bra insats. :D

Är det bara jag som tycker att insatsen påminner en del om Sven-Erik Vikström?
Lite kanske, men Sven-Erik Vikström är enligt mig lite bättre men Hans Lindgren är som jag tidigare uttryckt överraskande bra.

Will Siv

- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 10 februari 2024 kl. 19:17:54Hans Musse röst påminner lite om Jörgen Lantz
Jag lyssnade nu om det, och jag håller med. Är det verkligen säkert att det är Hans Lindgren, då? ??? 

I så fall, Jörgen kunde vara en bra Musse och Hans kunde vara en bra Nasse.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 10 februari 2024 kl. 19:42:00Jag lyssnade nu om det, och jag håller med. Är det verkligen säkert att det är Hans Lindgren, då? ???

I så fall, Jörgen kunde vara en bra Musse och Hans kunde vara en bra Nasse.
Är inte säker om Jörgen var aktiv redan 1971.
- what.

Lennartsson

Citat från: Will Siv skrivet 10 februari 2024 kl. 21:35:42Är inte säker om Jörgen var aktiv redan 1971.
Det var han, och lite likhet finns det väl men det är helt klart Hans Lindgren i alla fall i mina öron.