Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Varför ska Hans Lindgren alltid spela en mus?

Startat av Elios, 23 oktober 2021 kl. 21:02:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 oktober 2021 kl. 04:11:58
Här kommer ljudklipp på Musse Pigg från Plutos bättre jag (som den hette på bio), eller Pluto räcker en hjälpande tass som den hette på 16 mm (d.v.s. Lend a Paw, som originaltiteln är). Jag tycker fortfarande att det finns vissa drag i rösten som påminner om Hans Lindgren, även fast jag inte alls känner mig helt säker - är det han, så har han i så fall förställt rösten ganska påtagligt. Vem det än är tycker jag i alla fall att vederbörande gör en ganska bra insats, så det är långt ifrån Hans Lindgrens "minnesvärda" insats som Kalle Anka (som ju finns ute på Disney+ för allmän beskådan)...

Nu är jag visserligen extremt sen på bollen, men även jag är överraskad. Hans Lindgren gör onekligen en bra insats. :D

Är det bara jag som tycker att insatsen påminner en del om Sven-Erik Vikström?
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet  1 januari 2022 kl. 03:06:42
Nu är jag visserligen extremt sen på bollen, men även jag är överraskad. Hans Lindgren gör onekligen en bra insats. :D

Är det bara jag som tycker att insatsen påminner en del om Sven-Erik Vikström?
Lite kanske, men Sven-Erik Vikström är enligt mig lite bättre men Hans Lindgren är som jag tidigare uttryckt överraskande bra.

Will Siv

- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 10 februari 2024 kl. 19:17:54Hans Musse röst påminner lite om Jörgen Lantz
Jag lyssnade nu om det, och jag håller med. Är det verkligen säkert att det är Hans Lindgren, då? ??? 

I så fall, Jörgen kunde vara en bra Musse och Hans kunde vara en bra Nasse.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 10 februari 2024 kl. 19:42:00Jag lyssnade nu om det, och jag håller med. Är det verkligen säkert att det är Hans Lindgren, då? ???

I så fall, Jörgen kunde vara en bra Musse och Hans kunde vara en bra Nasse.
Är inte säker om Jörgen var aktiv redan 1971.
- what.

Lennartsson

Citat från: Will Siv skrivet 10 februari 2024 kl. 21:35:42Är inte säker om Jörgen var aktiv redan 1971.
Det var han, och lite likhet finns det väl men det är helt klart Hans Lindgren i alla fall i mina öron.